مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

شهیدان رجایی و باهنر الگوی دلتمردان/ تبیین عملکرد دولت عملیات روانی دشمن را خنثی می‌کند

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: شهادت محمدعلی رجایی رئیس جمهور و محمدجواد باهنر نخست وزیر جمهوری اسلامی باعث شد این خدمتگزاران صدیق، الگو و اسوه شوند. هر چند عمر دولت آن‌ها کوتاه بود اما برکت خدمت‌ بی‌منت و خالصانه آن‌ها در بستر زمان امتداد دارد که ارزشمند است، شهیدان رجایی و باهنر ثابت کردند که در مدت کوتاه خدمت هم می‌توان جاودانه شد.
کد خبر: ۵۴۲۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵ - 30August 2022

سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی‌ یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت اظهار داشت: اگرچه شهیدان رجایی و باهنر در اوج سال‌های مظلومیت جنگ به دست منافقین ترور شدند اما آن‌ها ذوابعاد هستند.

وی افزود: شهادت محمدعلی رجایی رئیس جمهور و محمدجواد باهنر نخست وزیر جمهوری اسلامی باعث شد این خدمتگزاران صدیق، الگو و اسوه شوند. هر چند عمر دولت آن‌ها کوتاه بود اما برکت خدمت‌ بی‌منت و خالصانه آن‌ها در بستر زمان امتداد دارد که ارزشمند است، شهیدان رجایی و باهنر ثابت کردند که در مدت کوتاه خدمت هم می‌توان جاودانه شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: اگر یاد شهیدان رجایی و باهنر گرامی داشته می‌شود و هفته‌ای به نام هفته دولت نامگذاری ‌شده به این دلیل است که دولتمردان با تأسی به سیره آن‌ها در مسیر خدمت بهتر به مردم گام بردارند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین نقش منافقین در اقدام علیه امنیت ایران اسلامی پرداخت و ادامه داد: منافقین کوردل مأموریت داشتند با حمایت‌ بنی‌صدر، با انجام اقدامات تروریستی کشور را به عدم تعادل برسانند و صدام با حمله نظامی به ایران، نظام نوپای انقلاب اسلامی را ساقط کند.

وی گفت: سال ۱۳۵۹ جنگ تحمیلی آغاز شد و منافقین در سال ۱۳۶۰ حادثه تروریستی انفجار در حزب جمهوری و دفتر نخست وزیر را رقم زدند. جنایات سازمان مجاهدین خلق در این دو انفجار تا عملیات فروغ جاویدان که با هدف تصرف ایران انجام شد و با ایستادگی رزمندگان اسلام در مرداد ۱۳۶۷ در تنگه چهارزبر ناکام ماند و تعداد زیادی از منافقین در عملیات مرصاد قلع و قمع شدند، ادامه یافت.

یوسفعلی‌زاده ادامه داد: در آن مقطع تاریخی عده‌ای بر این باور بودند که انقلاب اسلامی تداوم نخواهد یافت اما به کوری چشم استکبار و ایادی آن این انقلاب ۴۳ ساله شد. امروز جمهوری اسلامی در زمره نظام‌های تعیین‌کننده بین‌المللی قرار گرفته، این جایگاه مرهون ایستادگی و مقاومت آحاد مردم و نیروهای مسلح است.

این مسئول در ادامه به تداوم خدمت صادقانه به مردم توسط مسئولین اشاره کرد و بیان داشت: دولت در تلاش است تا از طریق ارائه خدمات و افتتاح پروژه در حوزه‌های مختلف، مردم را در جریان اقدامات صورت گرفته قرار دهد تا از پیامدهای عملیات روانی دشمن در راستای ناامیدسازی جامعه بکاهد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد: یکی از محورهای مهم عملیات روانی و جنگ تبلیغاتی دشمن این است که ضمن مأیوس‌سازی مردم نسبت به آینده، ایران و داشته‌های اقتصادی، فرهنگی و ایمانی خود، آن‌ها را دغدغه‌مند و نگران کنند. مهمترین تأکتیک برای موفقیت در این عرصه، تنها گذاشتن امام جامعه از سوی مردم است، همانگونه که مردم هم‌عصر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بعد از دعوت از ایشان، امام را تنها گذاشتند و حادثه کربلا به وقوع پیوست.

وی یادآور شد: راهبرد نظام سلطه در تقویت اردوگاه جبهه باطل از طریق دروغ‌پراکنی، نشر شایعه و تبلیغات اغواگرانه با تکیه به تکنولوژی جدید دنبال می‌شود.

یوسفعلی‌زاده گفت: بحمدالله امروز جمهوری اسلامی از جایگاه برتر منطقه‌ای و بین‌المللی برخوردار است، محور اساسی این موفقیت‌ها، وجود دولتمردان خدوم در عرصه خدمت است. 

این مسئول با بیان اینکه روند روبه‌جلو حرکت انقلاب اسلامی در حال طی شدن است، ابراز داشت: یکی از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) قدردانی مردم از زحمات مسئولین خدمتگزار و دلسوزی که با روحیه جهادی و انقلابی خدمت می‌کنند، بود؛ بر همین اساس مردم باید خدمات مسئولین صدیق نظام مقدس جمهوری اسلامی را ارج نهند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی افزود: دشمن در خلال سال‌های گذشته سعی داشته این شبهه را در جامعه القا کند که فساد در ایران سیستمی است در حالی که خدمتگزاران صدیق در ایران اسلامی کم نیستند و هدفی جز اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ندارند.

یوسفعلی‌زاده بیان داشت: آحاد جامعه به‌خصوص خواص باید با نقش‌آفرینی در جهاد تبیین ضمن خنثی‌سازی عملیات روانی دشمن، دستاوردهای انقلاب اسلامی را برای نسل امروز که دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را درک نکرده‌اند تبیین کنند تا نسل جدید با الگو گرفتن از گذشته پرافتخار ایران اسلامی و حضور در عرصه‌های مختلف در مسیر اعتلای انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب تلاش کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار