وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

اتفاق جشنواره کن چیزی جز پوچی و ذلالت نیست

اسماعیلی گفت: اتفاق چند روز پیش در جشنواره کن چیزی جز پوچی و ذلالت نیست. جلوی تابش خورشید را با این خاکپاشی‌ها نمی‌توان گرفت و این خاصیت محبت اهل بیت علیه‌السلام است.
کد خبر: ۵۲۶۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶ - 31May 2022

88به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین اختتامیه سوگواره ملت امام حسین(ع)، اظهار داشت: سوگواره ملت امام حسین (ع) نمونه کار‌هایی هماهنگ و هم‌افزا در حوزه فرهنگ است که امیدواریم برکات بسیاری داشته باشد.

وی افزود: موضوع امام حسین (ع) تمامی ندارد و امروز پایان فصل اول این سوگواره است. تمام برنامه‌ریزی‌های ما در حوزه فرهنگ و هنر برای این است که عشق و محبت مردم به آل‌الله را بیشتر کنیم.

اسماعیلی ادامه داد: حوزه فرهنگ و هنر ابزاری برای تعالی احکام اسلامی و معارف دینی است. افتخار هنرمندان این است که با ذوق خود، عشق و ارادتشان را در قالب‌های هنری به اهل‌ بیت (ع) ابراز کنند.

وی افزود: استاد فرشچیان نمونه‌ای از این هنرمندان این عرصه است که نامش را با تابلوی «عصر عاشورا» به عنوان خادم امام حسین (ع) جاودانه کرد. اتفاق چند روز پیش در جشنواره کن چیزی جز پوچی و ذلالت نیست. جلوی تابش خورشید را با این خاکپاشی‌ها نمی‌توان گرفت و این خاصیت محبت اهل بیت علیه‌السلام است. اگر حوزه فرهنگ و هنر نتواند این کار را انجام دهد، کارش هدر رفته است و ماندگار نمی‌شود.

اسماعیلی گفت: ما نشان داده‌ایم در عرصه‌های هنری نباید منفعل بود و باید با تولید محتوا‌های خوب در این عرصه‌ها وارد عمل شد. انفعال و کار را به گردن دیگران انداختن ساده است. اگر امروز مسئولیت تولید محتوا در فضای مجازی برعهده نهاد‌هایی همچون ماست باید کار و تلاش کنیم.

سرود «سلام فرمانده» نشانه‌ای از هنر انقلاب اسلامی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: کار ما در حوزه فرهنگ و هنر در دولت مردمی تنها تسهیل‌گری است و بنا نداریم مانع باشیم. کاری که این روز‌ها یک گروه سرود در شهرستانی انجام داد و اجتماعات عظیمی را رقم زده است و قلب امام زمان (عج) را شاد کرد و تیری در قلب دشمنان زد تا همه جوانان با هم همخوانی کنند «سلام فرمانده»، نشانه‌ای از هنر انقلاب اسلامی است.

وی افزود: ده‌ها هزار نفر عاشقانه از نسل‌های مختلف در قالب این سرود عشق خود به امام زمان (عج) را ابراز می‌کنند و این یک کار خوب فرهنگی و هنری است که نهاد‌های حاکمیتی باید از آن حمایت کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شعار ما در وزارتخانه براساس برنامه‌های دولت، نهضت بازگشت به مساجد است؛ زیرا هر کار فرهنگی و هنری اگر با زیرساخت مساجد باشد ماندگار است. امسال مجلس بودجه‌ای برای مصلا‌ها به وزارت ارشاد داده است که اعلام کردیم این پول را تنها به مصلا‌هایی می‌دهیم که بستر کار‌های فرهنگی ـ هنری مانند کتابخانه را داشته باشند.

وی در پایان با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم ریل‌گذاری‌های نامناسب قبلی را تغییر دهیم، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) خود را محدود به جهان اسلام نکرد و تمام حرف‌های او منشوری برای فعالیت‌های ماست. در حوزه فرهنگ و هنر هم بیان ایشان منشور کار ماست که رهبری هم قافله‌دار آن هستند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار