فرمانده ارشد ارتش در شمال شرق:

اثرگذاری جمهوری اسلامی بر معادلات جهانی از برکات دفاع مقدس است

امیر سرتیپ «آذریان» گفت: به برکت دفاع مقدس جمهوری اسلامی بر معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی اثرگذار است؛ بر همین اساس باید به نقش این حماسه عظیم در کسب موفقیت‌ها و پیروزی‌ها در درس علوم و معارف دفاع مقدس پرداخته شود.
کد خبر: ۵۴۰۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷ - 17August 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، مراسم افتتاحیه دوره توانمندسازی اساتید علوم و معارف دفاع مقدس ویژه اساتید دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی با حضور امیر سرتیپ «رضا آذریان» فرمانده ارشد ارتش در شمال شرق، سرهنگ «جواد شایان» مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مشهد، «محسن مرادی» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، «صدیقه خدیوی» سرپرست اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی و جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس امروز (چهارشنبه) در مجتمع ثامن‌الائمه (ع) مشهد برگزار شد.

امیر سرتیپ آذریان در این مراسم اظهار داشت: همه شما دوران دفاع مقدس و اسارت را درک کرده‌اید لذا در قبال انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و ارزش‌های اسلامی و انسانی مسئول هستید و رسالت خطیری بر عهده دارید.

وی بابیان اینکه امروزه جامعه نیازمند فرهنگ جهاد و مقاومت است، خاطرنشان کرد: جهاد تبیین به‌عنوان جهادی قطعی و فوری که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است متوجه اساتید علوم و معارف دفاع مقدس است.

این فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی قبل از اینکه به جهاد تبیین اشاره کنند، تهاجم ترکیبی دشمن را به خواص متذکر شدند. یکی از عرصه‌های تهاجم ترکیبی، نظامی و امنیتی است که دشمن در این عرصه شکست خورده و اگر بازهم دست به تحرک نظامی بزند شکست خواهد خورد.

امیر سرتیپ آذریان ادامه داد: زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید علی‌رغم عدم آمادگی ایران برای یک جنگ جهانی ولی ارتش بعث عراق به ایران حمله کرد اما مردم ایران توانستند هشت سال در برابر دنیای استکبار مقاومت کنند که برای ایران عزت و اقتدار آفریدند، امروز بحمدالله نظام مقدس جمهوری اسلامی به قدرت بازدارندگی بالایی دست پیداکرده و اگر دشمن خیال تعدی و تجاوز در ذهن داشته باشد با پاسخ کوبنده نیروهای مسلح مواجه خواهد شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا تأکید کرد: به برکت دفاع مقدس جمهوری اسلامی بر معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی اثرگذار است؛ بر همین اساس باید به نقش این حماسه عظیم در کسب موفقیت‌ها و پیروزی‌ها پرداخته شود.

وی گفت: امروز شاهد تحولات چشمگیری در نیروهای مسلح هستیم که برای نظام مقدس جمهوری اسلامی اقتدار آفرین است و لذا باید در علوم و معارف دفاع مقدس این تحولات برای جوانان دانشجو به‌خوبی بازگو شود.

امیر سرتیپ آذریان تأکید کرد: درس علوم و معارف دفاع مقدس بستری است تا تهاجم ترکیبی دشمن در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و علمی و اهدافی که دشمن در این تهاجم دنبال می‌کند موردتوجه قرار گیرد.

این فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی گفت: قدرت جمهوری اسلامی از دفاع مقدس است لذا باید سبک و سیره زندگی شهدا، رزمندگان و ایثارگران در درس علوم و معارف دفاع مقدس ارائه شود تا در تداوم حرکت انقلاب اسلامی موردتوجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل بعد بسیار سخت است چون دشمن، جوان ایران اسلامی را مورد هجمه فرهنگی قرار داده که باید با نقش‌آفرینی فرهیختگان که بخشی از آن‌ها را جامعه ایثارگری تشکیل می‌دهد ابعاد مختلف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گیرد.

امیر سرتیپ آذریان خاطرنشان کرد: در قالب درس علوم و معارف دفاع مقدس باید بسیاری از موضوعات مرتبط با انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تبیین شود که لازمه تحقق این مهم برخورد توأم با سعه‌صدر با دانشجویان است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا ابراز داشت: باید دفاع مقدس را به‌عنوان بخشی از تاریخ ایران اسلامی به جوانان ارائه کرد تا این حماسه عظیم در جان‌ودل نسل‌های آینده ماندگار شود.

در این مراسم از آزادگان سرافراز علی حسنی و سید رضا جلالی از اساتید علوم و معارف دفاع مقدس تجلیل شد.

این همایش که به همت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، دانشگاه آزاد اسلامی و قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا در حال برگزاری است اهدافی همچون انتقال تجربیات توسط فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس، ارتقا مهارت تدریس و ارائه راه‌های تعامل با دانشجویان، تقویت بنیه علمی اساتید و آشنایی با انواع روش‌های تدریس، ارائه نقطه نظرات و نقد اساتید شرکت‌کننده در طول دوره و بازدید میدانی از مراحل ساخت و تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان رضوی را دنبال می‌کند.

۴۰ استاد درس علوم و معارف دفاع مقدس در این دوره آموزشی به مدت ۲ روز از وجود امیر سرتیپ آذریان، سردار یوسفعلی‌زاده، امیر سرتیپ دوم تارخ و سردار طهماسبی بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار