کارشناس مسائل بین‌الملل:

اقدام پارلمان عراق الگویی برای سایر مجالس و کشورهای اسلامی شود

آبشناس گفت: کل ملت‌های مسلمان طرفدار حقانیت ملت فلسطین و احقاق حقوق آنان هستند، بنابراین اقدام پارلمان عراق در جرم انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی می‌تواند برای دیگر پارلمان‌ها الگویی شود.
کد خبر: ۵۲۵۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰ - 29May 2022

اقدام پارلمان عراق الگویی برای سایر مجالس و کشورهای اسلامی شود

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «عماد آبشناس» کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگویی در تحلیلی نسبت به مصوبه پارلمان عراق مبنی بر پیش نویس قانون جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: اتفاقی که رخ داده و پارلمان عراق آن را پی گیری کرده انعکاس دهنده موضع ملت‌های مسلمان و عرب در زمینه تلاش برخی از دست نشانده‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای عادی سازی با این رژیم است.

وی خاطرنشان کرد: جا دارد از همه دست اندرکاران در مجلس عراق قدردانی کنیم که چنین موضعی گرفتند، این اقدام می‌تواند الگویی برای مجالس و پارلمان‌های دیگر کشور‌های عرب و مسلمان تبدیل شود.

 کارشناس مسائل سیاسی همچنین یادآور شد: پیش از این چنین قانون مشابهی در الجزایر تصویب شده و اکنون در بسیاری از کشور‌های اسلامی، پارلمان‌ها چنین قوانین و مقرراتی را درصدد تصویب هستند، از مالزی گرفته تا غرب آفریقا کل ملت‌های مسلمان طرفدار حقانیت ملت فلسطین و احقاق حقوق آنان هستند، بنابراین این اقدام پارلمان عراق می‌تواند برای دیگر پارلمان‌ها الگویی شود.

آبشناس درباره واکنش رژیم صهیونیستی به این مصوبه پارلمان عراق نیز گفت: هر زمان رژیم صهیونیستی به سمت فروپاشی می‌رود، برخی دیگر از سیاستمداران این رژیم تلاش می‌کنند تا تنش‌ها در منطقه افزایش پیدا کند، امروزه شرایط حکومت رژیم صهیونیستی چند سالی است که شدیدا با مشکل مواجه شده و حتی نمی‌توانند حکومت تشکیل دهند و تاکنون پنج بار انتخابات برگزار کردند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دولت فعلی مشروعیت خودش را از دست می‌دهد و از این رو به دنبال افزایش تنش در منطقه است تا از این طریق شرایط فوق العاده‌ای ایجاد و جلوی مخالفان در سرزمین‌های اشغالی را بگیرد.

پارلمان عراق در جلسه‌ای پیش نویس قانونی را تصویب کرد که «عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی» را جرم تلقی می‌کند. از مهمترین بند‌های این قانون ممنوعیت همکاری سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فنی و فرهنگی با رژیم صهیونیستی تحت هر عنوانی است. این نشست به ریاست محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق و با حضور ۲۷۵ نماینده برگزار شد. همچنین به دنبال تصویب این قانون مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق خواهان برگزاری جشن شد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار