مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

اطاعت از ولی خدا، منطق حاکم بر گفتمان شهدا/ ایستادگی پای آرمان‌ها ادای تکلیف است

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: منطق حاکم بر گفتمان شهدا و ایثارگران، اطاعت از امام است. جامعه ایثارگری و خانواده شهدا که از عزیزان خود گذشتند سند اطاعت بی‌چون‌وچرا از ولایت فقیه و الگویی برای نسل امروز هستند.
کد خبر: ۵۳۴۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۲ - 18July 2022

سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس در مشهد ضمن تبریک عید سعید غدیر اظهار داشت: آنچه در عهد پیامبران الهی مسلم بوده، این است که خداوند بوده و فرامین حق تعالی به تدریج جهت هدایت، ارشاد و فراگیر شدن در پهنه جهان به اولیای دین ابلاغ شده است.

وی افزود: در هر دوره زمانی اگر امت‌های آن دوران حامی و در رکاب امام خود بودند و فداکاری کردند امام جامعه عزیز و امت سربلند شدند و اطاعت‌پذیری آن‌ها منشا خیر و خدمت به مردم شده است، این حقیقت محدود به زمان نبوده و در بستر تاریخ جریان دارد.

این مسئول یادآور شد: امام جامعه دائما در صحنه‌های مختلف حضور داشته‌ است، گاهی مردم هم عصر امام پای کار دین آمدند و فداکاری کردند، گاهی هم عافیت‌طلبی پیشه کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه حضور دشمن در هر سرزمینی با هدف خدشه‌دار کردن عزت مردم صورت می‌گیرد، تأکید کرد: گفتمان عافیت‌طلبی گفتمان پیروزی بر استکبار نیست، اگر این گفتمان بر جامعه حاکم شد امام جامعه به مسلخ برده می‌شود و ملت زیر بار ذلت زندگی می‌کنند.

یوسفعلی‌زاده ادامه داد: منطق حاکم بر گفتمان شهدا و ایثارگران، اطاعت از امام است. جامعه ایثارگری و خانواده شهدا که از عزیزان خود گذشتند سند اطاعت بی‌چون‌وچرا از ولایت فقیه و الگویی برای نسل امروز هستند.

وی تصریح کرد: اگر سیره و وصایای شهیدان را بررسی کنید هیچکدام از شهدا بدون انگیزه‌های الهی که مهمترین آن اطاعت از ولی خداست قدم در جهاد نگذاشتند. شهدا، جانبازان، آزادگان و پیشکسوتان جهاد و مقاومت در عمل، امام‌باور و امام‌یاور بوده و هستند؛ بر همین اساس سعادت دنیا و آخرت را برای خود رقم زدند و در نزد پروردگار روسپید، سربلند و عزیز شدند.

این مسئول گفت: در دورانی که نظام سلطه با هجمه فرهنگی به دنبال حذف گفتمان ایثار و شهادت از ساحت جامعه است باید نسبت به نشر ارزش‌های دفاع مقدس اهتمام داشته باشیم. لازمه موفقیت در این عرصه عمل به فرامین الهی است. باید پیام اولیا دین و شهدا را بشنویم و نسبت به آن معرفت پیدا کرده و آن را باور کنیم.

یوسفعلی‌زاده خاطرنشان کرد: این فرامین نجات‌بخش جامعه و ضامن عزت مسلمانان است و لذا باید با تأسی به شهیدان که بهترین الگو در عمل به فرامین الهی هستند در مسیر اعتلای بیش‌ازپیش نظام مقدس جمهوری اسلامی گام برداریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود مقاومت را مهمترین راهبرد جمهوری اسلامی دانست و ابراز داشت: در روزگاری که شاهد اوج دشمنی‌های استکبار علیه انقلاب اسلامی هستیم ایستادگی پای آرمان‌های انقلاب اسلامی که ثمره مجاهدت شهدا و ایثارگران است سخت و طاقت‌فرساست اما چون در مسیر ادای وظیفه و تکلیف است برای مجاهدان این عرصه شیرین خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها