عضو شورای راهبردی جبهه مردمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی:

وصایای شهدا برای ما تکلیف‌آور هستند

هاشمی فشارکی گفت: اهداف شهدا بایستی از اهداف ما تلقی شده و بر اساس آنها حرکت کنیم. آنها برای ما تکلیف‌آور هستند و بایستی ضمن عمل به آنها به ترویج آن اهتمام ورزیم.
کد خبر: ۵۲۵۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱ - 22May 2022

برکت خون شهدا، خرمشهر‌های دیگری را در جهان خواهد آفریدبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، چهلمین سالگرد شهادت شهید «محمد (فرهاد) عباسی» روز ۲۷ اردیبهشت در مسجد حسنی تهران نو برگزار شد.

در این مراسم «سید جواد هاشمی فشارکی» عضو شورای راهبردی جبهه مردمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی درمورد شهید عباسی، عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر به سخنرانی پرداخت.

عضو شورای راهبردی جبهه مردمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در آغاز اظهار داشت: شهیدان با اهدای خون خود، خویش را جاودانه کردند و امنیت کشور جمهوری اسلامی ایران را تضمین کردند و در این وادی جان‌های عاشق را جذب کردند به نحوی که شما‌ عاشقانه برای بزرگداشت مقام شهید جمع شده‌اید و به آنان توسل دارید و توشه دنیایی و اخروی برمی‌چینید؛ ولیکن تکلیف ما در قبال شهدا والاتر از اینها است.

وی افزود: وصایا و سخنان شهدا که امنیت کشور و سرافرازی انقلاب را مدیون فداکاری و جان‌بازی آنان می‌دانیم، دِینی بر گردن همه ما دارد که بایستی نخست بدان معرفت پیدا کنیم و سپس عمل کنیم تا شرمنده شهدا نشویم و در محیط زندگی و کار خود عامل به وصایای شهدا باشیم و آن را ترویج دهیم.

هاشمی فشارکی در خصوص شهید عباسی بیان داشت: با شروع جنگ تحمیلی، دانش‌آموز بسیجی محمد (فرهاد) عباسی از بسیجیان مسجد حسنی، مشتاقانه مدرسه را رها کرد و عازم جبهه شد و به عنوان رزمنده یکی از گردان‌های پیاده لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) در عملیات بیت‌المقدس شرکت کرد و در تاریخ ۱۳۶۱/۰۲/۱۷ در ۱۷ سالگی به شهادت رسید.

عضو شورای راهبردی جبهه مردمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی افزود: پیکر شهید را پیش از آزادسازی خرمشهر تشییع کردند و طی تشییع باشکوهی به بهشت زهرا (سلام الله علیها) منتقل شد و در قطعه‌ ۲۶ ردیف ۶۲ – شماره ۴۷ آرام گرفت و مزار وی زیارتگاه دائمی خانواده و دل‌های عاشق شد.

وی چند سوال از حضار پرسید و سپس در پاسخ به آنها گفت: امدادهای الهی در دفاع مقدس مشهود بود و اگر این عنایات نبود، وضعیت وخیمی پیدا می‌کردیم؛ اما چرا امام فرمودند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد؟» و چرا در زمان اشغال خرمشهر صدام گفته بود: «اگر ایران بتواند خرمشهر را پس بگیرد، کلید بصره را به ایران می‌دهم.»

عضو شورای راهبردی جبهه مردمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی افزود: راز و رمز این سخن صدام که گفته بود: «اگر ایران بتواند خرمشهر را پس بگیرد، کلید بصره را به ایران می‌دهم.»، در این بود که در یک سال و نیمی که خرمشهر در اشغال دشمن متجاوز بعثی بود، صدام استحکامات زیادی در خرمشهر ایجاد کرده بود و آنجا را تبدیل به دژ نفوذناپذیری کرده بود که امکان باز پس گیری‌ آن بر اساس قاعده نظامی و عقل بشری حتی توسط چند کشور هم غیرممکن بود.

هاشمی فشارکی ادامه داد: بسیجیان و پاسداران در یک عملیات با آزادسازی چند ۱۰ کیلومتر به خرمشهر رسیدند و آنرا آزاد کردند و این جز با معجزه الهی قابل تصور نبود و بحمدالله این معجزه شامل حال ملت انقلابی ایران شد و دستاورد‌های بی‌نظیری داشت؛ ولی متأسفانه با کوته‌نظری فرماندهان جنگ، نیرو‌های رزمنده را به لبنان منتقل کردند و پس از اسارت چهار فرمانده با پیام امام مبنی بر: «راه قدس از کربلا می‌گذرد.» به ایران برگشتند و در این مدت صدام فرصت پیدا کرد خطوط رها شده از عملیات را مجددا مستحکم کند و اینها که بعدا در نوشاندن جام زهر به امام مشارکت داشتند، بایستی پاسخگو باشند.

عضو شورای راهبردی جبهه مردمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در خصوص عملیاتی که شهید عباسی در آن به شهادت رسید، اظهار داشت: مدت عملیات اشغال خرمشهر ۳۷ روز و مدت آزادسازی خرمشهر نیز ۳۴ روز بود ولی تفاوت بسیار زیادی بین نیروهای دو طرف در این عملیات وجود داشت.

وی افزود: در حمله صدام، ایران یک کشور تازه انقلاب کرده و درگیر سنگ‌اندازی‌های بنی‌صدر و فتنه‌های منافقین بود و اصلا آمادگی نداشت؛ ولی بعثی‌ها از یک ارتش مجهز و آماده و برخوردار بوده و با پشتیبانی‌های غربی‌ها و مرتجعین عرب به ایران حمله کردند و نبرد ناجوانمردانه‌ای علیه شهروندان خرمشهری صورت داد و تعدادی از مردم، بسیجی‌وار به کمک سپاه با سلاح‌های سبک در برابر دشمن بعثی ۳۷ روز مقاومت کردند؛ اما ارتش متجاوز بعث کوچه به کوچه توانست پیشروی کند و یک سال و نیم شهر در اشغال دشمن بود و طی این مدت استحکامات بسیار زیادی ایجاد کرد. زیر برخی خانه‌های مردم تونل کَند و با کانال به خطوط متصل کرد و ما بقی خانه را تخریب کرد و تیراهن آن‌ها را روی کانال‌ها ریخت و در قسمت شمال غربی نیز تعداد زیادی تیراهن عمودی و خودرو‌ها را به صورت عمودی درآورده بود تا مانع از اجرای چترباز شود.

هاشمی فشارکی ادامه داد: به عبارت دیگر صدام خرمشهر را به دژ نفوذ ناپذیر کرده بود، به نحوی که ارتش چند کشور هم به سختی می‌توانستند آنرا تصرف کنند؛ لذا صدام مغرورانه گفته بود: «اگر ایران بتواند خرمشهر را پس بگیرد، کلید خرمشهر را تحویل می‌دهیم.»

عضو شورای راهبردی جبهه مردمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی درمورد آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: آزادسازی این استحکامات توسط نیرو‌های بسیجی با آموزش محدود ولی با نیروی ایمان راسخ به راحتی آزاد شد و بیش از ۱۹ هزار بعثی نیز به اسارت درآمده و این همان دست خداوندی بود که برسر رزمندگان کشیده شده بود و بر این اساس امام گفتند که خرمشهر را خدا ازاد کرد.

وی در ادامه بیان کرد: بخش زیادی از وصایای شهدا وصیت به عموم ملت ایران و بیشتر درمورد مباحث اجتماعی مانند شرکت در انتخابات و رای به فرد اصلح، حجاب و... است و بیشترین وصیت شهدا، وصیت کلان در حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی و حفظ انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن و پیروی از رهبر معظم انقلاب اسلامی است که با توجه به تشدید تهدیدات دشمنان خارجی و داخلی، ما نیز مکلفیم بر اساس وصیت شهدا عمل کنیم. بخصوص که دشمنان اسلام و بشریت با جنگ ترکیبی به کشور و ملت هجوم آورده‌اند و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز جهاد تبیین را به صورت عینی تکلیف کرده‌اند و ما نیز بایستی با همه توان بدان عمل کنیم.

هاشمی فشارکی در این مورد که اهداف شهدا که باید از اهداف ما هم تلقی شوند، گفت: اهداف شهدا بایستی از اهداف ما تلقی شده و بر اساس آنها حرکت کنیم. آنها برای ما تکلیف‌آور هستند و بایستی ضمن عمل به آنها به ترویج آن اهتمام ورزیم. بخشی از وصایای شهدا نیز در حیطه جهانی قرار دارد که به برکت خون شهدا، خرمشهر‌های دیگری را در جهان خواهد آفرید.

عضو شورای راهبردی جبهه مردمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بیان داشت: این ملت انقلابی به کمک رزمندگان محور مقاومت و با دستگیری از مظلومان و در رأس آن آزادی قدس، شکست شیطان بزرگ و نظام سلطه را به همراه خواهد داشت. با سربازی امام زمان (عج) و نایب وی و با عمل به راهبرد‌های بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، بایستی زمینه‌‌های ظهور حضرتش را فراهم کنیم.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها