امروز با حضور وزیر ارشاد؛

پنجمین جلسه کارگروه رصد فرهنگی کشور برگزار می‌شود

پنجمین جلسه کارگروه رصد فرهنگی کشور با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز دوشنبه نهم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۲۵۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱ - 30May 2022

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‎پرس، پنجمین جلسه کارگروه رصد فرهنگی کشور با هدف ارائه گزارش عملکرد این کارگروه در سال ۱۴۰۰ و تعیین اولویت‌های موضوعی مرکز رصد فرهنگی در سال ۱۴۰۱ بر اساس مسائل و چالش‌های فرهنگی کشور امروز دوشنبه نهم خرداد با حضور اعضای کارگروه رصد فرهنگی به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

در این‌جلسه که اولین جلسه کارگروه رصد فرهنگی کشور در دولت سیزدهم است، درباره ضرورت تجمیع «داده‌های فرهنگی کشور» در مرکز رصد و راهکارهای جلب مشارکت و همکاری سازمان‌ها و نهادها در تبادل داده، همچنین تعیین سیاست دسترسی به داده‌ها و انتشار گزارش‌های مرکز رصد فرهنگی کشور و نیز استانداردسازی شاخص‌های پیمایش‌های اجتماعی و فرهنگی در کشور تصمیم‌گیری خواهد شد.

کارگروه رصد فرهنگی، مصوب جلسه اول ستاد هماهنگی نقشه مهندسی فرهنگی کشور (مورخ ۲۹ تیر ۱۳۹۸) است که با هدف رصد مستمر تغییر و تحولات فرهنگی و ارائه گزارش از این تحولات، در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی راه‌اندازی شده است. متعاقب این مصوبه، آئین‌نامه اجرایی کارگروه رصد فرهنگی در تاریخ ۱۴ تیر ۱۳۹۹ از سوی وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی به پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برای اجرا ابلاغ و دبیرخانه این کارگروه در پژوهشگاه تشکیل شده است.

عماد افروغ، ابراهیم محسنی، کمیل قیدرلو، محمد آقاسی (معاون نظارت و برنامه‌ریزی ستاد فرهنگ شورای عالی انقلاب فرهنگی)، فرهاد رستگارنسب (مدیر دفتر مطالعات رصد و پیوست اجتماعی وزارت کشور)، محسن شاکری‌نژاد (رئیس مرکز تحقیقات صدا و سیما)، جمال رحیمیان (معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی)، سیدمجید امامی (دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور) و محمد رحمتی (مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی راهبردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) اعضای کارگروه رصد فرهنگی کشور در دوره جدید هستند. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رئیس کارگروه است و دبیری کارگروه را رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برعهده دارد.

دستیابی مستمر به تصاویر واقع‌بینانه از وضعیت فرهنگی و هنری کشور هدف این کارگروه است. ایجاد «پایگاه داده‌های فرهنگی» و تهیه «گزارش‌های رصد فرهنگی» در حوزه ارزش‌ها، نگرش‌ها، صنایع، خدمات و کالاهای فرهنگی و نیز شناسایی مسائل فرهنگی جامعه و ارائه راهبردهای مواجهه هدفمند با آنها، در دستور این کارگروه قرار گرفته است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار