یادداشت/ روزبه قمصری

پهپاد‌های ارتش؛ کابوس رژیم صهیونیستی و آمریکا

انتشار ویدئو‌ها و تصاویر غافلگیرکننده از شهر زیرزمینی پهپاد‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن اینکه بازتاب بسیار گسترده‌ای در رسانه‌ها و مطبوعات بین‌المللی داشته موجب تشویش و نگرانی اسرائیل و آمریکا هم شده است.
کد خبر: ۵۲۵۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۷ - 30May 2022

شهر زیرزمینی پهپاد‌های ارتش کابوس جدید رژیم صهیونیستی و آمریکاگروه بین‌الملل دفاع‌پرس - روزبه قمصری؛ سردار سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در سفری از پیش تعیین نشده از یک پایگاه سری ارتش بازدید به عمل آورد؛ بازدیدی که بعد از انتشار ویدئو‌ها و تصاویر آن ضمن اینکه اوج توان و اقتدار ارتش جمهوری اسلامی ایران را به مردم کشور نشان داد، ترس و وحشت را ساکن اردوگاه دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی کرد.

رونمایی از چنین پایگاه زیرزمینی چنان ابعاد رسانه‌ای برخوردار بود که رسانه‌های خارجی خیلی با عجله و شتاب‌زده تصاویر و مطالب مربوط به بازدید رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح را در صفحات نخست روزنامه‌های خود و در بخش‌های مهم خبری پوشش داده و جزئیات مرتبط به آن را بازتاب خبری دادند.

نکته جالب توجه پیرامون نحوه بازتاب و نوع پرداختن به رونمایی از پایگاه سری ارتش آنجا اهمیت خود را نشان می‌دهد که این رسانه‌ها در قالب گزارش‌ها و اخبار خود پیرامون این پایگاه به این موضوع اشاره کردند که تا قبل از امروز چنین توان پهپادی از ایران ندیده بودند و این ماجرا همانند ضربه‌ای سنگین، یک شوک نظامی و امنیتی را به آن‌ها وارد کرده است. در واقع از امروز ایران همانطور که پیش از این به‌عنوان یک قدرت پهپادی شناخته می‌شد، جایگاه خود را در این عرصه بسیار مستحکم‌تر کرده است.

موضوع دیگر، پیشی گرفتن ایران در حوزه ساخت و تولید و همینطور استفاده و به کارکیری پهپاد در موقعیت‌های مختلف و میادین نبرد در برابر کشور‌های متجاوز است.

این درحالی است که پس از اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران در روز شنبه ۷ خرداد از پایگاه سری پهپادی ارتش رونمایی کرد، آن هم پایگاهی که تمامی پهپاد‌ها و موشک‌های موجود در آن بومی و ساخت داخل ایران است، تمامی رسانه‌ها تقریبا یک صدا مجذوب و مرعوب این قدرت‌نمایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شدند.

نکته بسیار جالب و دیدنی پیرامون این شهرک زیرزمینی نمایش چیزی در حدود ۱۰۰ فروند پهپاد از جمله ابابیل-۵، فطرس، کمان ۲۲، کمان۱۲، مهاجر ۶، آرش و کرار است که به گفته مقامات ارشد ارتش کشور، در حال حاضر ایران یکی از قدرتمندترین توان پهپادی در منطقه را دراختیار خود دارد.

از طرف دیگر اینکه این پایگاه سری با قرار گرفتن در عمق چند صد متری از سطح زمین به لحاظ امنیتی در برابر اقدامات خرابکاری دشمن و یا بمباران احتمالی در حاشیه امن بسیار خوب و قابل توجهی قرار دارد به صورتی که دشمنان به هیچ عنوان به آن دسترسی ندارند.

مسئله قابل توجه دیگر پیرامون قدرت و توان پهپادی ایران این است که تکنولوژی و توانمندی‌های کشور ما فقط منحصر به ساخت و تولید پهپاد نیست، بلکه ایران از دانش رهگیری و به دام انداختن پهپاد‌های سایر کشور‌ها هم به خوبی برخوردار است که نمونه آن را می‌توانیم در شکار پهپاد‌هایی که در چند سال اخیر به حریم هوایی و آب‌های سرزمینی کشور تجاوز کرده بودند، ببینیم که توسط نیرو‌های ویژه ارتش و سپاه کشور به دام افتاده بودند.

در پایان باید به این نکته بسیار مهم اشاره کنیم که ارتش جمهوری اسلامی ایران با رونمایی از پایگاه سری خود، هم اکنون به قدرت برتر منطقه در حوزه پهپادی تبدیل شده است که این موضوع می‌تواند توان بازدارندگی بسیار خوبی را برای کشور در برابر بیگانگان و کشور‌هایی که در تمامی سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی چشم طمع به آب و خاک کشور داشتند، ایجاد کند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها