معاون اجرایی رئیس‌جمهور:

دولت سیزدهم استان‌های کمتر برخوردار را به شاخص‌های مطلوب کشوری می‌رساند

«مرتضوی» گفت: از برنامه‌های دولت سیزدهم این است که استان‌های کمتر برخوردار را به شاخص‌های مطلوب کشوری برساند.
کد خبر: ۵۲۶۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷ - 31May 2022

مردم خراسان جنوبی طلایه‌داران و مرزداران کشور هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «سید صولت مرتضوی» معاون اجرایی رئیس‌جمهور، امروز (سه‌شنبه) در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی، اظهار داشت: ما مأموریت داریم مسائل و مشکلات استان را بررسی کنیم و علاوه بر آن بر روند اجرایی و عملیاتی شدن مصوبات سفر، نظارت و بازدید میدانی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در طول دوران پربرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمات ارزنده‌ای به کشور از جمله استان خراسان جنوبی به عمل آمده؛ اما گستردگی و عقب‌ماندگی تاریخی استان، سبب کمبود‌های زیادی شده است.

مرتضوی با تأکید بر اینکه نگاه رئیس‌جمهور به مناطق کم‌برخوردار نگاه عالمانه، مدبرانه و کارشناسانه است، افزود: تصویر کلانی که از اقدامات یک ساله دولت در استان ارائه شده، بسیار مطلوب است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اشاره به تخصیص اعتبارات سفر ریاست‌جمهوری به استان خراسان‌جنوبی، تصریح کرد: از محل منابع بالغ بر ۹۰۰ میلیارد تومان در بازه زمانی سه تا چهار ماهه به پروژه‌های عمرانی استان در سرفصل‌های مختلف تزریق شده که چنین اعداد و ارقامی به استان‌های دیگر هم تزریق و این در نوع خود بی‌سابقه است.

مرتضوی با بیان این‌که مسئولان در جذب به موقع اعتبارات تلاش کنند، اضافه کرد: بعد از اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها، تزریق‌های بعدی دولت به استان‌ها سرازیر خواهد شد و هنر مدیران جذب به موقع و نظارت بر اجرای اعتبارات است.

وی یکی از ویژگی‌های استان خراسان‌جنوبی را نگاه عالمانه و کارشناسانه به موضوعات دانست و با تأکید بر اینکه خوشبختانه این استان توفیقات خوبی داشته است، اضافه کرد: از برنامه‌های دولت سیزدهم این است که استان‌های کمتر برخوردار را به شاخص‌های مطلوب کشوری برساند.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: تخصیصی که نسبت به شاخص‌های تخصیص اعتبارات داشتیم، استان خراسان جنوبی در زمره اولین استان‌ها در زمره تخصیص‌هاست.

مرتضوی تبیین کرد: در چهار ساله اول فعالیت دولت گام‌های بسیار بزرگی برداشته و برداشته هم خواهد شد و مشکلات نیز کمتر شده و مردم خراسان جنوبی شایسته بهترین‌ها هستند؛ چراکه طلایه‌داران و مرزداران کشور هستند.

وی خاطرنشان کرد: خدمت در جمهوری اسلامی در زمره عبادات و خدمت در استان خراسان‌جنوبی از عبادت مضاعف است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار