فرماندار گناباد خبر داد؛

بازسازی عملیات «کربلای ۵» همزمان با هفته دفاع مقدس در گناباد

«نصیری» از بازسازی عملیات کربلای پنج به‌عنوان مهمترین برنامه هفته دفاع مقدس شهرستان گناباد خبر داد.
کد خبر: ۵۴۶۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۶ - 19September 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، در آستانه فرارسیدن هفته دفاع مقدس «رضا نصیری» فرماندار گناباد امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ترویج فرهنگ جهاد، مقاومت و شهادت نباید تنها منحصر به هفته دفاع مقدس باشد بلکه باید به گفتمان غالب جامعه تبدیل شود و به مناسبت‌های مختلف این فراز پرشکوه تاریخ انقلاب اسلامی برای مردم بازخوانی شود و از آن در راستای تولید محتوا و غنا بخشیدن به فعالیت‌های فرهنگی و هنری بهره‌ برد.

وی افزود: ما هر چه داریم از برکت فداکاری‌ شهدا و ایثارگران در دوران دفاع مقدس است؛ بر همین اساس اگر در انتقال فرهنگ آن دوران پرافتخار کوتاهی کنیم، در قیامت باید پاسخگو باشیم.

فرماندار گناباد تأکید کرد: باید همه ظرفیت‌ دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مردمی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه‌های گرامیداشت چهل و دومین سالگرد دفاع مقدس به میدان بیایند.

نصیری گفت: عملیات کربلای پنج به عنوان یکی از عملیات‌های مهم و تعیین کننده دفاع مقدس، صحنه‌هایی از رشادت‌ها، فداکارها و ایثارگری‌های شهدا و رزمندگان اسلام در دفاع از تمامیت ارضی کشور در برابر دشمن متجاوز بعثی را به نمایش گذاشت.

رئیس ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس شهرستان گناباد ادامه داد: با توجه به گستردگی این عملیات و طولانی بودن آن، جمع زیادی از رزمندگان شهید و یا جانباز شدند ولی به ارتش بعث عراق اجازه ندادند به اهداف خصمانه خود دست پیدا کند.

فرماندار گناباد خاطرنشان کرد: رزمندگان و ایثارگران گنابادی در دوران دفاع مقدس با حضور خود در عملیات‌های مختلف از جمله عملیات کربلای پنج، برگ زرینی بر افتخارات این خطه از استان افزودند که هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای بازخوانی و انتقال این رشادت‌هاست.

وی بیان داشت: به دلیل اهمیت عملیات کربلای پنج، بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، بازسازی این عملیات همزمان با هفته دفاع مقدس با مشارکت نیروهای مسلح و بسیج انجام می‌شود که این حرکت فرهنگی نقطه عطفی در روایتگری رشادت‌های شهدا و رزمندگان خواهد بود.

نصیری در پایان گفت: همه امکانات دستگاه‌های اجرایی باید برای اجرای هر چه بهتر بازسازی عملیات کربلای پنج در گناباد بسیج شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار