رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه:

ما ائمه جمعه حق نماز جمعه را ادا نکرده‌ایم

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری گفت: نماز جمعه عنایت بزرگ پروردگار به ما است ما هنوز خیلی فاصله داریم تا بتوانیم حق نماز جمعه را ادا کنیم. ما ائمه جمعه نتوانستیم حق نماز جمعه را ادا کنیم چه رسد به دیگر نخبگان جامعه.
کد خبر: ۵۲۵۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱ - 29May 2022

ما ائمه جمعه حق نماز جمعه را ادا نکرده‌ایم/ خاطره جالب قزوه از علامه حسن‌زادهبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، آیین اختتامیه اولین جشنواره شعر نماز جمعه و اختتامیه دومین جشنواره عکس شکوه جمعه با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌الاسلام حاج علی اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در مجتمع فرهنگی آدینه تهران برگزار شد.

در این برنامه حجت‌الاسلام حاج علی اکبری با تسلیت حادثه آبادان اظهار داشت: این حادثه قبل همه ملت را داغدار کرد و امیدوارم با پی‌گیری و شناسایی مقصران و کمک به بازماندگان قدری از داغ مردم آبادان کاسته شود.

وی درباره نماز جمعه گفت: واقعیت این است که نماز جمعه عنایت بزرگ پروردگار به ما است و آثار و برکات نماز جمعه در بخش‌های گوناگون قابل مشاهده است و ما هنوز خیلی فاصله داریم تا بتوانیم حق نماز جمعه را ادا کنیم. ما ائمه جمعه نتوانستیم حق نماز جمعه را ادا کنیم چه رسد به دیگر نخبگان جامعه.

حاج علی اکبری با اشاره به اینکه بکارگیری هنر در خدمت دین اول سبب فیض آن هنر می‌شود، گفت: وقتی هنر در خدمت دین باشد، هم به رسالتش عمل می‌کند و هم اینکه با انتشار آموزه‌های دینی خودش بیشترین بهره را می‌برد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه ادامه داد: این جلسه رویکردی دارد و آن هم دعوت از اصحاب هنر است که اولاً خود را در محضر نماز جمعه صفا دهند و هم به رسالت و مسئولیتشان عمل کنند و ما هم بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌هایی که داریم به ترویج نماز جمعه بپردازیم.

حاج علی اکبری گفت: جشنواره در دو بخش عکس و شعر انجام شد و این کار آغاز خوبی بود و باید ادامه پیدا کند، همچنین آثار خوبی به جشنواره رسید و تشکر می‌کنم از دستاندکاران و هیأت داروران جشنواره.

وی درباره جشنواره شعر گفت: در بخش شعر آقای قزوه وارد میدان شدند و دوستان را هم دعوت کردند و این کار هم حرکت خوبی بود و از مشارکت مرکز موسیقی صدا و سیما و کمک دیگر عزیزان و صاحبان آثار و شاعران خصوصاً شاعران جوان و عکاسان عزیز تشکر می‌کنم. از دوستان خودم در نهاد نماز جمعه هم سپاسگذارم و انشاالله خدا به همه ما توفیق دهد که از خدمت‌گذاران آستان نماز باشیم.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار