مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

زبان هنر فرهنگ «مقاومت» را ماندگار می‌کند

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: هنر در انتقال پیام انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش موثری دارد؛ بر همین اساس نشر ارزش‌های دفاع مقدس با زبان هنر مجاهدت شهدا و پیشکسوتان عرصه‌های عزت و شرف را ماندگار می‌کند.
کد خبر: ۵۳۴۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۴ - 17July 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، کمیته هنری شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی به ریاست «مجید عسگری» رئیس حوزه هنری خراسان رضوی و با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و سایر اعضا امروز (یکشنبه) در مشهد برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست ضمن تبریک دهه ولایت و فرارسیدن عید غدیر اظهار داشت: پیام غدیر این است که دست‌ در دست ولی داشته باشید و نگاهتان هم‌عرض و هم‌جهت و عمل‌تان منطبق با ولی باشد و دست از حمایت او نکشید.

وی افزود: حماسه‌سازان جاوید دفاع مقدس، مدافعان حرم، حریم، امنیت و سلامت و مجاهدان سایر عرصه‌ها بهترین لبیک‌گویان و حامیان ولایت در عصر کنونی بودند که با حضور در وسط میدان از ولی زمان پشتیبانی کردند.

این مسئول خاطرنشان کرد: امروز که جنگ ترکیبی جریان دارد نظام سلطه تمام توان خود را بکار بسته تا بر روحیه ایثار، مقاومت و تداوم راه شهدا فائق آید؛ بر همین اساس باید با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها با دشمن مقابله شود تا پرچم جهاد و شهادت بیش از گذشته برافراشته‌تر بماند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: پیوند غدیر و دفاع مقدس ناگسستنی است و راه غدیریون در بستر زمان جریان دارد که مجاهدت رزمندگان در دوران دفاع مقدس از آن جمله است.

یوسفعلی‌زاده ادامه داد: امروز وظیفه داریم ضمن تبیین ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت از خط شهادت دفاع کنیم.

وی ضمن قدردانی از تلاش هنرمندان استان خراسان رضوی در نشر ارزش‌های دفاع مقدس در عرصه‌های مختلف یادآور شد: هنر در انتقال پیام انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش موثری دارد؛ بر همین اساس نشر ارزش‌های دفاع مقدس با زبان هنر مجاهدت شهدا و پیشکسوتان عرصه‌های عزت و شرف را ماندگار می‌کند.

این مسئول افزود: نشر ارزش‌های دفاع مقدس وظیفه همگانی است و آحاد مردم ایران اسلامی برای تحقق این مهم باید نقش‌آفرین باشند، جهت‌گیری تلاش‌ها نیز باید به‌گونه‌ای باشد که به همه عرصه‌ها پرداخته شود و عرصه‌ای مغفول نماند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تشکیل کارگروهی توسط برخی اعضای کمیته هنری در راستای ارائه طرحی برای انسجام‌بخشی و استفاده از ظرفیت‌های هنری استان در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس را خواستار شد.

یوسفعلی‌زاده اقناع‌سازی مدیران فرهنگی استان را در راستای جلب حمایت و پشتیبانی از فعالیت‌های هنری حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس یکی از رسالت‌های مهم این کمیته دانست.

این مسئول هم‌افزایی و تعامل سازنده بین دستگاه‌ها را در جهت اجرای هر چه بهتر مأموریت‌های مشترک در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس با زبان هنر را ضروری دانست.

تعامل سازنده گامی در جهت تولید آثار فاخر هنری

مجید عسگری نیز در این نشست هنر را بهترین ابزار برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس دانست و بر همراهی هنرمندان در جهت تحقق این مهم تأکید کرد.

وی تأمین اعتبارات استانی جهت انجام فعالیت‌های هنری در حوزه دفاع مقدس، را تصمیم‌گیری در سطح کلان توسط مدیریت عالی استان دانست.

رییس حوزه هنری خراسان رضوی گفت: هنر عرصه خلاقیت است لذا جلسات کمیته هنری باید نشست‌هایی از جنس همفکری و هم‌افزایی باشد تا تصمیمات خوبی در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس اتخاذ شود.

عسگری تأکید کرد: اگر این کمیته در عرصه هنر سازوکار خوبی ارائه کند شاهد تولیدات هنری فاخری در راستای نشر ارزش‌های دفاع مقدس خواهیم بود.

در ابتدای این جلسه جواد فرهنگ‌نژاد مدیر هنری اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و دبیر کمیته هنری شورای هماهنگی گزارشی از روند برگزاری جلسات این کمیته ارائه کرد.

در ادامه اعضای کمیته هنری شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ضمن آسیب‌شناسی و چالش‌های پیش‌روی هنر دفاع مقدس و ارائه راهکار برای رفع این آسیب‌ها، ظرفیت‌های هنری دستگاه‌های استانی را در راستای ترویج فرهنگ جهاد، مقاومت و شهادت برشماری کردند.

در این نشست همچنین در خصوص حمایت‌ها و پشتیبانی دستگاه‌ها در برگزاری جشنواره‌های سرود تبادل نظر شد.

نشر ارزش‌های دفاع مقدس با زبان هنر فرهنگ «مقاومت» را ماندگار می‌کند

نشر ارزش‌های دفاع مقدس با زبان هنر فرهنگ «مقاومت» را ماندگار می‌کند

نشر ارزش‌های دفاع مقدس با زبان هنر فرهنگ «مقاومت» را ماندگار می‌کند

نشر ارزش‌های دفاع مقدس با زبان هنر فرهنگ «مقاومت» را ماندگار می‌کند

نشر ارزش‌های دفاع مقدس با زبان هنر فرهنگ «مقاومت» را ماندگار می‌کند

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار