مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

تبیین دستاوردهای دفاع مقدس اقتدار جمهوری اسلامی را به همراه خواهد داشت

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: باید موفقیت‌ها، پیروزی‌ها و عظمت‌هایی که درپرتو ایثارگری آحاد مردم در دوران دفاع مقدس خلق شده تبیین شود تا چراغ راهی برای تداوم حرکت انقلاب اسلامی باشد.
کد خبر: ۵۴۲۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸ - 01September 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان که به صورت برخط با حضور فرمانداران، مسئولین دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و فرماندهان سپاه در شهرستان‌ها امروز در سالن شهید باهنر استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ریشه در اعماق تاریخ و تمدن دینی و اسلامی دارند.

وی افزود: امام خمینی (ره) ماهیت انقلاب اسلامی را حسینی می‌دانستند و این منطق شکست‌ناپذیر و زوال‌ناپذیر است و در بستر زمان جاری است، خط سرخ شهادت نیز توفنده در بین مسلمانان جهان و جبهه مقاومت جریان دارد.

این مسئول گفت: هفته دفاع مقدس سال جاری با دهه پایانی ماه صفر و شهادت حضرت رسول (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) مقارن شده است که طبیعتاً برنامه‌های گرامیداشت چهل و دمین سالگرد هفته دفاع مقدس باید تلفیقی از این مناسبت‌ها باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد: باید موفقیت‌ها، پیروزی‌ها و عظمت‌هایی که درپرتو ایثارگری آحاد مردم در دوران دفاع مقدس خلق شده تبیین شود تا چراغ راهی برای تداوم حرکت انقلاب اسلامی باشد.

یوسفعلی‌‌زاده گفت: برای هر چه بهتر برگزار شدن ویژه برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس، دستورالعمل‌های اجرایی، راهبردها، اهداف و الزامات ابلاغ شده است. جلسات ستاد گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت برگزار شده و تلاش‌ها ادامه دارد. برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس باید برنامه‌ها فهرست شود تا بسیج عمومی مردم و مسئولین برای تلاش در این عرصه شکل بگیرد.

وی به تشریح مهمترین عناوین برنامه‌های گرامیداشت چهل و دومین سالگرد هفته دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس در سراسر کشور با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی که به‌صورت برخط برگزار خواهد شد، تکریم پیشکسوتان جهاد و مقاومت در مصلی‌های نماز جمعه، یگان‌های نیروهای مسلح، دستگاه‌های اداری و سازمان‌های اجرایی و رژه یگان‌های نیروهای مسلح با محوریت مراکز استان‌ها از جمله مهترین برنامه‌های پیش‌بینی شده به‌مناسبت هفته دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تشکیل ستاد گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت در شهرستان‌ها با محوریت فرمانداران، ابلاغ سیاست‌های ستاد گرامیداشت مناسبت‌ها به اعضا و تعیین برنامه‌های ویژه، تقسیم کار جهت اجرای هر چه بهتر برنامه‌ها، حمایت و پشتیبانی جدی دستگاه‌ها و تشکل‌های مردمی فعال در حوزه دفاع مقدس در راستای اجرای برنامه‌ها، نظارت و ارزیابی بر چگونگی اجرای برنامه‌های گرامیداشت چهل و دومین سالگرد دفاع مقدس، تولید محتواهای ویژه فضای مجازی با هشتک دفاع برخط، ثبت برنامه‌های ویژه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سامانه سادم و پس از ثبت در سامانه ثبت عملکردها را ضروری دانست.

این مسئول تبیین دستاوردهای دفاع مقدس با بهره‌گیری از ظرفیت راویان را مورد تأکید قرار داد.

یوسفعلی‌زاده با تأکید بر اینکه فرماندهان نواحی سپاه در شهرستان‌ها به‌عنوان دبیران ستاد گرامیداشت مناسبت‌ها نقش خود را به خوبی ایفا کنند، بیان داشت: دبیرخانه ستاد گرامیداشت چهل و دومین سالگرد هفته دفاع مقدس در مرکز استان فعال است اولویت تلاش‌های ستادی؛ هماهنگی، تدارکات و پشتیبانی از برنامه‌های گرامی‌داشت این مناسبت ملی است. تأکید بر این است که شهرستان‌ها با دبیرخانه ستاد در ارتباط باشد تا ضمن رفع ابهامات، در سایه انسجام و هم‌افزایی موثر این مأموریت مهم پیگری شود.

در این نشست فرمانداران شهرستان‌های فیروزه، سبزوار، گناباد، نیشابور، قوچان، خواف و کاشمر و همچنین نماینده فرمانداری مشهد به ارائه مهم‌ترین عناوین برنامه‌هایی پیش‌بینی شده به‌مناسبت هفته دفاع مقدس پرداختند.

تبیین دستاوردهای دفاع مقدس اقتدار جمهوری اسلامی را به همراه خواهد داشت

تبیین دستاوردهای دفاع مقدس اقتدار جمهوری اسلامی را به همراه خواهد داشت

تبیین دستاوردهای دفاع مقدس اقتدار جمهوری اسلامی را به همراه خواهد داشت

تبیین دستاوردهای دفاع مقدس اقتدار جمهوری اسلامی را به همراه خواهد داشت

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار