مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

عمل به وظیفه، پرچم مقاومت و شهادت را برافراشته نگه می‌دارد

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: امروز همه قوا، نیروهای مسلح و مردم باید ید واحده باشند و تحت تدابیر حکیمانه و شجاعانه رهبر معظم انقلاب اسلامی به وظیفه‌ و مسئولیت‌های قانونی و شرعی خود عمل کنند تا پرچم مقاومت و شهادت برافراشته بماند.
کد خبر: ۵۴۲۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۳ - 28August 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، مراسم پنجمین سالگرد تدفین شهدای گمنام شهر شاندیز با حضور حجت‌الاسلام «علی صاحبی» امام جمعه شاندیز، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، سرهنگ پاسدار «محمد پسندیده» فرمانده سپاه ناحیه شاندیز، پیشکسوتان دفاع مقدس، خانواده شهدا و قشرهای مختلف مردم در مسجد امام علی (ع) برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این مراسم اظهار داشت: دستور خداوند این است که امانت‌های الهی باید به اهل آن سپرده شود. یکی از این امانت‌ها، میراثی است که از امام خمینی (ره) و شهیدان به ما رسیده است.

وی افزود: قدر نعمت بزرگ انقلاب اسلامی که حاصل جهاد و ایثار است باید بدانیم و آن را عزیز بداریم و برای حفظ آن تلاش کنیم؛ چراکه این امانت طبق نظر امام خمینی (ره) که این نهضت را حسینی می‌دانستند، امانت کربلا و عاشوراست و برگرفته از آن الگو و تداوم نهضت اباعبدالله‌الحسین (ع) است.

این مسئول تأکید کرد: انقلاب اسلامی خون بهای شهیدان است، شهیدانی که افتخار آن‌ها رهروی راه امام حسین (ع) و سربازی امام زمان (عج) بود. خداوند دستور داده که این گوهر را صیانت کنیم و به اهل آن بسپاریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: امام خمینی (ره) تأکید داشتند که نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد و یا پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد هر یک از این نکات، امانت است و عمل به توصیه‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ادای تکلیف است.

وی با بیان اینکه حرکت توفنده انقلاب اسلامی که تاکنون پیش رفته است باید تداوم پیدا کند، یادآور شد: بحمدالله تا به امروز مردم ایران، امت اسلام و جبهه مقاومت با نشاط و با تمام وجود پای کار ایستاده‌اند و ادای وظیفه شده است. راه شهدا رهرو دارد، وصیت امام خمینی (ره) بر زمین نمانده و جانشین بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تنها نمانده است.

یوسفعلی‌زاده خاطرنشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی در همه شرایط دشمن داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی دارد که راهبرد آن‌ها زیر سوال بردن ارزش‌های اصیل اسلامی و انقلابی است اما امت حزب‌الله با پشتیبانی از امامین انقلاب از آرمان‌های انقلاب اسلامی حمایت می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: دشمنان بهترین فرصت را برای رسیدن به اهداف شوم خود زمانی می‌داند که ملت ایران دنیازده و دچار غفلت شوند و مأموریت‌های اصلی خود را فراموش کنند و یا نسبت به آن کاهل شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد: ایران اسلامی از میانه همه مشکلات، سختی‌ها و تنگناها عبور کرده است. در دوران دفاع مقدس شهدا در اوج تنهایی و با دست خالی به فرمان امام خمینی (ره) لبیک گفتند وارد میدان شدند و از همه وجود خود گذشتند تا از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع کنند.

وی گفت: جریانی با بیش از یکصد سال قدمت در این کشور رشد کرده که معتقد است که باید تمام زندگی مردم ایران رنگ غربی به خود بگیرد اما انقلاب اسلامی، حرکت شهیدان و تجربه تاریخی این را اثبات کرده که عزت و پیروز ایران اسلامی در این است که روی پای خود بایستیم و از ولی خدا اطاعت کنیم.

یوسفعلی‌زاده بیان داشت: توصیه شهیدان این است که از دشمن و کثرت آن‌ها نهراسید و با تمام وجود از داشته‌های ایمانی خود دفاع کنید، ظلم نکنید و زیر بار زور نروید. شهیدان خون خود را فدا کردند تا به آن‌ها اقتدا کنیم و راه و آرمان‌های آن‌ها را ادامه دهیم.

این مسئول ابراز داشت: راهبرد قطعی، تعیین‌کننده، پیروزی‌آفرین و دشمن‌شکن جمهوری اسلامی مقاومت همه جانبه در برابر هر دشمن و بدخواه است و سازش با دشمن لکه ننگ بوده و خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: آرمان شهیدان ولایتمداری، ظلم‌ستیزی، استکبارستیزی، زندگی حسینی و نرفتن زیر بار ظلم است. امروز همه قوا، نیروهای مسلح و مردم باید ید واحده باشند و تحت تدابیر حکیمانه و شجاعانه رهبر معظم انقلاب اسلامی به وظیفه‌ و مسئولیت‌های قانونی و شرعی خود عمل کنند تا پرچم مقاومت و شهادت برافراشته بماند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار