سخنگوی طالبان:

عاملان حمله تروریستی به «کورس کاج» مجازات خواهند شد

ذبیح الله مجاهد در توئیتی نوشت:«طالبان حمله به کورس کاج را وحشت بزرگ خوانده و آن را به شدت محکوم می کند. اقدامات جدی برای کشف و مجازات عاملان انجام خواهد شد.»
کد خبر: ۵۴۸۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲ - 30September 2022

عاملان حمله تروریستی به «کورس کاج» مجازات خواهند شدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، به دنبال انفجار امروز در مرکز آموزشی در غرب کابل، سخنگوی طالبان ضمن محکومیت این حادثه گفت که عاملان این حادثه مجازات خواهند شد. 

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان در توئیتی نوشت: «طالبان حمله به کورس کاج را وحشت بزرگ خوانده و آن را به شدت محکوم می‌کند. اقدامات جدی برای کشف و مجازات عاملان انجام خواهد شد.»

حمله امروز به مرکز آموزشی در غرب کابل همچنین با واکنش‌های مختلفی را به همراه داشته است.

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی دولت پیشین، نیز در واکنش به هدف قرار گرفتن دانش‌آموزان، گفت که این کشتار قساوت‌بار کار دشمنان صلح و پیشرفت کشور است.

در همین حال، نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) نیز گفته است که سازمان ملل این ظلم و جنایت را محکوم و با همه‌ی عزاداران این حمله ابراز همدردی می‌کند.

سفارت ایران در افغانستان نیز حمله تروریستی در یک مرکز آموزشی در غرب کابل را محکوم کرده است.

سفارت ایران در کابل در توئیتی نوشته است: «سفارت جمهوری اسلامی ایران وقوع حادثه ددمنشانه و تروریستی در غرب کابل که منجر به شهادت و جراحت شماری از مردم بی گناه به ویژه دختران و پسران دانش_آموز افغانستانی گردید را شدیدا محکوم نموده و مراتب تسلیت خود را به بازماندگان این حادثه جانسوز اعلام می‌نماید.»

صبح امروز انفجاری در مرکز آموزشی در کابل رخ داده که منجر به شهادت ۲۰ نفر و زخمی شدن شماری از دانش‌آموزان این مرکز آموزشی شده است.

خالد زدران، سخنگوی پلیس کابل در این باره گفت: «بر اساس آمار اولیه دست‌کم ۱۹ نفر در حمله‌ی امروز در مرکز آموزشی کاج جان باخته‌اند و ۲۷ تن دیگر زخمی شدند.»

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها