نماینده ولی‌فقیه در گیلان:

سرانه مطالعه در کشور بسیار پایین است

آیت‌الله «فلاحتی» گفت: سرانه مطالعه جامعه تقریبا صفر است؛ لذا بسیج باید با انجام برنامه‌های فرهنگی به رشد سرانه مطالعه در کشور کمک کند.
کد خبر: ۵۲۵۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۰ - 28May 2022

سرانه مطالعه در کشور بسیار پایین است

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، آیت‌الله «رسول فلاحتی» نماینده ولی‌فقیه در گیلان امروز در دیدار با «محمود محمدی شاهرودی» با بیان اینکه سازمان بسیج برگرفته از بطن جامعه است، اظهار داشت: بسیج بخشی از بطن جامعه بوده و هر جا از ظرفیت بسیج استفاده شد نهایت بهره را بردیم که نمونه بارز آن طرح شهید «حاج قاسم سلیمانی» است که با قدرت در کشور اجرایی شد.

نماینده ولی فقیه در گیلان بسیج را قوای تشکیل دهنده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دانست و افزود: بسیج قوام سپاه است، زیرا بسیاری از اقدامات سپاه به مانند سازندگی و محرومیت‌زدایی توسط بسیج انجام می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم توجه به استفاده حداکثری از ظرفیت ۲۰ میلیونی بسیج در کشور تصریح کرد: دشمن در تلاش برای نابودی و کم جلوه دادن نقش بسیج در کشور است، لذا اگر سعی داریم تا تاثیر گذاری بسیج را در کشور بازگو کنیم باید از تمام توان خود استفاده کرد.

آیت الله فلاحتی ماموریت مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی را تقویت سازمان بسیج دانست و خاطرنشان کرد: ماموریت بسیج، سپاه و نظام مقدس جمهوری اسلامی تقویت و گسترش بسیج است، چون همه موفقیت‌های کشور برگرفته از ظرفیت و توان بسیج می‌باشد.

وی با اشاره به نقش سازندگی بسیج پس از دوران هشت سال دفاع مقدس تاکید کرد: بسیج و بسیجیان بعد از دوران هشت سال دفاع مقدس پای‌کار ساخت کشور آمده و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء را تشکیل دادند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه بسیج باید ولایت پذیری را در جامعه به ویژه در محلات مختلف گسترش دهد، متذکر شد: فطرت ملت ما پاک بوده و آحاد مختلف جامعه غرق در ولایت هستند، ولی برای گسترش این امر باید ایمان به خدا و انقلاب، مرید و مطیع رهبری بودن را در بین نوجوانان و جوانان رواج دهیم.

وی سرانه مطالعه در کشور را بسیار پایین دانست و تصریح کرد: سرانه مطالعه جامعه تقریبا صفر است؛ لذا بسیج باید با انجام برنامه‌های فرهنگی به رشد سرانه مطالعه در کشور کمک کند و در بین بسیجیان جا بیندازیم.

آیت الله فلاحتی افزود: با مطالعه می‌توان بصیرت سیاسی و معنوی، اطاعت از رهبری و توجه به کار‌های جهادی را در بین جامعه گسترش داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار