معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی:

برنامه‌های هفته دفاع مقدس باید پیوست فرهنگی ایجاد کند

حجت‌الاسلام «گنابادی‌نژاد» گفت: هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی است تا با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها در اجرای برنامه‌های اثرگذار، گسست فرهنگی ایجاد شده به پیوست فرهنگی تبدیل شود.
کد خبر: ۵۴۰۸۸۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲ - 22August 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست ستاد گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت و شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی به ریاست حجت‌الاسلام «حجت گنابادی‌نژاد» معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی و با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در سالن شهید باهنر برگزار شد.

حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد در این مراسم اظهار داشت: فعالان حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید مخاطب‌شناسی، جغرافیا، روش و ابزار کار در این حوزه را مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: اگر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دستاوردی جز، ایستادگی و مقاومت سید آزادگان در دوران اسارت که پیام انقلاب اسلامی را در زیر شکنجه به دشمنان ابلاغ کرد، نداشته باشد باید عزتمندانه سر خود را بالا نگه داریم و برای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

این مسئول ادامه داد: هر روز از مقاومت همه جانبه ملت ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس پر از لحظات نابی است که در آن اخلاق اسلامی تجلی داشت لذا باید سبک و سیره حماسه‌آفرینان دفاع مقدس به خوبی برای نسل‌های آینده تبیین شود.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی تأکید کرد: هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی است تا با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها در اجرای برنامه‌های اثرگذار، گسست فرهنگی ایجاد شده به پیوست فرهنگی تبدیل شود.

ضریب پیدا کردن برنامه‌های هفته دفاع مقدس به دلیل تقارن آن با دهه آخر صفر، ارتقاء کمی و کیفی برنامه‌ها، اولویت‌بندی برنامه‌ها و سعی در عملیاتی شدن آن‌ها، عطرافشانی مزار شهدا با محوریت روستاها، دیدار با خانواده شهدا، پیش‌بینی برنامه‌های متنوع ویژه نوجوانان و جوانان، توجه ویژه به نقش فرهنگ و معنویت در دفاع مقدس، بازخوانی نقش جهاد سازندگی در دفاع مقدس و اجرای برنامه‌های هنری و ادبی با موضوع دفاع مقدس و مقاومت از جمله تأکیدات گنابادی‌نژاد بود.

وی با تأکید بر ضرورت تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان خراسان رضوی گفت: دفاع مقدس گنجینه هویتی و حیثیتی است که با تدوین دانشنامه دفاع مقدس از این گنجینه صیانت می‌شود. اقداماتی همچون تدوین دانشنامه که بیانگر تاریخ مستند دفاع مقدس و پیشینه فرهنگی ایران اسلامی در آن مقطع تاریخی است اگر مورد توجه قرار نگیرد قطعاً در برابر تهدیدات دشمنان دست ما خالی خواهد بود و این حماسه عظیم دچار تحریف می‌شود؛ بر همین اساس با اعتقاد و باوری که در سطح دستگاه‌ها وجود دارد باید نسبت به این مهم اهتمام شود.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی پرداختن به نقش اصناف در دفاع مقدس که بخشی از این نقش در هویت فرهنگی و اجتماعی کشور اثرگذار بود، گردهمایی فرماندهان گروهان در استان و فرماندهان دسته در شهرستان‌ها در راستای تکمیل زنجیره تکریم از فرماندهان دفاع مقدس که در تهران برگزار می‌شود و ثبت نقاط یادمانی در سطح شهرستان‌ها که در دفاع مقدس نقش تعیین‌کننده‌ای داشتند ضروری دانست.

برنامه‌های هفته دفاع مقدس باید پیوست فرهنگی ایجاد کند

برنامه‌های هفته دفاع مقدس باید پیوست فرهنگی ایجاد کند

برنامه‌های هفته دفاع مقدس باید پیوست فرهنگی ایجاد کند

برنامه‌های هفته دفاع مقدس باید پیوست فرهنگی ایجاد کند

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار