نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران:

تشخیص درست نیازهای کشور مانع افراط و تفریط می‌شود

نشست بازرسی عفاف و حجاب بنیاد شهید و امور ایثارگران روز دوشنبه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین «یوسفعلی شکری» در مجتمع شهید رسول‌زاده برگزار شد.
کد خبر: ۵۲۶۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷ - 01June 2022

نشست بازرسی عفاف و حجاب بنیاد برگزار شد/ فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب موفق بوده استبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نشست بازرسی عفاف و حجاب بنیاد شهید و امور ایثارگران روز دوشنبه (نهم خرداد) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین «یوسفعلی شکری» نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در مجتمع شهید رسول‌زاده برگزار شد.

حجت‌الاسلام «یوسفعلی شکری» نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست اظهار داشت: یکی از ایرادات ما این است که بر اساس سلایق خودمان و نه بر اساس مسائل دین زندگی می‌کنیم و قرآن را بر اساس خیال‌پردازی و هوا‌های نفسانی خودمان دنبال می‌کنیم و این یکی از آفت‌هایی است که دامن‌گیر دین شده است.

وی افزود: مهم‌ترین محور در امور زندگی انسان‌ها دانایی است. دانایی بر اساس نیاز انسان است تا تحقق پیدا کند و نیاز‌های انسان حد و اندازه دارد و اگر غرائز و نیاز‌ها را نشناسیم و اندازه تأمین آن را ندانیم به یقین دچار افراط و تفریط خواهیم شد بر همین اساس انبیاء الهی (ع) با بیانات خود و با کتاب و میزان اندازه نیاز‌های انسان‌ها را بیان می‌کنند.

حجت‌الاسلام شکری افزود: اگر عواطف و احساسات با دانایی تأمین نشود و به اندازه نباشد و در آن افراط و تفریط صورت بگیرد انسان رشد پیدا نمی‌کند و برای همین از «عفت» نام برده می‌شود و عفت به معنی این است که نیاز‌های انسان باید به اندازه تأمین شود و نیاز‌های غیر ضروری را کنار گذاشت و اگر از افراط و تفریط دست برنداریم شیطان بر ما مسلط می‌شود.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تفسیر و ترجمه برخی آیات قرآن کریم به اهمیت جایگاه لباس ظاهری و باطنی برای انسان‌ها اشاره کرد و گفت: لباس برای زن و مرد جایگاه رفیعی دارد و اگر در قرآن کریم صحبت از خیر گفته می‌شود انسان باید خیر را بشناسد و به آن عمل کند. خیر انسان در لباس ظاهری و تقوا است و عقل حکم می‌کند که انسان به دنبال خیر باشد.

وی افزود: اگر انسان می‌خواهد به کمال برسد، باید لباس تقوا به تن داشته باشد و لازم است که این موضوعات را برای مردم جامعه شرح داد، زیرا شیطان پاشنه آشیل را نشانه گرفته است؛ لذا لازم است شیطان درون را شناخت و با آن مقابله کرد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: بنیاد در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و توانمندسازی ایثارگران و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف موفق و اثرگذار بوده است. در برنامه‌های فرهنگی پیش قدم بوده و در مدارس شاهد و دانشگاه شاهد فعالیت‌های فرهنگی خوبی انجام می‌شود و در مجموع فعالیت‌های فرهنگی بنیاد افتخارآمیز است.

«سمیه گنجی» مشاور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در امور بانوان و خانواده در این نشست در خصوص مسئله حجاب و عفاف اظهار داشت: خانواده شهدا و ایثارگران الگو و تراز انقلاب هستند و لازم است که الگو مداری در بنیاد شهید و امور ایثارگران بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و امیدوار هستیم در این مسیر موفق باشیم.

در این نشست «علی ملازاده» بازرس کل دستگاه‌های اجرایی در وزارت کشور در موضوع عفاف و حجاب و «علی میرزایی» رئیس هیئت بازرسی در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز به ارائه گزارش پرداختند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها