مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

مقاومت «آزادگان» انقلاب اسلامی را جهانی کرد

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: به برکت مقامت آزادگان، جمهوری اسلامی در کانون توجه مردم دنیا قرار گرفته و پیام انقلاب اسلامی به گوش جهانیان رسیده است؛ بر همین اساس باید از این سرمایه معنوی صیانت شود.
کد خبر: ۵۴۰۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۵ - 17August 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، گردهمایی آزادگان شهرستان خوشاب با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی امروز (چهارشنبه) در روستای چاهک برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این مراسم اظهار داشت: خیل عظیم رهروان راه خدا خستگی‌ناپذیر و با صلابت در عرصه خدمت و مجاهدت در حال حرکت هستند و بحمدالله این حرکت به برکت انقلاب اسلامی در عصر حاضر از جلوه مضاعفی برخوردار است.

وی افزود: جمعی از رهروان راه خدا به خیل شهدا پیوستند و جمعی از آن‌ها به‌عنوان حجت در وسط میدان باقی مانده‌اند و ادای تکلیف می‌کنند، شما آزادگان که در زمره پیشکسوتان جهاد و مقاومت قرار دارید مصداق بارز این مجاهدان هستید.

این مسئول با بیان اینکه در عرصه زندگی ارزش و قدر انسان‌ها به قدرت تحمل سختی‌ها در راه خداست، تصریح کرد: آزادگان مظهر انسان‌های نستوه، مقاوم، صبور و خستگی‌ناپذیر هستند. اگر چه ۳۲ سال از ورود آزادگان به میهن اسلامی می‌گذرد و گرامیداشت مقاومت آزادگان در سخت‌ترین شرایط حاکم بر اردوگاه‌های ارتش بعث عراق یادآور تلخی‌های دوران اسارت است اما برای نسلی که دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را درک کردند یادآوری و تذکر است و برای نوجوانان و جوانان درس‌آموز خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: دشمن بعثی با حمایت‌ها و پشتیبانی‌های بلوک شرق و غرب، مرتجعین منطقه و ایادی استکبار به ایران حمله کرد تا حرکت توفنده انقلاب را در نطفه خفه کند و امت به پاخاسته ایران را در برپایی حکومت اسلامی پشیمان سازد اما مجاهدت‌ شهدا، ایثارگران، آزادگان و پیشکسوتان عرصه‌های عزت و شرف، صبر خانواده‌ها و همچنین یکدلی امت و امام این توطئه را خنثی کرد و متجاوزین تنبیه شدند و جمهوری اسلامی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی در جایگاه ویژه‌ای قرار گرفت.

وی ادامه داد: ایران و امت اسلامی قدردان مجاهدت حماسه‌سازان دفاع مقدس هستند و خود را مدیون می‌دانند؛ بر همین اساس وظیفه دارند از این نعمت عظیم که ثمره مجاهدت ایثارگران است قدردانی کنند. پیشکسوتان دفاع مقدس باید شاکر باشند که خداوند به آن‌ها توفیق داد در این میدان بمانند و گذشته پر افتخار خود را با اقتدار نگه دارند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وصیت امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه نگذارید پیشکسوتان جهاد و مقاومت در پیچ و خم زندگی روزمره به فراموشی سپرده شوند، یادآور شد: این وصیت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ثابت است و گذر زمان آن را تغییر نمی‌دهد و آحاد جامعه برای عمل به آن باید اهتمام داشته باشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان داشت: ایثارگران، آزادگان، پیشکسوتان جهاد و مقاومت و خانواده شهدا صاحبان اصلی انقلاب هستند، آن‌ها بیشترین سهم را در پیروزی انقلاب اسلامی و دفع شر دشمنان داشتند و از جان مایه گذاشتند که باید قدرشناسی شود.

وی اضافه کرد: تلاش صاحبان اصلی انقلاب این است که ضمن تداوم راه پر افتخار گذشته، مراقب شجره طیبه انقلاب اسلامی در برابر دسیسه‌های دشمنان باشند و با حفظ هویت انقلابی و تقویت روحیه رزمندگی خود، در وسط میدان ثابت قدم بمانند.

یوسفعلی‌زاده تأکید کرد: نبرد حق و باطل جاری است و نظام سلطه هیچگاه در دشمنی خود علیه انقلاب اسلامی از پای نخواهد نشست لذا امت همیشه در صحنه ایران اسلامی مکلف است در عرصه‌های مختلف حضور اثرگذار داشته باشد. به برکت مقامت آزادگان، جمهوری اسلامی در کانون توجه مردم دنیا قرار گرفته و پیام انقلاب اسلامی به گوش جهانیان رسیده است؛ بر همین اساس باید از این سرمایه معنوی صیانت شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ابراز داشت: آزادگان به‌واسطه تحمل دشواری‌های دوران اسارت و‌ صبر بر سختی‌ها، شهدای زنده هستند و لذا نباید گذاشت ازخودگذشتگی‌ها و ایثارهای دوران آزادگی به فراموشی سپرده شود.

وی گفت: حماسه دفاع مقدس و ارزش‌های آن باید سینه به سینه و خانه به خانه منتقل شود، برای انجام این رسالت سنگین هر کدام از آزادگان باید خاطرات خود را توسط اهل قلم به رشته تحریر درآورند. خاطرات دوران اسارت صرفاً متعلق به آزادگان نیست بلکه به‌عنوان میراثی گرانبها مربوط به امت اسلام در عصر خمینی کبیر است باید تلاش کنیم تا میراث انقلاب اسلامی حفظ شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار