معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی:

راهبرد نظام سلطه ایجاد انحراف فکری در جامعه است

حجت‌الاسلام «گنابادی‌نژاد» گفت: دستگاه‌های جاسوسی آمریکا با حمایت مالی قارون‌های منطقه، تشکیلاتی برای جنگ رسانه‌ای سازماندهی کردند و به‌طور جدی در حال برنامه‌ریزی برای آلوده کردن فضای فکری و ذهنی جامعه هستند.
کد خبر: ۵۲۷۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۶ - 06June 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام و المسلمین «حجت گنابادی‌نژاد» معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در مراسم روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه که امروز در تربت حیدریه برگزار شد، اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، روحانیت در میدان نبرد جنگ معنوی داشتند و این مسیر تا پیروزی انقلاب و در دفاع مقدس ادامه داشت، چنانچه اگر در حوزه دفاع مقدس روشنگری نمی‌کردند، دشمن آنقدر شبهه ایجاد می‌کرد که مردم در این هشت سال پای کار انقلاب و نظام نمی‌مانند.

وی تصریح کرد: بخش زیادی از مجاهدت‌ها و موفقیت‌های دفاع مقدس مرهون جهاد تبیین بود که روحانیت بزرگی وارد میدان شدند و لذا ستارگان آن جبهه شهدای روحانیت هستند که با خون خود این حماسه را ماندگار کردند. پیروزی در هر جهاد در گرو روشنگری و تبیین است.

این مسئول گفت: امروز انبوهی از رسانه‌ها با هزاران متخصص بر علیه نظام اسلامی در تلاش هستند تا افکار را منحرف و ایمان و باورها را تضعیف کنند و این یک حرکت شیطانی است، بر همین اساس علما و روحانیون باید در جهاد تبیین پیشقراول باشند، چون ایمان و باور ایمانی مردم مسأله اصلی جهاد تببین است.

گنابادی‌نژاد ادامه داد: در جنگ بین اسلام و کفر و روایت دروغ و حقیقت باید نقش خود را به‌خوبی ایفا کنیم، اولویت اصلی امروز در این جنگ نابرابر جهاد تبیین است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: هجمه‌ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی از آن یاد می‌کنند دشمن از آن بارها استفاده کرده و در عرصه سیاسی موفقیت‌های قابل توجه‌ای بدست آورده اما در ایران به این نتیجه رسیده است که فروپاشی از درون را با راهبرد ناامید کردن اقشار مختلف مردم در دستور کار خود قرار دهد.

وی بیان داشت: امروز بخشی از درگیری‌های داخلی بازی در زمین دشمن است و دستاورد آن برای نظام سلطه است، لذا اینکه طیفی از حزب‌اللهی‌ها و انقلابیون با هم اختلاف دارند امیدی در مردم بوجود نمی‌آید.

گنابادی‌نژاد تصریح کرد: امروز دشمن قصد دارد با جهت‌دهی، فکر مردم را در فضای رسانه‌ای تغییر دهد و این مهمترین راهبرد دشمن است که با چهار استراتژی آن را دنبال می‌کند.

این مسئول گفت: بر اساس آمارها و اطلاعات منتشر شده و علنی، دستگاه‌های جاسوسی آمریکا با حمایت مالی قارون‌های منطقه، تشکیلاتی برای جنگ رسانه‌ای سازماندهی کردند و به‌طور جدی در حال برنامه‌ریزی برای آلوده کردن فضای فکری و ذهنی جامعه هستند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی از بزرگنمایی به‌عنوان نخستین استراتژی دشمن در ناامید کردن مردم یاد کرد و ادامه داد: بزرگنمایی دشمن به اینگونه است که حادثه‌ای کوچک اتفاق می‌افتد و همه بسیج می‌شوند تا با سیاه‌نمایی که آن را بزرگ کنند، عکس آن هم اتفاق می‌افتد و حادثه بزرگ را کوچک جلوه می‌دهند.

گنابادی‌نژاد ابراز داشت: کوچک‌نمایی دیگر استراتژی دشمن در ناامیدی مردم است، به‌عنوان مثال در حوزه کرونا دستاوردهای زیادی کسب شد و کسی درباره آن سخن نمی‌گوید اما اگر روزی ماسک یا اقلامی کم داشته باشیم آن را بزرگ جلوه می‌دهند.

وی از انکار اولویت‌ها به‌عنوان سومین استراتژی دشمن یاد کرد و گفت: امروز دشمن به‌گونه‌ای نسبت به دستاوردهای معنوی را سم‌پاشی می‌کند که برای انقلابیون و حزب‌اللهی‌ها هم بعد از ۴۳ سال سوال پیش می‌آید آیا در معنویت رشد داشتیم و این حرف آنقدر تکثیر شده که متأسفانه توسط روحانیون هم منتشر می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: تکرار، دیگر استراتژی دشمن در ناامیدی مردم است و می‌خواهند نسل جوان و عناصر محرک کشور را از کار بیندازند، لذا دائم به دنبال القا این هستند که کاری نمی‌شود و فایده‌ای ندارد، لذا دشمن سنگر‌به‌سنگر و گام‌به‌گام پیشرفته و تا خانه، مسجد، هیئت و کانون فرهنگی هم پیش می‌رود.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی به تاکتیک‌های دشمن در جنگ رسانه‌ای اشاره کرد و افزود: بسیاری از اتفاقات را امپراطوری رسانه حذف و یا به‌گونه‌ای تحریف کرده چون در راستای اهداف نظام سلطه نبوده است.

گنابادی‌نژاد بیان داشت: امروز خطی که دشمن بر علیه علمای انقلاب اسلامی بکار گرفته هجمه و حذف آنان است. در کنار زیر سوال بردن فعالیت‌های مساجد، کانون‌های فرهنگی و حوزه‌های علمیه که در خدمت انقلاب هستند به روحانیون برچسب می‌زنند که این توطئه‌ گاهی در بیرون مرزها طرح‌ریزی می‌شود و متاسفانه عوامل استکبار در داخل مجری آن هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار