مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

جمهوری اسلامی تهدیدی برای نظام سلطه است

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: منافقین و گروه‌های تروریستی دیروز و امروز موالید شیطان بزرگ، آمریکا هستند و جمهوری اسلامی تهدیدی برای نظام سلطه است.
کد خبر: ۵۳۶۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۶ - 27July 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان ششتمد به ریاست «حسین ایثارگر» فرماندار شهرستان و با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و سایر اعضا امروز (چهارشنبه) در فرمانداری شهرستان برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست اظهار داشت: منافقین در پیروزی انقلاب اسلامی خود را به ملت ایران تحمیل کردند؛ آنها هم با رژیم شاه همکاری می‌کردند و هم موضع مبارزه می‌گرفتند، بعد هم در دامن لیبرال‌ها و ملی مذهبی‌ها خزیدند و سر از هم‌پالگی بنی‌صدر درآوردند.

وی افزود: سازمان مجاهدین خلق در دهه ۶۰ با آغاز جنگ مسلحانه و انجام ترور، ۱۷ هزار نفر از مردم بی‌گناه ایران اسلامی را به خاک و خون کشیدند اما علی‌رغم این جنایات، نظام مقدس جمهوری اسلامی آن‌ها را پالایش کرد و بعد از هلاکت جمعی از آن‌ها، مجبور به ترک کشور شدند و به صدام پناه بردند. منافقین به‌عنوان جاسوس و جاده صاف کن متجاوز، مزدور ارتش بعث عراق شدند.

این مسئول ادامه داد: از خروج منافقین از ایران اسلامی ۴۰ سال می‌گذرد؛ آن‌ها در این مدت روی خوش ندیدند. برای آن‌ها ملت ایران و اسلام معنا ندارد و از هر فرصتی برای توطئه علیه ملت، نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان‌های انقلاب اسلامی استفاده می‌کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با گرامیداشت عملیات پیروزمندانه مرصاد گفت: با پذیرش قطعنامه ۵۹۸، صدام با تصور اینکه مقاومت جمهوری اسلامی در هم شکسته شده و فرصت خوبی برای تصاحب متصرفات خود در خاک ایران است تک گسترده‌ای را در خطوط عملیاتی جنوب و غرب آغاز کرد و با پیشروی در برخی مناطق آن‌ها را به تصرف خود درآورد. صدام با منافقین به این توافق رسیده بود که ارتش بعث عراق خط دفاعی جمهوری اسلامی را در مرزها می‌شکند و سازمان مجاهدین با پیشروی در عمق، حاکمیت را ساقط کنند که با هوشیاری آحاد مردم و ایثار و ازخودگذشتگی نیروهای مسلح این توطئه دشمن نقش بر آب شد.

«منافقین» مولود شیطان بزرگ هستند/ جمهوری اسلامی آرمان‌گرا تهدیدی برای نظام سلطه

وی خاطرنشان کرد: در عملیات مرصاد همه نقش‌آفرین بودند اما ۲ فرمانده شهید خراسانی نقش موثرتری داشتند. شهید صیاد شیرازی که نقش بسیار مهمی در انسجام‌بخشی یگان‌های ارتش و انهدام کاروان خودرویی منافقین داشت و شهید شوشتری که در انسجام عقبه نیروهای سپاه و قلع و قمع منافقین در چهارزبر نقش داشت. هر دو این فرماندهان نیز به دست عوامل منافقین و ایادی استکبار ترور شدند و به شهادت رسیدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد: در تاریخ شکل‌گیری جریان نفاق تلفاتی که منافقین در عملیات مرصاد متحمل شدند بی‌سابقه بود.

یوسفعلی‌زاده بیان داشت: از شکست سازمان منافقین در عملیات مرصاد ۳۴ سال می‌گذرد اما آن‌ها یک روز هم دست از دشمنی خود با نظام مقدس جمهوری اسلامی برنداشتند. انقلاب اسلامی در طول ۴۴ سال حیات خود از گذرگاه‌ها و گلوگاه‌های حساس فراوانی عبور کرده که هر یک از آن‌ها کمینگاهی برای ساقط کردن نظام و پشیمان نمودن مردم از عملکرد انقلابی خود بوده اما ایستادگی و ثبات قدم امت حزب‌الله کید دشمنان را به خود آن‌ها بازگردانده است.

این مسئول تأکید کرد: منافقین و گروه‌های تروریستی دیروز و امروز موالید شیطان بزرگ آمریکا هستند. آنها به دنبال ساقط کردن نظام، پایین آوردن پرچم جمهوری اسلامی، تنها گذاشتن امام جامعه و بی‌ارزش جلوه دادن آرمان شهیدان و ایثارگران هستند اما با توکل به خداوند و نقش‌آفرینی آحاد جامعه در جهاد تبیین نظام سلطه راه به جایی نخواهد برد.

وی گفت: جمهوری اسلامی منهای آرمان‌های انقلابی تهدیدی برای نظام سلطه، ایادی استکبار و منافقین نیست بلکه آن‌ها جمهوری اسلامی که هویت، آرمان و اهداف مقدس را دنبال می‌کند برای خود تهدید می‌دانند.

«منافقین» مولود شیطان بزرگ هستند/ جمهوری اسلامی آرمان‌گرا تهدیدی برای نظام سلطه

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت نشر ارزش‌های دفاع مقدس، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فضیلت زنده نگه داشتن یاد و نام شهیدان را کمتر از شهادت نمی‌داند، علت آن این است که اگر نام و یاد شهیدان در جامعه زنده نگه داشته شود مردم به سوی غرب‌گرایی و غرب‌گدایی نخواهند رفت زیرا شعار شهدا و ایثارگران در طول جهاد و رزم بی‌امان خود این بود که می‌جنگیم می‌میریم سازش نمی‌پذیریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان داشت: هیهات من‌الذله به‌عنوان شعار راهبردی نهضت سیدالشهدا (ع) در طول حیات انقلاب اسلامی در صحنه‌های مختلف جریان داشته است، بر همین اساس امروز وظیفه داریم در مقابل یزیدیان زمان بایستیم و مروج راه و رسم زندگی حسینی باشیم.

یوسفعلی‌زاده با بیان اینکه جایگاه امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی محصول ایثار و ازخودگذشتگی امت همیشه در صحنه ایران اسلامی است، افزود: اگر ملت ایران در بین ملت‌های مسلمان جهان سربلند است و به دشمن باج نمی‌دهد مرهون ایستادگی‌ها، مقاومت‌ها و جهاد حماسه‌آفرینان دفاع مقدس است.

وی یادآور شد: آینده توأم با پیشرفت و عدالت ایران اسلامی و آینده پر رونق جامعه در گرو تداوم خط مشی شهدا، ایثارگران و پیشکسوتان عرصه‌های عزت و شرف است و لذا نباید گذاشت غفلت و فراموشی بر فرهنگ دفاع مقدس سایه بیندازد و روزمرگی در زندگی جریان پیدا کند.

یوسفعلی‌زاده تأکید کرد: دشمنی نظام سلطه جریان دارد فقط میدان دشمنی‌ها فرق کرده، دفاع مقدس جریان دارد و هر روز با دشمن در جنگ هستیم. مسئولین باید ارزش‌هایی که مقاومت را به‌عنوان راهبرد اصلی نظام در جامعه نهادینه می‌کند تحکیم بخشند.

«منافقین» مولود شیطان بزرگ هستند/ جمهوری اسلامی آرمان‌گرا تهدیدی برای نظام سلطه

این مسئول در ادامه به تشریح وظایف اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان پرداخت و گفت: این اداره‌کل در راستای نشر ارزش‌های دفاع مقدس نقش هماهنگ‌کننده و انسجام‌بخش را دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان داشت: در شهرستان‌ها ۲ ساختار شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس و ستاد گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت پیگیر مأموریت حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس است. بنا به ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و تأکیدات فرمانده سپاه امام رضا (ع)، فرماندهان نواحی سپاه در شهرستان‌ها وظیفه هماهنگ‌کنندگی و دبیری ستاد گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت را بر عهده دارند.

وی با اشاره به راه‌اندازی دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان‌ها، گفت: این تشکل مردم‌نهاد که ترکیبی از جوانان آتش به اختیار و پیشکسوتان جهاد و مقاومت است مقوم و انسجام‌بخش فعالیت‌های حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس به‌شمار می‌رود.

یوسفعلی‌زاده خاطرنشان کرد: دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس ۲ مأموریت اصلی را دنبال می‌کنند. اولین مأموریت گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت است؛ بر همین اساس ۴۳ مناسبت فهرست و از طریق شبکه دولت به کلیه دستگاه‌ها و ساختارها در سطح استان ابلاغ شده است؛ ستاد گرامیداشت این مناسبت‌ها در شهرستان‌ها تشکیل شده که با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های محلی و استانی نسبت به اجرای این مأموریت در بستر زمان اقدام می‌کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: دومین مأموریت دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس در شهرستان‌ها در عرصه نشر ارزش‌های دفاع مقدس اجرای ۹۵ برنامه ابلاغی است که هر دستگاه به میزان توان خود باید نسبت به اجرای این برنامه‌ها اهتمام داشته باشد.

این مسئول حمایت مسئولین محلی از دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و همچنین برگزاری جلسات مستمر شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس و ستاد گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت در شهرستان ششتمد را ضروری دانست.

«منافقین» مولود شیطان بزرگ هستند/ جمهوری اسلامی آرمان‌گرا تهدیدی برای نظام سلطه

فرماندار شهرستان ششتمد نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از نقش این شهرستان در دفاع مقدس مقدس، آمادگی دستگاه‌های اجرایی شهرستان را برای حمایت از فعالیت‌های حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس اعلام کرد.

در ادامه این نشست اعضا گزارشی از عملکرد دستگاه‌های مختلف در حوزه ایثار و شهادت ارائه کردند.

در پایان این نشست با حکم سردار «یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، «حسین دوره‌گرد» به‌عنوان مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان ششتمد معرفی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار