فرزند شهید غلامی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

پدرم به مهربانی و خوش‌خلقی شهره بود/ فرزندان شهدا هیچ‌وقت از کسی مطالبه ندارند

غلامی گفت: فرزند شهید هیچ‌وقت از کسی مطالبه ندارد و اگر نقدی هم داشته باشد، صرفا به خاطر حرمت خود شهداست که نسل جوان ما به فرهنگی که از شهدا به یادگار مانده است، نیاز دارند و گرنه شهدا محتاج تبلیغات ما نیستند.
کد خبر: ۵۲۵۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱ - 29May 2022

شهدا محتاج تبلیغات کسی نیستند بلکه مائیم که محتاج شناخت از آنهائیم«مهدی غلامی» فرزند سردار شهید «بهروز غلامی» از فرماندهان دوران دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در اهواز اظهار داشت: رسالت خبرگزاری دفاع مقدس نشر و ترویج فرهنگ دفاع مقدس است؛ فرهنگی که ملت غیور ایران مظلومانه و صادقانه جانشان را فدای دفاع از مملکت و ایمان‌شان کردند.

فرزند شهید غلامی در ادامه به زندگی‌نامه پدر شهیدش پرداخت و افزود: متاسفانه زمان شهادت پدر، فقط سه سال و هشت ماه سن داشتم و تصویری از پدر در ذهنم به یادگار نمانده است. اما ذهنم همیشه پر از تصاویری است که از وی به یادگار مانده است. 

وی گفت: پدرم اصالتا اهل شهر کلیبر استان آذربایجان شرقی و مادرم نیز از ایل بزرگ بختیاری است؛ ولی از زمانی که یادم هست ساکن خوزستان و شهر اهواز بودیم. پدر مربی آموزش سپاه خوزستان بود و بعد به فرماندهی تیپ امام حسن (ع) منصوب شد و در نهایت با همین سمت در عملیات خیبر و در شرق بصره در سن 28 سالگی و در اسفند 1362 شربت شهادت را نوشید و جاودانه شد.

فرزند شهید غلامی با بیان اینکه پدرش همرزم شخصیت‌های بزرگی همچون سرداران هاشمی، دزفولی، غلامپور و رضایی بود، تصریح کرد: دست نوشته‌ها و تصاویر نسبتا زیادی از پدر در اختیار داریم؛ ولی متاسفانه تاکنون به شکل رسمی و محتوایی منتشر نکردیم که ان‌شا‌الله در آینده‌ای نزدیک اقدام به انتشار این دست‌نوشته‌ها خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال به‌عنوان فرزند شهید چه مطالبه‌ای از مسئولان دارید؟ گفت: فرزند شهید هیچ‌وقت از کسی مطالبه ندارد و اگر نقدی هم داشته باشد، صرفا به خاطر حرمت خود شهداست؛ چون نسل جوان ما به سبک زندگی و فرهنگی که از شهدا به یادگار مانده است، نیاز دارند و گرنه شهدا محتاج تبلیغات ما نیستند. ولی گلایه‌ای که هست این است که حتی در محل زندگی خودمان در منطقه زیتون اهواز هم مکانی به نام پدر ثبت و نامگذاری نشده است که جای تامل دارد.

فرزند شهید غلامی با بیان اینکه پدرش بنابر گفته مادر، در خانواده و فامیل به مهربانی و خوش‌خلقی شهره بود، گفت: ضمن تشکر از خبرگزاری دفاع مقدس که با این گفت‌وگو یاد پدر را دوباره زنده کرد، از محبت‌های پدرانه و پیگیری‌های برادرانه سردار حاجتی‌پور مدیر کل محترم اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان و از خانواده‌ها و فرزندان شهدا و مدیران شرکت فولاد خوزستان که همیشه نسبت به فرزندان شهدا و ایثارگران اهتمام ویژه دارند، تشکر می‌کنم. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها