نماینده ولی فقیه در مازندران:

امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را با «جهاد تبیین» آغاز کرد

«محمدی لائینی» گفت: حضرت امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را با جهاد تبیین و شناساندن پشت پرده رژیم خائن پهلوی آغاز کرد.
کد خبر: ۵۲۶۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰ - 01June 2022

امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را با جهاد تبیین آغاز کردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمد باقر محمدی لائینی» نماینده، ولی فقیه در مازندران امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان در چمستان با تبریک میلاد حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت، سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) تسلیت گفت و یاد و خاطره شهدای قیام ۱۵ خرداد را گرامی داشت.

وی افزود: امام راحل انقلاب اسلامی را با جهاد تبیین آغاز کرد و شناساندن ماهیت و اهداف رژیم پلید و ظالمانه دست نشانده استکبار جهانی را تبیین کرد که نشان دهنده اهمیت جهاد تبیین است.

محمدی لائینی عنوان کرد: اگر بنا داریم از عنصر مردمی استفاده کنیم و انقلاب را با دست مردم و ارادت و شور و شوق آن‌ها پیش ببریم باید تبیین کافی انجام بگیرد.

امام جمعه ساری ادامه داد: امام راحل جهاد تبیین سختی را آغاز کردند که در بین مراجع تقلید و علما کمتر مشاهده کردیم که غیر از درس، منبر یا سخنرانی داشته باشند، اما امام خمینی (ره) اقدام به سخنرانی‌های آتشین و تبیین مسائل کردند.

محمدی لائینی با بیان اینکه رابطه بین امت و امام راحل بر پایه اقتدا و تقلید و برپایه افتا و تبیین است، عنوان کرد: باید در کنار اقتدا و تقلید حتما از عنصر تبیین هم استفاده شود تا تداوم و استمرار حرکت را شاهد باشیم.

محمدی لائینی به اشاره به فیلم عنکبوت مقدس بیان داشت: این فیلم موهن توهین به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و باید مراتب نگرانی و تاسف و اعتراض خود را بیان کنیم و اجازه ندهیم بازیگران داخلی این فیلم در فعالیت‌های هنری کشور ایفای نقش داشته باشند.

امام جمعه ساری ادامه داد: امام راحل آنگونه به مردم اتکا و اتکال داشت که انگار جز مردم کسی را نداشت و برای خواص و عامه مردم جهاد تبیین داشت.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) ریشه‌های افول قدرت اسلام را شناخت و آنرا مورد هدف قرار داد و همچنین امت اسلامی را با آن ریشه‌ها آشنا کرد، به وفاق قوای سه گانه اشاره و اضافه کرد: این وفاق و همدلی فرصت خوبی است که مشکلات و چالش‌های کشور مرتفع شود.

محمدی لائینی مدیریت کرونا، ارتباط درست در راستای استفاده از ظرفیت‌های کشور‌های همسایه برای توسعه و پیشرفت ایران اسلامی و دور زدن تحریم‌ها و گسترش تعاملات اقتصادی با کشور‌هایی که خوی استکباری ندارند و هدفمند کردن یارانه‌ها و حذف ارز ترجیحی را از جمله برنامه‌های دولت سیزدهم عنوان کرد.

وی افزود: تدابیر دولت در هوشمندسازی یارانه‌ها و حذف ارز ترجیحی در سایه هوشیاری مردم در دست اقدام است که می‌طلبد با جهاد تبیین این کار ویژه دولت به موفقیت بیانجامد.  

امام جمعه ساری با اشاره به مشکلات اقتصادی دولت بیان داشت: با توجه به شرایط نابسامان فضای بازار در سال ۹۹ و ۱۴۰۰دولت در اخذ مالیات از کسبه و مردم نرمش داشته باشد.

وی با اشاره به پوشش نامتعارف دانش آموزان در حوزه‌های امتحانی استان تصریح کرد: جای تاسف دارد که به جای تشویق دانش آموزان به رعایت پوشش اسلامی، شاهد بی‌حجابی در مدارس هستیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید براینکه جریان و مسائل کنونی نیز باید تبیین شود، به تشکیل قرارگاه تحول فرهنگی برای عفاف و حجاب در استان اشاره کرد و گفت: در کمیته عفاف و حجاب دستگاه‌هایی نظیر فرمانداری، امام جمعه و سپاه شهرستان دارای مسئولیت هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها