مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

پرداختن به نقش شهرستان‌ها در دفاع مقدس با رویکرد علمی یک ضرورت است

سردار «یوسفعلی‌زاده» با تأکید بر احصا نقش شهرستان‌ها در دفاع مقدس، گفت: اگر فرایند جمع‌آوری اطلاعات با هدایت و نظارت اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان به‌صورت مستند و علمی صورت بگیرد محتواهای فوق در دانشنامه استانی دفاع مقدس که به‌عنوان یک کتاب مرجع به عملکرد خراسان رضوی در دفاع مقدس می‌پردازد مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۵۳۵۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹ - 20July 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست هم‌اندیشی پیرامون برگزاری اجتماع رزمندگان گناباد و احصا نقش این شهرستان در دفاع مقدس با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، «سعید فولادی» رئیس شورای اسلامی شهر گناباد، «سیدمحمد دوستدار» مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان و جمعی از مدیران این اداره‌کل در مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان گناباد، اظهار داشت: اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان به دنبال آن است تا هر شهرستان اطلاعات و سابقه حضور رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس خود را جمع‌آوری و پالایش کند.

وی افزود: لازمه تحقق این مهم عبور از محدودیت‌های سازمانی، گسترش نگاه کلی به موضوع ایثار و جهاد و همچنین نگاه جامع به مأموریت در عرصه جهادی و دفاعی است.

این مسئول احصا نقش هر یک از شهرستان‌ها در دفاع مقدس را ضروری دانست و گفت: شهرستان باخرز در این حوزه کار ارزشمندی را آغاز کرده، اگرچه در میانه راه است اما پیشرفت خوبی داشته‌ است. نیشابور هم متناسب با استانداردها این مأموریت را دنبال می‌کند؛ سایر شهرستان‌ها نیز متناسب با توانمندهای خود در این حوزه وارد شدند و اقداماتی را به انجام رساندند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان داشت: امیدواریم اقدامات جهادی که در حوزه احصا نقش شهرستان‌ها در دفاع مقدس آغاز شده با هدایت اداره‌کل حفظ آثار تداوم پیدا کند تا با اتمام مأموریت شاهد تدوین محتواهای جمع‌آوری شده و چاپ آن در قالب کتاب باشیم.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین ویژگی احصا نقش شهرستان‌ها در دفاع مقدس این است که اگر فرایند جمع‌آوری اطلاعات با هدایت و نظارت اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان به‌صورت مستند و علمی صورت بگیرد محتواهای فوق در دانشنامه دفاع مقدس استان که به‌عنوان یک کتاب مرجع به عملکرد خراسان رضوی در دفاع مقدس می‌پردازد مورد استفاده قرار خواهد گرفت و به نوعی شناسنامه شهرستان در این حماسه جاوید خواهد بود.   

یوسفعلی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر پرهیز از موازی‌کاری در اجرای مأموریت‌ها، گفت: در حوزه ساختارسازی باید از گسترش ساختار پرهیز شود و دفتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان و هیئت رزمندگان در اجرای اقدامات مبنا قرار گیرد.

این مسئول در ادامه اهتمام پیشکسوتان جهاد و مقاومت را در احصا خاطرات خود از دفاع مقدس خواستار شد و ادامه داد: در مقطع کنونی که رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر جهاد تبیین تأکید دارند رزمندگان باید نسبت به نگارش خاطرات خود اقدام کنند؛ این رسالت خطیر اگر در هر شهرستان متولی داشته باشد، اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان نیز وظیفه حمایتی و هدایتی خود را دنبال می‌کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: پیشکسوتان و رزمندگان باید در قالب گروه‌های کوچک، اجتماعات بسیار محدودی را در روستاهای محوری و مساجد برگزار کرده و در این نشست‌های صمیمی نسبت به بیان و نگارش خاطرات خود اقدام کنند، بعد از پالایش خاطرات و با نظر کارشناسی و هماهنگی با مدیریت ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان اقدامات بعدی برای تدوین و تألیف کتاب انجام می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت پاسداشت حماسه‌آفرینان دفاع مقدس بیان داشت: در تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت که طی سال‌های اخیر در سطح مختلف صورت گرفته، تدبیر کلی این است که هر شهر، نهاد و یگان نسبت به تکریم جامعه ایثارگری خود در قالب مراسم نکوداشت اقدام کند.

یوسفعلی‌زاده بر تعامل بیش‌ازپیش دستگاه‌ها و ساختارهای محلی با دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان گناباد و همچنین مدیریت‌های تخصصی اداره‌کل حفظ آثار استان در راستای اجرای هر چه بهتر مأموریت‌های مشترک حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس تأکید کرد.

در ابتدای این نشست سعید فولادی رئیس شورای اسلامی شهر گناباد ضمن ارائه گزارشی از سابقه ایثارگری شهرستان گناباد حمایت شورای اسلامی این شهر را از برگزاری همایش تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و تألیف کتاب خاطرات رزمندگان شهرستان اعلام کرد.

در این نشست سرهنگ پاسدار جواد قاصد نظامیان مدیر دانشنامه استانی دفاع مقدس در سخنانی استفاده از ظرفیت دانشگاهی شهرستان گناباد را در راستای احصا نقش این شهرستان در دفاع مقدس خواستار شد.

سیده محبوبه‌ میرصادقی مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار استان نیز به ارائه راهکارهای قانونی در راستای تألیف آثار قلمی پیشکسوتان دفاع مقدس پرداخت.

همچنین سرهنگ حسین مجیدی مدیر پیشکسوتان جهاد و مقاومت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و جعفر بهرامی مدیر اسناد و مدارک این اداره‌کل ضمن تشریح اولویت‌های حوزه مأموریتی خود خواستار نقش‌آفرینی جامعه ایثارگری شهرستان گناباد در این حوزه‌ها شدند.   

پرداختن به نقش شهرستان‌ها در دفاع مقدس با رویکرد علمی یک ضرورت است 

پرداختن به نقش شهرستان‌ها در دفاع مقدس با رویکرد علمی یک ضرورت است

پرداختن به نقش شهرستان‌ها در دفاع مقدس با رویکرد علمی یک ضرورت است

پرداختن به نقش شهرستان‌ها در دفاع مقدس با رویکرد علمی یک ضرورت است

انتهای پیام/       

نظر شما
پربیننده ها