معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی:

عرصه نویسندگی آگاهی جامعه را ارتقا می‌بخشد

حجت‌الاسلام «گنابادی‌نژاد» گفت: عرصه قلم و نویسندگی، عرصه بصیرت‌افزایی است، قله اصلی این مسیر و صاحبان قلم، پیامبر اسلام (ص) است که دارای، اخلاق نیکو حسن خلق بودند.
کد خبر: ۵۳۲۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۶ - 06July 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «حجت گنابادی‌نژاد» معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در آیین پایانی هجدهمین دوره انتخاب کتاب سال ۱۴۰۰ خراسان رضوی همراه با بزرگداشت ادیبان فقید این استان «سعید تشکری» و «سیدمحسن مصطفی‌زاده» که همزمان با روز قلم در کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) مشهد برگزار شد، اظهار داشت: دین اسلام مفتخر است که رسالت فرهنگی دارد و قرآن به عنوان بزرگترین معجزه، پیامبر اسلام (ص) به قلم و بار معنایی آن سوگند یاد کرده است.

وی با اشاره به ارزشمندی جایگاه قلم و اندیشه‌سازی آن، افزود: عرصه قلم و نویسندگی، عرصه بصیرت‌افزایی است، قله اصلی این مسیر و صاحبان قلم، پیامبر اسلام (ص) است که دارای، اخلاق نیکو حسن خلق بودند.

معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: اگر دنیا در دستاوردهای علم و فناوری به قله پیشرفت دست پیدا کرده است، ولی در کنار آن جنایت‌هایی در تضییع حقوق بشر در حال رقم خوردن است، نشانگر آن است که هنوز مردم نیاز به هدایت دارند که با فرهنگ و قلم قابل تحقق است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات خراسان رضوی حضور افراد صاحب قلم این پهنه در طول تاریخ است که در پناه بارگاه رضوی شکل گرفته است و قدیمی‌ترین بنا در عرصه فرهنگی، کتابخانه آستان قدس رضوی است که کتاب‌ها و آثار منحصر به فرد خطی از موضوعات گوناگون را در طول تاریخ و در عرصه قلم و نشر در خود جای داده است.

گنابادی‌نژاد گفت: راه تعالی جامعه از مسیر فرهنگی و تبیین آن می‌گذرد و خراسان رضوی نیز می‌تواند در این عرصه تأثیرگذار باشد.

معاون استاندار خراسان رضوی بیان داشت: در میان اندیشمندان معاصر جهان، رهبر معظم انقلاب اسلامی بیش از دیگران بر حوزه کتاب و کتابخوانی اشراف دارند و بر این اساس، کشور ما پرچمدار قلم و قلم‌زنی در میان همه اندیشمندان معاصر جهان است.

این مقام مسئول تصریح کرد: اگر در گذشته توقف‌هایی در مسیر قلم و کتاب رخ داده است، باید به الگوهایی همچون تشکری و مصطفی‌زاده اقتدا کرد و در عرصه‌های فرهنگ و قلم پیش از گذشته گام برداشت.

وی بیان داشت: این افراد مسیر فعالیت فرهنگی خود را با مسیر ارزش‌های قرآنی و انقلابی تنظیم کردند و در گوشه‌ای عزلت نگرفتند، بلکه در میان اتفاقات فرهنگی جامعه، سعی در ایفای نقش داشتند و در کنار آن، دلبستگی و وابستگی به حضرت رضا (ع) در زندگی آنها نمود داشت.

بیش از چهار هزار کتاب در خراسان رضوی چاپ می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در ادامه این نشست گفت: بیش از چهار هزار کتاب در استان چاپ می‌شود که در مراسم روز قلم و هجدهمین دوره کتاب سال خراسان رضوی به عنوان یک مسیر و چراغ راه برای مشخص شدن راه موفقیت برای جوانان و برگزیدگان مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

محمد حسین‌زاده با اشاره به بزرگداشت نویسندگان فقید استان سعید تشکری و سیدمحسن مصطفی‌زاده تصریح کرد: دیر یا زود ما نیز از این دنیا خواهیم رفت ولی مهم این است که دیگران چگونه از ما یاد می‌کنند.

وی ادامه داد: آنها زنده هستند زیرا آثارشات زنده است و عشق و ارادت آنها به خاندان اهل‌بیت (ع) جاودانه است.

بیش از ۲ هزار عنوان کتاب به هجدهمین دوره دبیرخانه هیات انتخاب کتاب سال خراسان رضوی در سال ۱۴۰۰ توسط ناشران و مولفان خراسان رضوی رسید که از این میان ۲۵۷ عنوان کتاب ۱۰ عنوان انتخاب و معرفی شدند.

همچنین در این مراسم از کتاب‌های «یا علی مدد» اثر تألیفی «سیدمحسن مصطفی‌زاده» و «مشکور» اثر تألیفی «سعید تشکری» رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار