فرمانده ارشد ارتش در منطقه شمال شرق:

وحدت ارتش و سپاه از عوامل ارتقای توان دفاعی جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس بود

امیر سرتیپ «آذریان»، نقش‌آفرینی امام خمینی (ره) به عنوان فرمانده کل قوا، انجام جنگ بر مبنای اصول کلاسیک، بهره‌گیری از ظرفیت بسیج در جبهه‌ها، ایجاد وحدت بین ارتش و سپاه و همچنین خودباوری و اراده‌ ملی را از مهمترین عوامل ارتقای توان دفاعی جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس دانست.
کد خبر: ۵۴۶۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱ - 20September 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست خبری امیر سرتیپ «رضا آذریان» فرمانده ارشد ارتش در منطقه شمال شرق امروز (سه‌شنبه) در قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا برگزار شد.

امیر سرتیپ آذریان در این نشست اظهار داشت: صدام می‌دانست که اگر انقلاب اسلامی تثبیت شود شرایط سختی را در منطقه خواهد داشت؛ بر همین اساس با پشتیبانی شرق و غرب و کشورهای عرب منطقه در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ با ۱۲ لشکر جنگ را طریق مزرهای جنوب، غرب و شمال غرب بر ایران تحمیل کرد.

وی افزود: علی رغم بمباران فرودگاه‌های ایران، اما در یکم مهر ۱۳۵۹، یعنی در روز دوم جنگ، ۱۴۰ فروند جنگنده بمب‌افکن نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی به قلب ارتش بعث عراق زدند و عملیات کمان ۹۹ را خلق کردند.

این فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی با تأکید بر تبیین حماسه‌های روزهای ابتدایی جنگ توسط اصحاب رسانه، گفت: تا قبل از انجام عملیات‌های بزرگی همچون طریق‌القدس، ثامن‌الائمه (ع) و فتح‌المبین، به فرمان امام خمینی (ره) برای توقف پیشروی‌های دشمن، عملیات‌های کوچکی توسط نیروی زمینی ارتش، سپاه پاسداران و نیروهای بسیج مردمی انجام شد.

امیر سرتیپ آذریان در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین عوامل افزایش توان دفاعی ایران برای بیرون راندن دشمن از خاک ایران پرداخت و تصریح کرد: نقش‌آفرینی امام خمینی (ره) به عنوان فرمانده کل قوا، اجرای جنگ بر مبنای اصول کلاسیک، بهره‌گیری از ظرفیت بسیج در جبهه‌ها، ایجاد وحدت بین ارتش و سپاه و خودباوری و اراده‌ ملی از مهمترین عوامل ارتقای توان دفاعی جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس به شمار می‌رود.

وی در ادامه به نقش لشکر ۷۷ پیروز ثامن‌الائمه (ع) در شکست حصر آبادان اشاره کرد و یادآور شد: عملیات ثامن‌الائمه (ع) توسط لشکر ۷۷ پیروز ثامن‌الائمه (ع) طرح‌ریزی و با محوریت این لشکر و پشتیبانی نیروی هوایی، هوانیروز، توپخانه و پدافند و با حضور سپاه و بسیج اجرا و در این عملیات ضربه سنگینی به ارتش بعث عراق وارد شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا، حماسه دفاع مقدس را ثمره مجاهدت‌های شهدا و ایثارگران دانست و برگرامیداشت هفته دفاع مقدس تأکید کرد.

وی در ادامه به تشریح دستاوردهای داخلی و بین‌المللی دفاع مقدس پرداخت و بیان داشت: ارتقا فضائل اخلاقی، تحول در صنایع دفاعی و کسب تجربه در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی از جمله دستاوردهای داخلی این حماسه عظیم است.

امیر سرتیپ آذریان تثبیت اقتدار جمهوری اسلامی، تضمین استقلال کشور، الگو شدن جمهوری اسلامی در مبارزه با استکبار برای سایر ملت‌ها، اثبات مظلومیت ایران و صدور انقلاب اسلامی، اعتقاد به نقش جمهوری اسلامی در تأمین امنیت منطقه و شکست اهداف استکبار جهانی از جمله دستاوردهای بین‌المللی دفاع مقدس دانست.

فرمانده ارشد ارتش در منطقه شمال شرق تأکید کرد: امروز جمهوری اسلامی به برکت دفاع مقدس و بهره‌گیری از تجهیزات و تسلیحات به روز داخلی از آمادگی بسیار خوبی برخوردار است و هرگونه تهدید و تجاوز را پاسخ پشیمان‌کننده‌ای خواهد داد.

وی در ادامه به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس پرداخت و خاطرنشان کرد: برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سال جاری با شعار «ما مقاوم هستیم» برگزار می‌شود.

این فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی ابراز داشت: در اولین روز از هفته دفاع مقدس که به‌عنوان پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت نامگذاری شده مراسم رژه نیروهای مسلح به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی و با حضور مسئولین لشکری و کشوری پنجشنبه ۳۱ شهریور ساعت ۷:۴۵ در بلوار نماز برگزار می‌شود که چتربازان نیرو مخصوص نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی اجرای پرش خواهند داشت.

امیر آذریان تصریح کرد: مراسم مهمانی لاله‌ها با هدف عطرافشانی مزار شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های شهیدان عصر روز پنجشنبه ۳۱ شهریور ساعت ۱۵ در گلزارهای شهدای سطح استان برگزار می‌شود که این مراسم در مشهد با محوریت بهشت رضا و در بهشت ثامن‌الائمه (ع) حرم رضوی، خواجه ربیع و شهدای گمنام کوهسنگی برگزار خواهد شد و گلباران مزار شهدای بهشت رضا توسط بالگردهای هوانیروز انجام می‌شود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا، سخنرانی پیشکسوتان دفاع مقدس و فرماندهان ارشد در پیش از خطبه‌های نماز جمعه در سطح استان خراسان رضوی، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری مراسم گرامیداشت عملیات ثامن‌الائمه (ع) و تجلیل از حماسه‌آفرینان خراسانی این عملیات و حضور کارکنان قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا در نماز جمعه یکم مهر را از دیگر برنامه‌های گرامیداشت چهل و دومین سالگرد دفاع مقدس عنوان کرد.

وی در پایان آمادگی قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا را در ارائه خدمات به زائران پیاده دهه پایانی صفر که از جای‌جای استان و میهن اسلامی وارد مشهدالرضا می‌شوند، اعلام کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار