اشغالگران قدس با تعرض به مسجدالاقصی مصلای «القبلی» را محاصره کردند

نظامیان رژیم صهیونیستی صبح امروز به مسجدالاقصی یورش برده و معتکفان در مصلای القبلی را محاصره کردند.
کد خبر: ۵۲۵۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵ - 29May 2022

اشغالگران با تعرض به «مسجدالاقصی» مصلای «القبلی» را محاصره کردندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از فلسطین الیوم، نظامیان رژیم صهیونیستی از صبح امروز (یکشنبه) اقدامات خصمانه خود علیه مقدسات فلسطینیان را تشدید کردند. آخرین اخبار حاکی از آن است که صهیونیست‌ها در‌های مصلای القبلیِ مسجدالاقصی را با زنجیر بستند و معتکفان فلسطینی در داخل آن را محاصره کردند.

گفته می‌شود که هم‌اکنون اوضاع در قدس اشغالی به دلیل یورش وحشیانه صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی همزمان با موعد برگزاری راهپیمایی پرچم در قدس اشغالی، بسیار پُرتنش شده است.

رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند که هدف اصلی و اساسی نظامیان صهیونیست از یورش به مسجدالاقصی، فراهم کردن زمینه برای ورود شهرک‌نشینان به این مسجد بوده است. اکنون نیز آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که شهرک‌نشینان با چراغ سبز نظامیان وارد مسجدالاقصی شده اند.

منابع فلسطینی اعلام کردند که تاکنون شش گروه از شهرک‌نشینان اشغالگر صهیونیست به مسجدالاقصی یورش برده اند و هم‌اکنون نیز ده‌ها شهرک‌نشین دیگر منتظر چراغ سبز نظامیان برای ورود متجاوزانه به صحن‌های مسجدالاقصی هستند.

از سوی دیگر، نظامیان رژیم صهیونیستی همزمان به اردوگاه «الدهیشه» واقع در بیت لحم در کرانه باختری یورش بردند. به دنبال این حمله وحشیانه درگیری‌های شدیدی میان صهیونیست‌ها و فلسطینیان به وقوع پیوست.

تمامی این تحولات در حالی است که قرار است صهیونیست‌ها امروز اقدام به برگزاری راهپیمایی پرچم در قدس اشغالی کنند. راهپیمایی پرچم یک مراسم توهین‌آمیز است و تاریخ برگزاری آن مطابق تقویم عبری است؛ روزی است که در سال ۱۹۶۷ اشغالگران صهیونیست توانستند بعد از جنگ به طور کامل قدس را اشغال کنند. هر سال صهیونیست‌ها با مراسمات مختلف این روز اشغالگری قدس را جشن می‌گیرند و هزاران نفر از شهرک‌نشینان نیز در آن شرکت می‌کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار