مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس پاسداشت مجاهدت‌های جامعه ایثارگران است

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت در واقع زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهیدان است که اجر آن کمتر از شهادت نیست، از طرفی با پاسداشت این مناسبت‌ها از حماسه‌سازان جاوید دفاع مقدس تجلیل می‌شود.
کد خبر: ۵۳۴۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸ - 14July 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع خراسان رضوی در نشست ستاد گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت و شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و شهرستان‌ها که به‌صورت برخط در استانداری برگزار شد، ضمن ارائه گزارش عملکرد ستاد گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت اظهار داشت: با ابلاغ دستورالعمل گرامیداشت این مناسبت‌ها در اوایل سال جاری از طریق استان به شهرستان‌ها و دستگاه‌ها، ستادهای گرامیداشت در سطح استان تشکیل شده است.

وی افزود: دبیری ستاد گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت در استان بر عهده اداره‌کل حفظ آثار است، حسب دستور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و تأکید فرمانده سپاه امام رضا (ع) دبیری این ستاد در شهرستان‌ها نیز بر عهده فرماندهان نواحی بسیج است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: در دستورالعمل ابلاغی گرامیداشت مناسبت‌ها، ۴۳ مناسبت ملی دفاع مقدس و مقاومت فهرست شده که باید نسبت به پاسداشت آن باهمت همه دستگاه‌ها، ساختارها، تشکل‌های مردمی و انقلابی اقدام شود.

این مسئول بابیان اینکه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی دائماً پیگیر گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت است تا مورد غفلت قرار نگیرد، خاطرنشان کرد: تأکید مداوم بر این است که این مناسبت‌ها مورد توجه مدیران و مسئولین در سطح استان و شهرستان‌ها قرار گیرد چراکه گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت درواقع زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهیدان است که اجر آن کمتر از شهادت نیست، از طرفی با پاسداشت این مناسبت‌ها از حماسه‌سازان جاوید دفاع مقدس تجلیل می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سامانه ثبت فعالیت‌های حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: سامانه سادم به‌منظور ثبت فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه دفاع مقدس در سطح ملی پیش‌بینی‌شده که نقش‌آفرینی همه دستگاه‌ها و تشکل‌ها در این سامانه در سطح استان و شهرستان‌ها ضروری است.

یوسفعلی‌زاده با قدردانی از دستگاه‌ها و ساختارهای استانی که طی سال‌های اخیر در این سامانه ثبت فعالیت داشتند، بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و ۸۰۰ برنامه در سامانه سادم بارگذاری شده که قابل‌تقدیر است اما کافی نیست. با برنامه‌ریزی صورت گرفته گروهی عملکرد دستگاه‌ها را تا پایان مردادماه ازنظر کیفی مورد ارزیابی قرار می‌دهند؛ بر همین اساس انتظار می‌رود که همه ساختارها نسبت به ثبت عملکرد خود در این سامانه اهتمام داشته باشند.

این مسئول در ادامه بابیان اینکه برگزاری جلسات شورای هماهنگی حفظ آثار و ستاد گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت برکات زیادی به همراه داشته، تصریح کرد: این شورا با هدایت مدیریت عالی استان با محوریت معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در سطح استان پیگیر مأموریت‌هاست، در شهرستان‌ها نیز جلسات شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس با حمایت و پشتیبانی فرماندهان نواحی و مسئولین دفاتر نمایندگی توسط فرمانداران برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: در ۱۱۶ نقطه از خراسان رضوی شهدای گمنام تدفین شده‌اند که این نقاط در جغرافیای استان پراکنده است و شهرها، پادگان‌ها، برخی ادارات کل، بوستان‌ها، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه میزبان پیکر مطهر این شهدای والامقام هستند.

یوسفعلی‌زاده تأکید کرد: باید هیئت‌امنا در این نقاط تشکیل شود تا برنامه‌های مربوط به شهدای گمنام تدفین شده در هر نقطه از استان شامل احداث، نگهداری و تجهیز یادمان و همچنین برگزاری برنامه‌های اثرگذار فرهنگی در راستای اهداف انقلاب اسلامی از طریق این هیئت‌امنا پیگیری شود تا این نقاط به کانون انسجام‌بخشی به فعالیت‌های اجتماعی تبدیل شوند.

این مسئول اهتمام مدیران و مسئولین محلی در احداث یادمان شهدای گمنام در نقاطی که فاقد یادمان هستند را تا پایان سال جاری ضروری دانست.

یوسفعلی‌زاده گفت: نقطه کانونی فعالیت‌های حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس شکل‌گیری شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، ستاد گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت و همچنین هیئت‌امنای شهدای گمنام جهت انسجام‌بخشی به اقدامات است، اگرچه این ستادها که نقش هماهنگ‌کننده، هدایت‌کننده و حمایت‌کننده را دارند در بسیاری از شهرستان‌ها شکل گرفته اما باید فعال شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ضمن قدردانی از تلاش‌ها و مساعدت‌های مسئولین استانی و شهرستانی در راستای پاسداشت حماسه دفاع مقدس، بیان داشت: امید است با تأسی به حماسه‌سازان دفاع مقدس بتوانیم حافظ آثار و ناشر ارزش‌های دفاع مقدس باشیم.

گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس پاسداشت مجاهدت‌های جامعه ایثارگران است

گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس پاسداشت مجاهدت‌های جامعه ایثارگران است

گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس پاسداشت مجاهدت‌های جامعه ایثارگران است

گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس پاسداشت مجاهدت‌های جامعه ایثارگران است

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها