در پیام رئیس جمهوری به همایش ادبی سوختگان وصل بیان شد؛

مادران شهدا اسوه های صبر و صلابت هستند

رییس جمهوری اسلامی ایران در پیامی به یازدهمین همایش ادبی سوختگان وصل بر ضرورت پاسداشت مقام مادران شهدا تاکید کرد.
کد خبر: ۵۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۲ - 29October 2013

مادران شهدا اسوه های صبر و صلابت هستند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در پیامی به یازدهمین همایش ادبی سوختگان وصل "آب و آینه" که در راستای نکوداشت مادران معظم شهدا و با محوریت ادبیات و شعر دفاع مقدس برگزار می شود، بر ضرورت پاسداشت مقام مادران شهدا تاکید کرد.

متن پیام دکتر روحانی که توسط دکتر حسام الدین آشنا، مشاور فرهنگی رییس جمهور در مراسم افتتاحیه این همایش قرائت شد، به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم


می روم مادر که اینک کربلا می خوانَدم
از دیار دور، یار آشنا می خوانَدم
قصه خونین عشقم من که نسل عاشقان
بعد از این در برگ برگ لاله ها می خوانَدم

این ابیات درخشان زبان حال بسیاری از رزمندگان اسلام بود، در وداع با عزیزترین عزیزان: مادر.
همه ما نیک می دانیم به سادگی نمی توان به مقام والای آنان که به فرموده امام شهیدان «در قهقه مستانه شان و در شادی وصلشان عند ربهم یرزقون هستند» پی برد اما به بیان خواجه شیراز:


 گرچه وصالش نه به کوشش دهند
هر قدر ای دل که توانی بکوش
 

چاره ای نیست جز آن که به قدر وُسع خود بکوشیم تا به عظمت روحی و معنوی کسانی پی بریم که جان خود را فدا کردند تا سعادت دنیوی و ا خروی ما را تضمین کنند. آیا در این راه هیچ کس می تواند بهتر از مادری که ادب و معرفت به «ثارالله وابن ثاره» را با لالایی های شبانه در گوش جان فرزند خود زمزمه کرده است، به ما یاری رساند؟

درود و سپاس همه ما تقدیم به مادرانی که در تربیت فرزندان صالح به بانوی دو عالم فاطمه زهرا(سلام الله علیها) و در صبر و صلابت به زینب کبرا(سلام الله علیها) اقتدا کردند؛ دو اسوه جاودان که چراغ راه تاریخ و بشریت هستند. دست همه برگزارکنندگان این همایش ادبی را به گرمی می فشارم و امیدوارم این همایش لایق این برگ های زرین تاریخ این سرزمین باشد.


                                  حسن روحانی
                                      رئیس جمهوری اسلامی ایران

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار