مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

«دفاع مقدس» تجلی اراده جمهوری اسلامی در مبارزه با استکبار است

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: در شرایطی که ابرقدرت‌ها برای نابودی انقلاب اسلامی هم‌پیمان شده بودند، دفاع مقدس مصداق روشنی از اراده پولادین مردم ایران اسلامی در ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی بود.
کد خبر: ۵۴۰۸۷۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰ - 22August 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع خراسان رضوی در نشست ستاد گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت و شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان که در سالن شهید باهنر استانداری برگزار شد، اظهار داشت: دفاع مقدس شاخص‌ترین فراز از تاریخ این مرزوبوم در مواجه با دشمنان و بدخواهان است؛ هشت سال دفاع امت حزب‌الله در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، آن هم در شرایطی که ابرقدرت‌های شرق و غرب برای نابودی این ملت هم‌پیمان شده بودند، مصداق روشنی از اراده پولادین مردم ایران اسلامی در ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی است که باید تا پایان تاریخ گرامی داشته شود.

وی ادامه داد: نزدیک به ۴۲ سال از دفاع مقدس می‌گذرد که به برکت خون شهدا، ازخودگذشتگی رزمندگان، آزادگان، ایثارگران و ایستادگی امت همیشه در صحنه ایران اسلامی، امروز جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کرده است.

این مسئول تصریح کرد: باید با مدیریت و روحیه جهادی تلاش کرد تا عقب‌ماندگی‌های موجود جبران شود. نظام مقدس جمهوری اسلامی این ظرفیت را دارد که زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی (عج) باشد، لازمه تحقق این مهم، صیانت از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که نتیجه خون شهداست و برافراشته نگه‌داشتن پرچم مقاومت است.

یوسفعلی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود پاسداشت هفته دفاع مقدس را یک تکلیف دینی و انقلابی دانست و گفت: هفته دفاع مقدس مهمترین مناسبت ملی دفاع مقدس و مقاومت پیش روی ماست که در راستای پاسداشت این هفته باید اجرای برنامه‌های ابتکاری و خلاقانه که فراتر از روش‌های جاری است مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ارزیابی و نظارت بر فعالیت‌های دستگاه‌های استانی در گرامیداشت چهل‌‌دومین هفته دفاع مقدس را از امروز تا پایان هفته دفاع مقدس ضروری دانست.

یوسفعلی‌زاده برگزاری نشستی به‌صورت ویدئوکنفرانس با حضور جمع محدودی از مسئولین شهرستان‌‌ها جهت انسجام‌بخشی به فعالیت‌های آن‌ها در هفته دفاع مقدس را خواستار شد.

وی تأکید کرد: دفاع مقدس میراث امام خمینی (ره) و شهیدان است؛ بر همین اساس حفظ آثار و نشر ارزش‌های این حماسه جاوید تکلیفی است که آحاد جامعه باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند تا پرچم جهاد و مقاومت همیشه برافراشته بماند.

این مسئول یادآور شد: باید تلاش کنیم با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها در راستای اجرای هر چه بهتر مأموریت‌های حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس، از محدودیت‌ها عبور کنیم، مسئولان و مدیران استانی نیز باید پشتیبانی‌های اجرایی را از گرامیداشت این حماسه ملی داشته باشند.

در این نشست محمدرضا حقدادیان مسئول دبیرخانه گرامیداشت هفته دفاع مقدس استان خراسان رضوی در خصوص میزان مشارکت دستگاه‌ها در ثبت فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه دفاع مقدس در سامانه سادم در سال جاری گزارشی ارائه کرد و در ادامه به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس پرداخت.

همچنین نمایندگان قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا، اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان، سپاه امام رضا (ع) و اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده در راستای پاسداشت هفته دفاع مقدس، برنامه‌های نوآورانه خود را به‌منظور گرامیداشت این مناسبت ملی اعلام کردند.

همچنین سرهنگ پاسدار جواد قاصد نظامیان مدیر دانشنامه دفاع مقدس استان خراسان رضوی گزارشی از روند پیشرفت تدوین این دانشنامه ارائه کرد و خواستار حمایت و پشتیبانی جدی دستگاه‌های استانی از این پروژه علمی شد.

«دفاع مقدس» تجلی اراده جمهوری اسلامی در مبارزه با استکبار است

«دفاع مقدس» تجلی اراده جمهوری اسلامی در مبارزه با استکبار است

«دفاع مقدس» تجلی اراده جمهوری اسلامی در مبارزه با استکبار است

«دفاع مقدس» تجلی اراده جمهوری اسلامی در مبارزه با استکبار است

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار