وزیر خارجه ترکیه:

رژیم صهیونیستی از حساسیت ترکیه نسبت به فلسطین با خبر است

«مولود چاوش اوغلو» گفت: موضوع فلسطین و قدس و مسجدالاقصی و وضعیت موجود آن برای ترکیه بسیار حساسیت دارند و اسرائیل این را می‌داند.
کد خبر: ۵۲۶۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴ - 01June 2022

اسرائیل از حساسیت ما نسبت به موضوع فلسطین باخبر استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «مولود چاوش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه با بیان اینکه این کشور به گفت‌وگو با رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد مدعی شد که این اقدام علیه موضوع فلسطین نیست.

«مولود چاوش اوغلو» در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی گفت که طی سفر اخیر خود به سرزمین‌های اشغالی با «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی پیرامون موضوعات مطرح در نشست با تشکیلات خودگردان فلسطین گفت‌وگو کرد.

وی با بیان اینکه این موضوعات بسیار مفید بود افزود که گفت‌وگو و همکاری در روابط آنکارا و تل آویو وجود دارد و با لاپید بر سر بررسی تعیین سفیر در حاشیه سفر وی به ترکیه توافق کرده است.

وزیر خارجه ترکیه در عین حال مدعی شد که گفت‌وگوی این کشور با رژیم صهیونیستی علیه موضوع فلسطین نیست و این امر در کاهش تنش‌ها تأثیرگذار است.

چاوش اوغلو همچنین گفت که ترکیه به تل آویو درباره برگزاری راه پیمایی پرچم در قدس شرقی هشدار داد و بر ضرورت کنار گذاشتن اینگونه اقدامات تحریک آمیز علیه فلسطینی‌ها تاکید کرد.

وی ادامه داد: آن‌ها می‌گویند که وضع موجود در قدس و مسجدالاقصی را حفظ خواهند کرد، اما ما می‌خواهیم که اجرای این امر را ببینیم. گفت‌وگو با اسرائیل پابرجاست، اما خط قرمز‌های ترکیه روشن و واضح است.

چاوش اوغلو همچنین مدعی شد که موضوع فلسطین و قدس و مسجدالاقصی و وضعیت موجود آن برای ترکیه بسیار حساسیت دارند و اسرائیل این را می‌داند.

چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه اخیراً وارد فلسطین اشغالی شده و با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار و گفت‌وگو کرده بود. این سفر چاوش اوغلو، اولین سفر یک مقام بلندپایه ترکیه‌ای به سرزمین‌های اشغالی در ۱۵ سال اخیر محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها