استاندار همدان تاکید کرد؛

ضرورت انتقال و انتشار فداکاری‌های رزمندگان دفاع مقدس به نسل آینده

«قاسمی فرزاد» گفت: انتشار و انتقال خاطرات، کتاب‌ها و وصیت‌نامه شهدا و همچنین ایثار‌گری‌ها و فداکاری‌هایی انجام شده توسط رزمندگان در دوران دفاع مقدس به نسل آینده بسیار ضروری است.
کد خبر: ۵۲۵۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۷ - 28May 2022

ضرورت انتقال و انتشار فداکاری‌های رزمندگان دفاع مقدس به نسل آیندهبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «علیرضا قاسمی‌فرزاد» استاندار همدان امروز (شنبه) ضمن بازدید از بخش‌های مختلف کتابخانه‌ مرکزی همدان با حضور در آیین رونمایی از کتاب «دو ماشال» خاطرات جانباز «ماشالله حرمتی»، اظهار داشت: حضور در آیین رونمایی از این کتاب، به جهت ادای احترام به ساحت مقدس ایثار و شهادت و رزمندگانی است که در طول ۸ سال دفاع مقدس جانانه ایستادند.

وی افزود: رزمندگان دوران دفاع مقدس با حضورشان، و با فداکاری و ایثارشان، این کشور عزیزمان را از گزند دشمنان، حفظ و نگهداری کردند.

قاسمی فرزاد خاطرنشان کرد: دشمن در نظر داشت کشورمان را مورد تاخت و تاز قرار دهد و اشغال کند، اما کسانی که تمام وجودشان احساس مسئولیت و غیرت نسبت به مردم و ارزش‌های انقلاب بود، مانع شدند.

وی ابراز داشت: کسی بر رزمندگان اجباری نکرد که از سرزمین، آرمان‌‌ها و ارزش‌های انقلاب دفاع کنند، آن‌ها خودجوش و در لبیک به ندای امام راحل (ره) به جبهه‌های جنگ رفته و اسلحه به‌دست گرفتند و از مرز‌های اعتقادی، آبی و خاکی جمهوری اسلامی دفاع کردند.

استاندارهمدان با بیان اینکه  در دوران دفاع مقدس از نوجوان ۱۰ الی ۱۲ ساله تا افراد مسن، احساس تکلیف کرده و در جنگ علیه باطل حاضر شدند، افزود: نیروی‌های سلحشور و غیور ارتش جمهوری و سپاه پاسداران در کنار هم با وحدت و انسجام، حماسه‌های بزرگی آفریدند.

وی با اشاره به اینکه نیروی هوایی کشور عزیزمان نقش موثری در زمین‌گیر کردن نیروی هوایی عراق داشت، گفت: با توجه به استحکاماتی که صدام حسین بعثی در دست داشت، فکر نمی‌کرد رزمندگان جمهوری اسلامی خرمشهر را از چنگ او در بیاورند.

قاسمی فرزاد با تاکید بر اینکه رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس با اتکال به خدا و نیروی ایمان، توانستند بر دشمن پیروز شوند، تصریح کرد: دلیرمردان و سرداران دوران دفاع مقدس در لحظه لحظه جنگ حماسه‌های بزرگی خلق کردند.

وی  در پیان با بیان اینکه  از کسانی که تلاش کردند تا خاطرات جانبازان و شهدا را به تصویر بکشند و یا زمینه انتشار آن‌ها را فراهم کنند، تقدیر و تشکر می‌کنیم، گفت: انتشار و انتقال خاطرات، کتاب‌ها و وصیت‌نامه شهدا و همچنین ایثار‌گری‌ها و فداکاری‌هایی انجام شده توسط رزمندگان در دوران دفاع مقدس به نسل آینده بسیار ضروری است.

 کتاب «دوماشال» به قلم «مهین سمواتی» و به همت حوزه هنری همدان منتشر شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار