واکنش کاربران عرب به حمله صهیونیست‌ها به غزه و عاشورا؛

هر بار تل آویو بمباران می‌شود بر شهید سلیمانی درود می‌فرستیم

یک کاربر عرب با هشتگ فلسطین سپاس گزار سلیمانی است که در جهان عرب ترند شده است نوشته: هر بار تل آویو بمباران می‌شود بر سلیمانی درود می‌فرستیم.
کد خبر: ۵۳۸۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۲ - 10August 2022

هر بار تل آویو بمباران می‌شود بر شهید سلیمانی درود می‌فرستیمبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، اطلاع از آنچه در لایه‌های غیر رسمی کشور‌های عربی می‌گذرد برای مخاطب همواره جذاب و مفید بوده است. رصد شبکه‌های اجتماعی مانند توئیتر می‌تواند حقایقی واقعی از جهان عرب را برای مخاطب ایرانی بازگو کند. در خبرگزاری مهر سعی می‌شود مسائلی که مردم در کشور‌های عربی در شبکه‌های اجتماعی به آن می‌پردازند بررسی و منتشر شود.

از آغاز هفته هشتگ‌های مربوط به جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه در همه جهان عرب ترند شده است. هشتگ‌هایی مانند غزه تقاوم (غزه مقاومت می‌کند)، غزه تحت القصف (غزه بمباران می‌شود)، غزه العزه (غزه عزتمند)، غزه تنتصر (غزه پیروز می‌شود)، فلسطین تشکر سلیمانی (فلسطین از شهید قاسم سلیمانی تشکر می‌کند)، نتیجه التطبیع (نتیجه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی)، سرایا القدس و الجهاد الاسلامی.

یک کاربر الجزایری نوشته: خانواده‌های داغدار همواره دردمند خواهند ماند و قلب خانه‌های ویران شده ملتهب خواهد ماند، اشک‌ها بند نخواهد آمد و مادر به انتظار فرزند شهیدش خواهد نشست و شهادت او را باور نخواهد کرد، و عروسی که دامادش را از دست داده برای همیشه منتظر وعده‌ی دیداری خواهد ماند که هرگز به حقیقت نخواهد پیوست.

این کاربر نیز با به اشتراک گذاری تصویر دختران فلسطینی که رژیم صهیونیستی پدر و مادرشان را به شهادت رساند، نوشته: اگر این شش دختری که صهیونیست‌ها پدر و مادرشان را کشتند، اوکراینی بودند، همه غرب برای یاری آن‌ها تکان می‌خورد. اما این دختران عرب و مسلمان هستند. من از نفاق غرب تعجب نمی‌کنم، زیرا همیشه این طور بوده اند، بلکه از مردم عرب و مسلمان متعجبم که از درون مرده اند.

کاربر دیگری نیز با انتشار فیلمی از دختربچه‌ای که در اثر حملات صهیونیست‌ها دچار آسیب دیدگی شده از زبان آن دختر نقل کرده: یهودی‌ها کشور نیستند و آن‌ها را زیر پاهایم قرار می‌دهم.

یک کاربر عرب دیگری نیز با همین هشتگ‌ها نوشته: هر بار تل آویو بمباران می‌شود بر قاسم سلیمانی درود می‌فرستیم.

عماد الدین، کاربر فلسطینی، یک قصه دردناک از میلیون‌ها قصه مشابه در فلسطین را به اشتراک گذاشته و نوشته: این تصویر پدری است که دخترش را دلداری می‌دهد، این دختر خانم نامزد شهید جوان اسماعیل عبدالحمید دویک بود که در اثر بمباران رژیم صهیونیستی بر رفح جنوب غزه به شهادت رسید.

این کاربر عرب نیز نوشته: از دل میدان جنگ می‌گوئیم ایران با ماست و حاج قاسم میان ما قرار دارد. هر موشکی که از سرزمینمان به سمت دشمن پرتاب می‌شود پس از لطف خداوند با کمک ایران و یاری حاج قاسم است که خود اسلحه را به غزه رساند.

اسحاق از عمان نیز با انتشار کاریکاتوری درباره تبعیض نگاه غرب به فلسطین و اوکراین نوشته: آمریکا و اروپا این طور نگاه می‌کنند.

جمال ریان، مجری معروف شبکه الجزیره، نیز با هشتگ ایران و فلسطین که هر دو در چند کشور عربی ترند بودند نوشته: شهادت می‌دهیم که ایران همیشه با فلسطین بود و مانند کشور‌های عربی پشت فلسطین را خالی نکرد، متشکریم ایران.

این کاربر عرب نیز نوشته: سپاس گزاریم سلیمانی بزرگ، اگر شما نبودی محور مقاومت به این قدرت و پیروزی دست پیدا نمی‌کرد.

آیه نیز با هشتگ فلسطین سپاس گزار سلیمانی است نوشته: چه زمانی که در قید حیات بودی و چه الآن که شهید شده‌ای از تو می‌ترسند.

حسین نیز نوشته: همه انسان‌های شرافتمند سپاس گزار او هستند.

ریناد از عراق نیز نوشته: سپاس گزار سلیمانی بزرگ هستیم که مسلمانان را عزتمند ساخت.

در بسیاری از کشور‌های عربی هشتگ عاشورا نیز ترند شده است.

ریکاردو کردم از لبنان نوشته: با ماشین از منطقه‌ی جبیل گذر کردیم و جوانان روستای لاسا در روز عاشورا با چای و شیرینی از ما استقبال کردند، من تا صبح امروز نمی‌دانستم چنین سنتی وجود دارد، این پیام صلح و محبت است.

یک کاربر دیگری نوشته: یا ابا عبدالله اشک‌هایمان بند نخواهد آمد.

منبع: فارس

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار