مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

ارائه درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس در دانشگاه‌ها، جهاد مقدس است

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: مأموریت اساتید درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس در انتقال معارف و ارزش‌های دفاع مقدس و راه و رسم شهادت با زمزمه‌ای پدرانه به دانشجویان، شهیدانِ و یک جهاد مقدس است.
کد خبر: ۵۴۰۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹ - 20August 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، مراسم اختتامیه دوره توانمندسازی اساتید علوم و معارف دفاع مقدس ویژه اساتید دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ساختمان مقاومت اسلامی مرکز فرهنگی دفاع مقدس این استان برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این مراسم اظهار داشت: مقاومت راهبرد قطعی امت حزب‌الله و مسلمانان جهان است و هرکجا که مسلمانان در جای‌جای دنیا زیر بار ظلم نرفتند و به پا خواستند و با ظلم مقابله کردند یک عدد قابل حساب شدند.

وی افزود: امروز جبهه مقاومت گسترش یافته و قابل‌اعتماد است. به برکت شکل‌گیری جبهه مقاومت نظام سلطه به انزوا کشیده شده است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود جبهه مقاومت را ثمره دفاع مقدس دانست و افزود: نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت یک تکلیف است. رهبر معظم انقلاب اسلامی فضیلت زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهیدان را کمتر از شهادت نمی‌دانند؛ بر همین اساس کار شما در تداوم راه شهدا و انتقال معارف و ارزش‌های دفاع مقدس و راه و رسم شهادت به جوانان با زمزمه پدرانه، شهیدانِ و یک جهاد مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یادآور شد: برای اینکه ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت در حرکت‌های آموزشی و تربیتی نشر پیدا کند در گام اول باید ضمن دریافت معارف و ارزش‌های این حماسه جاوید باید نسبت به آن شناخت پیدا کرد و آن را به جامعه هدف بشناسانید.

وی تصریح کرد: باور قلبی گام دوم در این حرکت است، باید از یک فهم دانشی به یک اعتقاد قلبی دست پیدا کرد.

یوسفعلی‌زاده گفت: با شناخت و باور قلبی، در گام سوم باید اقدام و عمل کرد و در صف مجاهدان قرار گرفت و با حضور در میدان، ناشر ارزش‌های دفاع مقدس بود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی علوم و معارف دفاع مقدس را ضروری دانست و ابراز داشت: اینکه بعد از گذشت 15 سال فعالیت آموزشی در راستای نشر معارف دفاع مقدس تصمیم گرفته می‌شود که عملکرد این دوره بازخوانی، بازنگری و بهینه‌سازی شود و با نگاه تحولی کار بهتر از گذشته پیش برود، اقدام مبارک و ارزشمندی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در ارائه درس علوم و معارف دفاع مقدس مبانی مشترک است و شیوه‌ها، تاکتیک‌ها و فن‌های اساتید این درس متفاوت است؛ بر همین اساس باید عصاره تجارب اساتید درس علوم و معارف دفاع مقدس که در دوره‌های آموزشی توسط آن‌ها بیان می‌شود توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس جمع‌بندی و در قالب کتاب در اختیار اساتید این درس در کل کشور قرار گیرد.

یوسفعلی‌زاده ادامه داد: ویژگی اینکه اساتید از تجارب همدیگر استفاده کنند این است که با توجه به نگاه تحولی که در این حرکت وجود دارد این مأموریت کامل‌تر و عمیق‌تر انجام خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص چگونگی شناخت دانشجو و نحوه تعامل با دانشجویانی که درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس را انتخاب کردند مطالبی ارائه کرد.

همچنین اساتید درس علوم و معارف دفاع مقدس ضمن بیان تجارب خود در این حوزه، نقطه نظرات و پیشنهادات خود در بهبود بخشیدن به تعامل بین استاد و دانشجو مطرح کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار