سرپرست حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

زیبایی‌شناسی کربلا مورد توجه هنرمندان و نویسندگان باشد

حجت‌الاسلام «رضاپور» با بیان اینکه شاعرانه‌ترین ادبیات دنیا متعلق به عاشورا و امام حسین (ع) است، گفت: زیبایی‌ شناسی کربلا مورد توجه هنرمندان، نویسندگان و شعرا باشد.
کد خبر: ۵۳۸۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۰ - 10August 2022

زیباشناسی کربلا مورد توجه هنرمندان و نویسندگان باشدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، حجت الاسلام «محمدعلی رضاپور» سرپرست حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی مازندران امروز در جمع عزاداران حسینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران اظهار داشت: این بانو مصیبت‌های جانکاه و مناظر دلخراش ناشی از شکنجه‌های روحی و جسمی اسرا را در طول سفر تحمل کرد و در تکمیل حرکت عاشورا تلاش کرد و با بیان خطبه‌هایی در اوج بلاغت، پیام شهادت را ابلاغ کند.

وی با بیان اینکه حضرت زینب (س) پاسخ توحیدی را به جای سخنوری دیپلماتیک برگزید، اظهار داشت: زینب کبری سلام الله علی‌ها در مواجه با عبیدالله بن زیاد فرمودند «ما رایت الا جمیلا» جز زیبایی چیزی ندیدم.

این مسئول با بیان اینکه زینب (س) در مدار عشق از دایره گلایه مندی خارج شد، گفت: حضرت زینب کربلا را به زیبایی تصویر کرد.

سرپرست حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه شاعرانه‌ترین ادبیات دنیا متعلق به عاشورا و امام حسین (ع) است، افزود: زیبا شناسی کربلا مورد توجه هنرمندان، نویسندگان و شعرا باشد.

این مسئول با بیان اینکه امام حسین (ع) در صحنه کربلا خانواده خود را به ادب و مهربانی خطاب می‌کردند، گفت: درس ادب را باید از این خانواده بیاموزیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار