صوت ماندگار سردار همدانی از جهاد عاشورایی/ آقاجان از ما راضی شو + صوت

سردار همدانی می‌گوید: ما تمام جنگیدن و حرکاتمان را، الی‌الابد همه اعمالمان را باید مطابقت اباعبدالله پیروی کنیم و تقلید کنیم. اگر این‌چنین بودیم روز نبرد آن روز، روز عاشوراست و آن صحنه، صحنه کربلاست و ما می‌توانیم بگوییم آقاجان! ما اگر نبودیم یاری کنیم، اما یک نمایشنامه و یک صحنه کوچک هم مثل کربلا و روز عاشورا را اجرا کردیم، آقاجان! از ما راضی بشو.
کد خبر: ۵۳۸۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۳ - 10August 2022

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سیده فاطمه سادات کیایی؛ مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) برای اولین بار صوتی را از سردار سرلشکر شهید حسین همدانی منتشر می‌کند.

صوت ماندگار سردار همدانی از جهاد عاشورایی/ آقاجان از ما راضی شو

آنچه در ادامه می‌شنوید، سخنان منتشرنشده از سردار شهید حسین همدانی در هشتم شهریورماه سال ۱۳۶۵ در بحبوحه عملیات کربلای ۲ در ارتفاع کرو در جمع همرزمانش در اردوگاه تیپ ۱۰۵ قدس است که مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، این صوت تاریخی را برای نخستین بار منتشر می‌کند.

در این صوت می‌شنویم:

«ما جلسه وداع است، باز هم می‌گوییم خدایا شکر، پروردگارا شکر ما نمی‌توانیم این‌همه نعمت را سپاسگزاری کنیم؛ اما لحظاتی که آقا امام حسین (ع) در روز عاشورا داشت، ما وقتی‌که به این جمع نگاه می‌کنیم حسرت می‌خوریم می‌گوییم‌ای آقاجان! ما در آن روز نبودیم که تو را یاری کنیم و می‌بینیم که لحظاتی که آقا اباعبدالله (ع) با یک جمع قلیلی، شما تا فردا و فردای عملیات می‌بینید وقتی یاران شما یکی‌یکی شهید می‌شوند، وقتی مجروح می‌شوند می‌افتند کنار، آن حالات شاید یک‌هزارم آن حالات امام حسین (ع) را انسان درک می‌کند، نمی‌تواند در این وضعیت عادی درک بکند و این‌همه روضه خواندند و ذکر مصیبت گفتند، خاطرات را گفتند، نقل کردند، روایت شد آن صحنه‌ها، اما انسان تا در صحنه عمل قرار نگیرد نمی‌تواند درک بکند و بفهمد که امام حسین (ع) چه حالاتی داشت. یاران یکی پس از دیگری شهید می‌شدند و فرزند کوچک و خردسال آقا امام حسین (ع) و سرباز کوچکش هم شهید شد. آقا امام حسین (ع) خون این فرزند کوچک را به آسمان گرفت «خدایا این هم سرباز کوچکم» و یکی پس از دیگری می‌رفتند. اما در آن آخرین لحظات آقا تنها بود. ما باید تمام صحنه‌های نبردمان را، ما تمام اعمالمان را، ما تمام جنگیدن و حرکاتمان را، الی‌الابد همه اعمالمان را باید مطابقت و پیروی کنیم و تقلید کنیم از آقا اباعبدالله و اگر این‌چنین بودیم در روز نبرد آن روز، روز عاشوراست و آن صحنه، صحنه کربلاست و ما می‌توانیم بگوییم آقاجان! ما اگر نبودیم یاری کنیم، اما یک نمایشنامه و یک صحنه کوچک هم مثل کربلا و روز عاشورا را ما اجرا کردیم، آقاجان! از ما راضی بشو.»

سردار سرلشکر حسین همدانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مستشاران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

سردار همدانی از بزرگ‌ترین فرماندهان جنگ سوریه است که با عنوان نابغه جنگ‌های نامنظم در غرب آسیا نامیده می‌شد، کسی که هوشمندانه با تشکیل بسیج مردمی، تشکیلات دفاع وطنی را در سوریه راه‌اندازی کرد.

شهید همدانی روز پنجشنبه ۱۶ مهر سال ۱۳۹۴ حین انجام مأموریت‌های مستشاری در حومه شهر حلب به شهادت رسید.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها