مشاور رئیس بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس:

پردیس معراج شهدا نقطه عطفی در ترویج فرهنگ «شهادت» است

سردار «سعیدی» گفت: انتقال ارزش‌های دفاع مقدس ضرورت دفاع از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی است و ایجاد پردیس معراج شهدا علاوه بر توسعه گردشگری نقش مهمی در انتقال فرهنگ و باورهای معنوی در جامعه دارد و نقطه عطفی در ترویج فرهنگ و معارف ایثار و شهادت است.
کد خبر: ۵۲۶۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۰ - 01June 2022

به گزارش دفاع‌‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «ناصر سعیدی» رئیس هیئت‌امنا پردیس معراج شهدا کشور و مشاور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در جلسه هماهنگی پیرامون احداث پرپیس معراج شهدای کشور که امروز در گناباد برگزار شد، اظهار داشت: رزمندگان گنابادی ۹۰ درصد از فعالان معراج شهدای کشور در دوران دفاع مقدس را تشکیل می‌دادند و این شهرستان از جایگاه خاصی در این زمینه در بین سایر مناطق کشور برخوردار است.

وی افزود: علاوه بر این نقش، با عنایت به ظرفیت‌های کهن و تاریخی و گردشگری گناباد ایجاد پردیس معراج شهدای کشور در این منطقه اهمیت داشته و کارکردهای بسیار خوبی در زمینه فرهنگی و اجتماعی دارد.

جانشین فرمانده جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اهمیت پردیس معراج شهدا برای تبیین رشادت‌های شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس گفت: راه‌اندازی پردیس معراج شهدای کشور نقطه عطفی در ترویج فرهنگ و معارف ایثار و شهادت به شمار می‌رود.

رئیس هیات امنای پردیس معراج شهدای کشور تصریح کرد: انتقال ارزش‌های دوران دفاع مقدس ضرورت دفاع از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی است و ایجاد پردیس معراج شهدا علاوه بر توسعه گردشگری نقش مهمی در انتقال فرهنگ و باورهای معنوی در جامعه دارد.

وی هدف از ایجاد پردیس معراج شهدای کشور را استفاده از ظرفیت‌ها و ابزار فرهنگی و هنری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دانست و گفت: ۹۰ درصد پردیس معراج شهدا کارکرد عمومی دارد و در این مکان علاوه بر برنامه‌های فرهنگی و هنری، مکان‌هایی نظیر کتابخانه، بازارچه صنایع دستی، رستوران، هتل و مراکز اقامتی و غیره ایجاد می‌شود.

سعیدی سایر اهداف راه‌اندازی پردیس معراج شهدای در گناباد را حفاظت و صیانت از نقش بی‌بدیل ایثارگران و رزمندگان این شهرستان در دفاع مقدس و سرمایه ممتاز گنابادی‌ها در تعاون رزم و معراج شهدا در این دوران و انتقال این سرمایه به نسل‌های آینده، بهره‌گیری از مشارکت حداکثری مردم و تشکل‌های مردم نهاد در توسعه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم با رعایت موازین ارزشی برشمرد.

جانشین فرمانده جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: همچنین باغ موزه‌های دفاع مقدس تاکنون در ۲۲ مرکز استان ایجاد شده و به تدریج در همه مراکز استان‌ها راه‌اندازی می‌شود و علاوه بر مراکز استانی این باغ موزه‌ها در شهرستانهای خرمشهر و دزفول استان خوزستان و شهرستان طبس استان خراسان جنوبی ایجاد شده و یا در آینده نزدیک راه‌اندازی می‌شود.

وی اضافه کرد: ۴۵۰ نفر در قالب معراج شهدای کشور و در جریان رسیدگی به امور شهدا و انتقال اجساد شهدا در دوران دفاع مقدس و ۵۴ نفر هم بعد از اتمام دفاع مقدس تاکنون به شهادت رسیدند.

گناباد دارای ظرفیت‌های خاص فرهنگی برای ایجاد پردیس معراج شهدا

محمد صفایی دلویی نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی نیز احداث نخستین پردیس معراج شهدای کشور در گناباد را اقدام بسیار مهمی در جهت تمرکززدایی در کشور و توجه به ظرفیت‌های این شهرستان برشمرد.

وی افزود: با توجه به آنکه ۹۰ درصد رزمندگان معراج شهدای کشور گنابادی بودند و از طرفی این شهرستان از پتانسیل‌های خاص فرهنگی، تاریخی و گردشگری برخوردار است، راه‌اندازی این پردیس در گناباد از اهمیت زیادی برخوردار است و باید این ظرفیت‌ها با بدنه اجتماعی و بومی پیوند داشته تا شاهد اقدامات خوب و اثربخش در این زمینه باشیم.

تأکید استاندار خراسان رضوی بر احداث پردیس معراج شهدا

فرماندار گناباد نیز در این نشست بیان کرد: ایجاد پردیس معراج شهدای کشور در شهرستان گناباد از سه سال قبل مطرح بوده و استاندار خراسان رضوی هم تأکید خاصی بر سرعت‌بخشی در جانمایی و احداث آن دارند.

رضا نصیری گفت: ۲ مکان شامل بوستان جنب جمعه بازار و آرامگاه علامه بهلول گنابادی برای احداث پردیس معراج شهدا در گناباد در نظر گرفته شده بود که احداث آن در آرامگاه علامه بهلول با توجه به کمبود فضای مورد نیاز و نبود امکان توسعه به دلیل وقفی و شخصی بودن زمین‌های اطراف آن منتفی شد و مکان دوم در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها