مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

پیروزی ایران در عملیات «مرصاد» حقانیت جمهوری اسلامی را به دنیا ثابت کرد

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: جمهوری اسلامی حقانیت خود را با مقاومت هشت‌ساله و همه‌جانبه آحاد مردم و نیروهای مسلح به‌خصوص در برابر یورش منافقین در عملیات فروغ جاویدان، به جهانیان ثابت کرد.
کد خبر: ۵۳۶۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷ - 28July 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در نشست بصیرتی به مناسبت سالگرد عملیات پیروزمندانه مرصاد در جمع کارکنان سپاه ناحیه سبزوار اظهار داشت: سازمان منافقین برای اجرای عملیات فروغ جاویدان با اعلام فراخوان در سطح گسترده‌ای، ۱۵ هزار نفر از عناصر و هواداران خود را از جای‌جای دنیا در پادگان اشرف جمع کرد و بعد از سازمان‌دهی و تجهیز آن‌ها به تجهیزات روز به سمت ایران حرکت کردند.

وی افزود: منافقین بعد از عبور از مرز و حضور در اسلام‌آباد و ارتکاب جنایات فجیعی در این شهر، به سمت تنگه چهارزبر پیشروی کردند که لشکر منافقین از این تنگه نتوانستد عبور کنند و یگان‌های رزم با محوریت سپهبد شهید علی صیاد شیرازی و سرلشکر شهید نورعلی شوشتری این منطقه را به قتلگاه آن‌ها تبدیل کردند.

این مسئول ادامه داد: عملیات مرصاد پاسخ دندان‌شکنی به حمله فروغ جاویدان منافقین بود. با درهم شکسته شده منافقین در عملیات مرصاد، مهار جبهه‌های جنوبی و مرکزی و محقق نشدن خیال خام صدام که می‌تواند جنگ را در آخر پیروز شود، به‌سرعت عقب‌نشینی کرد و به مواضع قبلی خود بازگشت و قطعنامه 598 را پذیرفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد: جمهوری اسلامی حقانیت خود را با مقاومت هشت‌ساله و همه‌جانبه آحاد مردم و نیروهای مسلح به‌خصوص در برابر یورش منافقین در عملیات فروغ جاویدان، به جهانیان ثابت کرد.

یوسفعلی‌زاده گفت: امام خمینی (ره) در آن مقطع، هدایت‌های پیامبرگونه خاص آن برهه را داشتند و خروش حسینی در بسیاری از فرماندهان جنگ، روحیه و انگیزه آن‌ها را در دفاع از انقلاب اسلامی ارتقا بخشید.

وی با اشاره به حضور گسترده مردم در روزهای پایانی جنگ در مناطق مختلف عملیاتی یادآور شد: مردم در آن دوره که کشور روزهای پر حماسه‌ای را پشت سر می‌گذاشت مردانه و فراتر از حد تصور به میدان آمدند؛ همین حضور و احساس تکلیف باعث شده تا باگذشت بیش از چهار دهه از آغاز دفاع مقدس، ایران اسلامی روزبه‌روز قدرتمندتر شده و نظام سلطه مرعوب ایثار و ازخودگذشتگی امت حزب‌الله شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: ملت همیشه درصحنه ایران اسلامی هیچ‌گاه از پای نخواهد نشست و در برابر فشارهای سخت، واکنش‌های سخت نشان می‌دهد و تسلیم زورگویان عالم نخواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار