مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی:

رسالت خبرنگار افشای ماهیت جریان‌های وابسته به استکبار است

سردار «یوسفعلی‌زاده» با صدور پیامی به‌مناسبت روز خبرنگار، رسالت خبرنگاران را در جهاد تبیین، آشکار ساختن ماهیت جریان وابسته به قدرت‌های استکباری و ارتجاعی دانست.
کد خبر: ۵۳۸۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۶ - 10August 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با صدور پیامی شهادت «محمود صارمی» و روز خبرنگار را گرامی داشت.

متن پیام بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

تقارن ایام عزا و مصیبت حضرت سیدالشهدا علیه السلام و یاران ایشان با روز خبرنگار، یادآور رسالت مهم روشنگری و حقیقت‌جویی در خبرنگاری است.

رسالت انبیا و اولیا در طول تاریخ، آشکار کردن حقیقت و رسوا ساختن جریانی بوده است که بی‌وقفه در تلاش بوده‌اند تا با تحریف حقایق، مانع از هدایت بشریت شوند و از انحراف، تفرقه و تردید، نفع برند.

قیام تاریخی امام حسین علیه السلام، با روشنگری اهل‌بیت امام حسین (ع) و صدای رسای حضرت زینب سلام‌الله علیها مانع از خاموش شدن چراغ هدایت شد و راهی سرخ و پاینده به سوی ظهور حضرت حجت (عج) باز کرد.

امروز دو رسالت پیش روی همهٔ ماست و خبرنگاران می‌توانند در این دو وظیفهٔ همگانی نقشی بی‌بدیل ایفا کنند: جهاد تبیین و جهاد تصمیم.

در جهاد تبیین، مقابله با جریان تحریف خصوصا در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و پاسخگویی به شبهات دفاع مقدس و امیدآفرینی اصلی‌ترین جهادی است که راه حقیقت‌جویان را از دروغ‌پردازان جدا می‌کند.

دست‌های آلوده‌ای در کارند تا با به‌کارگیری پیچیده‌ترین تکنیک‌های جنگ روانی، دستگاه محاسباتی امت اسلامی را دچار خطا کنند؛ آن‌ها را از مسیر پرافتخاری که آن را پیموده‌اند، پشیمان سازند و از آینده روشنی که پیش روی آنان است، ناامید کنند. خبرنگاران با انجام رسالت تاریخی خود یعنی جهاد تبیین می‌توانند دست این جریان وابسته به قدرت‌های استکباری و ارتجاعی را رو کنند و نقشی دوران‌ساز در تاریخ ایران اسلامی ایفا کنند.

جهاد دیگر، جهاد تصمیم است که مسئولان و کارگزاران نظام در آن وظیفهٔ اصلی را بر دوش دارند، اما خبرنگاران در مقام پرچمداران مطالبه و نقد می‌توانند به تحقق هر چه بهتر این ضرورت یاری رسانند. در این جهاد، خبرنگاران حقیقت‌جو باید پیش‌قراول مطالبهٔ نیاز‌ها باشند.

روز خبرنگار را گرامی می‌داریم و به مناسبت این روز به تمامی خبرنگاران که بهترین سال‌های جوانی خود را وقف رسالت روشنگری و حقیقت‌جویی کرده‌اند خصوصا عزیزانی که در عرصه ترویج فرهنگ دفاع مقدس، تلاش می‌کنند، خدا قوت می‌گوییم و از خداوند متعال برای تمامی این عزیزان آرزوی توفیق روزافزون در عرصه‌های جهاد تبیین و تصمیم را داریم.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار