مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان:

مخاطب آثار هنری حوزه دفاع مقدس کودکان و نوجوانان باشند

سرهنگ «حبیبی» با اشاره به درخشش هنرمندان گیلانی در جشنواره‌های مختلف، گفت: مخاطب ما در تولید آثار هنری مربوط به حوزه دفاع مقدس باید کودکان و نوجوانان باشند.
کد خبر: ۵۲۵۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۴ - 29May 2022

مخاطب آثار هنری حوزه دفاع مقدس کودکان و نوجوانان باشند

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، سرهنگ «حسن حبیبی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان عصر امروز در نشست با خبرنگاران و نویسندگان دفاع مقدس در سالن اجتماعات پژوهشکده گیلان شناسی با بیان اینکه ملت‌ها در پی یک رویداد بزرگ و اساسی عزت می‌یابند و ملت ایران نیز در دوران دفاع مقدس عزت پیدا کردند، اظهار داشت: عاملی که موجب عزت بین‌المللی جمهوری اسلامی است ریشه در دوران دفاع مقدس دارد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان با اشاره به اینکه عرصه هنر بهترین ابزار برای تبیین رویداد‌های مهم است، تصریح کرد: برای تبیین موضوعات مهم فرهنگی اجتماعی و مذهبی به ویژه در تبیین آرمان‌های انقلاب باید از ابزار هنر بهره گرفت.

وی با تاکید بر اینکه برای نشر ارزش‌ها و خاطرات دوران دفاع مقدس رسالت خطیری بر عهده داریم، خاطرنشان کرد: این مهم جز با تلاش و همکاری همه هنرمندان اساتید و نخبگان محقق نمی‌شود.

حبیبی افزود: به همان اندازه که برای تکمیل ساختمان موزه دفاع مقدس دغدغه داریم برای تولید محتوای هنری در این حوزه نیز نگران و دغدغه‌مند هستیم و از تمام فعالان حوزه فرهنگ و هنر برای این منظور استمداد می‌طلبیم.

این مسئول با بیان اینکه گام‌های بلندی برای تولید محتوا در حوزه دفاع مقدس برداشته شده که در آینده مشخص می‌شود تاکید کرد: تدوین دانشنامه دفاع مقدس که با همکاری دانشگاه آزاد انجام گرفته، از جمله این اقدامات ارزشمند است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان با اشاره به درخشش هنرمندان گیلانی در جشنواره‌های مختلف، متذکر شد: مخاطب ما در تولید آثار هنری مربوط به حوزه دفاع مقدس باید کودکان و نوجوانان باشند.

وی با بیان اینکه اثر هنری نقش مهمی در اشاعه فرهنگ دفاع مقدس دارد، تصریح کرد: دوران دفاع مقدس سرشار از دستاورد‌های فرهنگی و هنری است و حوزه‌های مختلفی از زوایای پنهان این گنجینه را می‌توان احصاء کرد.

حبیبی افزود: در وضعیت فعلی جامعه بهترین سوژه‌های هنری از دوران دفاع مقدس استخراج می‌شود و پرفروش‌ترین فیلم‌های تولیدی نیز مربوط به این دوران است.

در این مراسم از پوستر فراخوان ششمین جشنواره فانوس و کتاب «باران افقی» استاد «بهمن صالحی» رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار