سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران:

۷۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت متروپل پرداخت می‌شود

بهادری جهرمی گفت: هیأت وزیران تصویب کرده ۷۰۰ میلیارد ریال برای جبران بخشی از هزینه‌های حادثه‌دیدگان ساختمان متروپل از محل منابع مدیریت بحران پرداخت شود تا بعداً مالک ساختمان همه خسارت‌ها را بپردازد.
کد خبر: ۵۲۶۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳ - 01June 2022

۷۰میلیارد تومان برای جبران خسارت متروپل پرداخت می‌شودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «علی بهادری جهرمی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با تسلیت درگذشت جمعی از هموطنان در حادثه ناگوار ریزش ساختمان متروپل آبادان، اظهار داشت: دولت با جدیت هرگونه کوتاهی از هر مقام محلی در این فساد را پیگیری و با بانیان این فاجعه برخورد می‌کند.

وی افزود: از آنجا که زمان زیادی از صدور مجوز نمی‌گذرد، برخورد‌های لازم اعمال می‌شود و به ویژه شهردار و اعضای شورای شهر وقت باید در این زمینه پاسخگو باشند.

سخنگوی دولت ادامه داد: امروز در هیأت دولت تصویب شد مبلغ ۷۰۰میلیارد ریال برای تأمین بخشی از هزینه‌های مورد نیاز جهت جبران خسارت حادثه‌دیدگان از محل منابع مدیریت بحران پرداخت شود.

بهادری جهرمی در عین حال تأکید کرد که هزینه‌های خسارت‌دیدگان در این سانحه را باید مسببان آن پرداخت کنند که بعداً از محل فروش اموال آن‌ها انجام خواهد شد.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت همچنین گفت که در جلسه امروز هیأت دولت با توجه به مشکلات مربوط به واگذاری واحد‌های صنعتی اطراف تهران و لزوم ساماندهی آن‌ها برای پیشگیری از بروز فاجعه مشابه متروپل برای کارگران این واحدها، آیین نامه واحد‌های صنعتی حومه تهران به تصویب رسید.

بهادری جهرمی توضیح داد که این موضوع پیش از این در کارگروهی با حضور استاندار تهران و مسئولان وزارتخانه‌های صمت و نیرو بحث و بررسی شده بود.

وی با قدردانی از حضور ۶ روزه وزیر کشور در آبادان گفت که دکتر وحیدی در این چند روز در وسط میدان ناظر و مجری روند کار‌ها بوده تا بتوانیم این بحران را ان‌شاءلله هرچه‌سریع‌تر پشت‌سر بگذاریم.

سخنگوی دولت گفت: بانیان وضع موجود اینقدر مشکل پیش پای مردم و دولت گذاشته‌اند که هر روز چندین کار برای انجام وجود دارد.

بهادری جهرمی افزود: یکی از مسائل و معضلات وجود ساختمان‌هایی است که متأسفانه با نظارت‌های ضعیف و تخلفاتی که در شهرداری‌ها یا سازمان نظام مهندسی انجام شده، احداث شده‌اند و خطرآفرین هستند.

وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور در جلسه گذشته هیأت دولت با تأکید بر شناسایی این املاک و سازه‌ها به وزرای کشور و راه و شهرسازی مأموریت داد با همکاری سایر نهاد‌ها و دستگاه‌ها، صاحبان آن‌ها را مکلف به مقاوم سازی کنند تا شاهد بروز آسیب‌ها و رویداد‌های مشابه نباشیم.

کاهش ریزگرد‌ها نیازمند همکاری کشور‌های همسایه دارد

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت درباره برنامه دولت برای حل معضل گرد و غبار، گفت: متأسفانه چند سالی است که گرد و غبار مهمان کشور ما شده و وزارت امور خارجه مأمور شد با کشور‌هایی که عامل اصلی این ریزگرد‌ها هستند، رایزنی و همکاری‌های لازم را داشته باشد که موضوع در دست پیگیری است.

بهادری جهرمی ادامه داد: رئیس سازمان محیط زیست اخیراً سفری به عراق و سوریه داشت که منشاء اصلی ریزگرد‌ها هستند و توافقات خوبی با مقامات این دو کشور حاصل شده و قرار است این توافقات با همکاری وزارتخانه‌های نیرو، نفت و جهاد پیگیری و اجرایی شوند.

وی اضافه کرد: رئیس جمهور هم در این خصوص با نخست وزیر عراق تلفنی صحبت و تأکید کرده کاهش ریزگرد‌ها نیازمند همکاری مشترک کشور‌های همسایه است.

سخنگوی دولت با اشاره به ارائه گزارشی از وضعیت فروش نفت و عواید نفتی در دو ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱ در جلسه هیأت دولت، گفت: فروش نفت نسبت به شرایط تحریمی از وضعیت قابل قبولی برخوردار بوده و بازار‌های جدید جهانی هم در حال توسعه است و از این حیث امید به پیشرفت روزافزون در کشور می‌رود.

بررسی مراحل نهایی آیین نامه رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون عمومی دولت

وی درباره تدوین آیین نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان گفت: کمیسیون امور عمومی دولت در حال بررسی متن آیین نامه است و حتی در روز‌های تعطیل هم در این باره تشکیل جلسه داده است.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: برای دولت مهم است که آیین نامه رتبه‌بندی معلمان زودتر تصویب شود، اما برای آن‌که همه معلمان عزیز از مزایایی که رتبه‌بندی برای نظام آموزشی در نظر گرفته بهره‌مند شوند، ضروری است آیین نامه با دقت تنظیم شود که بحمدالله مراحل نهایی بررسی را در کمیسیون می‌گذراند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار