معاون هماهنگی استانداری خراسان رضوی:

تجلی نصرت الهی در دفاع مقدس/ گسترش ارزش‌های دینی و اخلاقی مهمترین دستاورد دفاع مقدس است

حجت‌الاسلام «گنابادی‌نژاد» گفت: دفاع مقدس تجلی نصرت الهی بود و شهدا، رزمندگان و فرماندهان هر کدام مفسر و راوی نصرت الهی بودند. دنیا در مقابل جمهوری اسلامی ایستاده بود و سردمداران کفر شکست ایران را حتمی می‌دانستند اما نصرت الهی به یاری مردم آمد و دفاع مقدس با فتح و پیروزی به پایان رسید.
کد خبر: ۵۴۲۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰ - 01September 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست ستاد گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت و شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی به ریاست حجت‌الاسلام «حجت گنابادی‌نژاد» معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی و با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و همچنین فرمانداران، مسئولین دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و فرماندهان سپاه در شهرستان‌ها به‌صورت برخط امروز در سالن شهید باهنر مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد در این نشست اظهار داشت: در طول سال مناسبت‌های مختلف انقلابی که هر کدام در جای خود بااهمیت است وجود دارد اما اهمیت برخی نسبت به سایر مناسبت‌ها متفاوت است.

وی افزود: هفته دفاع مقدس از جمله این مناسبت‌ها است چراکه انقلاب اسلامی در دفاع مقدس با عیار اسلام و انقلاب هویت پیدا کرد.

این مسئول افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جنگ همه جانبه‌ای به جمهوری اسلامی تحمیل شد. در این جنگ بیش از ۳۶ کشور از صدام حمایت می‌کردند. صدام در شرایطی به ایران حمله کرد که دنیا به دو قطب بلوک شرق به سرکردگی اتحاد جماهیر شوروی و بلوک غرب به سرکردگی آمریکا تقسیم شده بود.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی یادآور شد: در دوره معاصر جنگ تحمیلی تنها جنگی بود که در آن شرق و غرب بر علیه جمهوری اسلامی با هم متحد شدند و مقابل ایران ایستادند و دفاع مقدس مردم ایران شکل گرفت.

گنابادی‌نژاد تصریح کرد: در جنگ‌‌هایی که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، در طول دوره‌های مختلف تاریخی به‌وقوع پیوسته بخشی از خاک ایران به‌عنوان امتیاز به متجاوزین داده شدن و از ایران جدا شده، برای اولین بار در دفاع مقدس با مقاومت همه جانبه مردم و نیروهای مسلح نه تنها امتیازی به دشمن داده نشد بلکه متجاوزین تا سرزمین خود عقب رانده شدند.

وی گفت: دفاع مقدس تجلی نصرت الهی بود و شهدا، رزمندگان و فرماندهان هر کدام مفسر و راوی نصرت الهی بودند. دنیا در مقابل جمهوری اسلامی ایستاده بود و سردمداران کفر شکست ایران را حتمی می‌دانستند اما نصرت الهی به یاری مردم آمد و علی‌رغم هجمه سنگین دنیا استکبار، دفاع مقدس با فتح و پیروزی به پایان رسید که این پایان غرورآفرین توأم با عزت و افتخار بود.

این مسئول خاطرنشان کرد: پایان دفاع مقدس، خاتمه فتوحات نبود و امتداد و دامنه آن در عرصه‌های مختلف و در وسعت گسترده‌ای از زمان و مکان جریان دارد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی به تبیین دستاوردهای دفاع مقدس پرداخت و بیان داشت: بسط و گسترش ارزش‌های دینی و اخلاقی مهمترین دستاورد دفاع مقدس بود. در گرامیداشت دفاع مقدس نباید حماسه‌سازان آن را دست‌نیافتنی معرفی کرد. رزمندگان که از قشرهای مختلف مردم بودند در دوران دفاع مقدس با حضور در جبهه‌ها به‌عنوان دانشگاه‌های‌ انسان‌سازی به مرور به تعالی روحی رسیدند و جمعی از آن‌ها به خیل شهدا پیوستند.

وی گفت: دفاع مقدس علاوه بر دستاوردهای معنوی در سایر حوزه‌ نیز دستاوردهای زیادی به همراه داشت که احیا خط استکبارستیزی در بین آزادگان و تبدیل آن به یک باور عمومی از جمله این دستاوردهاست. امروز مبارزه جمهوری اسلامی با آمریکا و صهیونیست تا نابودی آن‌ها، در دنیا به یک الگو تبدیل شده است.

گنابادی‌نژاد تأکید کرد: دلیل گرامیداشت هفته دفاع مقدس، تجلیل از شهدا و خانواده شهدا و تکریم پیشکسوتان جهاد و مقاومت این است که نظام مقدس جمهوری اسلامی هویت اصلی خود را در دفاع مقدس بازیافت.

این مسئول در پایان ابراز داشت: لازمه موفقیت در عرصه‌های مختلف الگو قرار دادن دفاع مقدس است، تمام میدان‌هایی که نظام سلطه برای رویارویی با انقلاب اسلامی در آن‌ها حضور دارد قابل فتح است لازمه تحقق این مهم آن است که متناسب با هجمه دشمن طبق الگوی دفاع مقدس برنامه‌ریزی شود.

تجلی نصرت الهی در دفاع مقدس/ گسترش ارزش‌های دینی و اخلاقی مهمترین دستاورد دفاع مقدس است

تجلی نصرت الهی در دفاع مقدس/ گسترش ارزش‌های دینی و اخلاقی مهمترین دستاورد دفاع مقدس است

تجلی نصرت الهی در دفاع مقدس/ گسترش ارزش‌های دینی و اخلاقی مهمترین دستاورد دفاع مقدس است

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار