سردار «سعید کوشکی»:

هنر واقعی انقلاب جذب بانوان غیرهمسو است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس گفت: هنر ناب یک انقلاب در جذب افراد به ویژه بانوان غیرهمسو و کسانی است که با نظام و شعایر آن مشکل دارند.
کد خبر: ۵۲۶۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۸ - 31May 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، سرتیپ دوم پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس امروز دهم خردادماه در نشست هم‌اندیشی در باب مسایل مربوط به زنان و خانواده که با حضور «زهرا یقطین» مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری فارس و مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی استان فارس در موزه دفاع مقدس برگزار شد اظهار داشت: هنر یک انقلابی این است که با تبیین صحیح انقلاب و دفاع مقدس به همگان به جذب بانوان و کسانی که با شعایر و ظواهر جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی مشکل دارند بپردازد وگرنه برگزاری با حضور بچه‌های ارزشی و مذهبی در اولویت بعدی است.

وی با بیان اینکه مدیران استان باید زمینه‌سازی جهت بازدید عمومی مخاطبان ادارات خود از باغ‌موزه دفاع مقدس را جزو اولویت‌های خود قراردهند تاکید کرد: همکاران ما در کنار روایت دفاع مقدس، آمادگی تولید محتوا، اینفوگرافی، کلیپ، پوستر و انواع محتواهای امروزی در زمینه پاسداشت دفاع مقدس و سایر وجوه انقلاب اسلامی را دارند.

سردار کوشکی در ادامه با تببین اهمیت نقش زنان در جامعه و خانواده گفت: تفهیم سبک زندگی، تحکیم خانواده و حفظ کیان آن بر دوش بانوان قرار داده شده که اینها بُعد وجودی زن است و علاوه بر آن زنان امروز در شوون اجتماعی نیز فعالیت دارند و تاثیر مستقیم بر سلامت جامعه دارند.

«کوشکی جهرمی» حیا را جوهره زن دانست و گفت: البته در کنار حیای زن باید بر روی غیرت مرد نیز کار شود چون این دو مکمل هم هستند و در کنار هردو اینها باید فریضه امر به معروف و نهی از منکر و تذکر هم احیا شود.

وی افزود: اگر شرح حال اکثر انسان‌های موفق تاریخ را بخوانید به این نکته می‌رسید که اکثر انسانها موفقیت‌های خود را اول مدیون مادران خود  و سپس همسر و خواهران خود هستند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس گفت: بانوان ما در دوران جنگ تحمیلی نیز در تقویت جبهه‌ها و حفظ خانواده نقشی مهم بر دوش داشتند و علاوه بر اینکه مایه دلگرمی همسر یا فرزندان یا برادر خود بودند بسیاری از بانوان در مناطق عملیاتی یا در تدارکات پشت جبهه یا در حین انجام پرستاری و امور درمانی به شهادت رسیدند و امروز نیز ما می‎‌بینیم که بانوان ما در جهادی دیگر و عرصه سلامت و مبارزه با کرونا نیز به شهادت می‌رسند و این رشادت‌‍‌ها و فرهنگ ایثار و  اهتمام و توجه بانوان ما به حفظ کیان خانواده باید برای نسل امروز تببین شود.

سردار کوشکی همچنین از زهرا یقطین مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری فارس درخواست کرد که طی تعامل با استاندار فارس زمینه‌سازی لازم جهت استفاده از بانوان چه همراهان شهدا و خانواده‌های رزمندگان ما و چه پژوهشگران دوران امروز در کمک به تهیه تاریخ شفاهی دفاع مقدس در فارس به اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را صورت بدهند.

سردار کوشکی در ادامه افزود: برپایی برنامه بصیرت‌افزایی دینی با محوریت اعتقادات و تبیین ارزش‌ها، برگزاری اردوهای آشنایی با فرهنگ  ایثار و شهادت به کمک راویان موزه دفاع مقدس و به ویژه دعوت از افراد غیر همسو و به ظاهر غیر ارزشی یا آسیب‌دیدگان اجتماعی جهت بازدید از موزه دفاع مقدس از جمله اقداماتی است که استانداری فارس و ادارات تابع آن می‌توانند جهت تجدید میثاق با ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در خانواده‌ها به ویژه میان بانوان آن را برنامه‌ریزی کنند.

وی گفت: برای بازدید از موزه دفاع‌مقدس هیچ کاغذبازی خاصی نیاز نیست و به محض درخواست ادارات یا نهادها، کارمندان اداره حفظ آثار کلیه امور لازم را پیگیری کرده و بانوان نیز می‌توانند به صورت گروهی یا دسته‌های اداری یا خانوادگی هماهنگ با ساجده تقی‌زاده مدیر امور بانوان اداره‌كل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس از موزه دفاع مقدس دیدن کنند.

انتهای پیام/ س

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار