مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

خون شهدا ضمانت‌نامه حجاب و عفت در جامعه است

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: ضمانت‌نامه حجاب، عفت و حیا خون شهداست که پایمال شدنی نیست و کسی نمی‌تواند آن را از ساحت جامعه محو کند.
کد خبر: ۵۳۴۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۷ - 15July 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، همزمان با دهه امامت و ولایت همایش اسوه‌های صبر جهان اسلام با هدف تجلیل از رشادت‌های مادران، خواهران، همسران و دختران شهدای دفاع مقدس، مدافعین حرم فاطمیون و زینبیون، نیروی انتظامی، مدافعان سلامت و حرم رضوی با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، «جواد حامدزاده» معاون فرهنگی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و جمعی از خانواده‌های شهدا عصر امروز (جمعه) در تالار شهر مشهد برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌خصوص شهدای جبهه مقاومت اظهار داشت: مادران، خواهران، همسران و دختران شهدا به‌عنوان زینب‌های زمان زیر علم شهدا تداوم‌بخش خط شهادت هستند.

وی در ادامه به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در راستای اهداف انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در تلاش‌های فرهنگی، بصیرتی، معرفتی، انقلابی، بسیجی و جهادی خستگی معنا ندارد و اجرا و پاداش آن مضاعف و در نزد خداوند محفوظ است.

این مسئول با بیان اینکه تمسک به اولیا دین در همه شرایط باید استمرار داشته باشد، ادامه داد: پیام این مراسم و هزاران نشست مشابه که در جای‌جای جهان اسلام و قطعه‌قطعه خاک گوهر خیز ایران اسلامی و خراسان برگزار می‌شود خطاب به حضرت علی (ع)، اهل‌بیت، رهروان راه امیرالمومنین (ع) و شهدا این نکته کانونی است که بر عهدی که بستم، هستیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد: از صدر خلقت تاکنون افراد هنجارشکن، سبک‌سر و یاوه‌گو بوده، هست و خواهد بود اما آنچه از ساحت جامعه محو نمی‌شود نام و یاد خداوند و همچنین یاد و راه شهیدان است.

یوسفعلی‌زاده ادامه داد: ناهنجاری‌ها و اباحی‌گری‌ها موجب نگرانی و دغدغه است اما وعده الهی آن است که دسیسه‌های دشمنان راه به جایی نخواهد برد. ضمانت‌نامه حجاب، عفت و حیا خون شهداست که پایمال شدنی نیست و کسی نمی‌تواند آن را محو کند.

وی در ادامه نقش خواهران شهدا را در تداوم رسالت حضرت زینب (س) تعیین‌کننده دانست و افزود: خواهران شهدا با تأسی به عقیله بنی‌هاشم (س) در مسیر تبیین آرمان‌های شهیدان قدم گذاشتند تا پرچم ایثار و شهادت برافراشته‌تر بماند و قطعاً موفق خواهند بود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به بازخوانی ویژگی‌های مکتب حضرت زینب (س) پرداخت و ابراز داشت: در دوره کنونی که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر جهاد تبیین تأکید دارند باید براساس نیازهای جامعه برخی نقش‌های حضرت زینب (س) برجسته و تبیین شود. یکی از مهم‌ترین این نقش‌ها در مرحله ادای تکلیف، نقش حمایتی و پشتیبانی ایشان از نهضت امام حسین (ع) و قیام عاشوراست که بی‌نظیر بود و تاریخ تاکنون به خود ندیده است. زنان امروز میهن اسلامی باید با الگو گرفتن از این ویژگی برجسته حضرت زینب (س)، حامی و رهرو راه شهیدان باشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان داشت: حضرت زینب (س) تبیین‌کننده و اقناع‌گر بودند. آن حضرت هرکجا حضور داشتند به‌خصوص پس از حادثه عاشورا ماهیت دستگاه جور و ستم یزیدی را افشا و برملا کرده و مظلومیت، حقانیت و عظمت اسلام و شهیدان را تبیین کردند.

یوسفعلی‌زاده بصیرت، معرفت، روحیه‌بخشی، ولایتمداری، صبر، شاکر بودن، جهادگر و انقلابی را از ویژگی‌های دیگر حضرت زینب (س) دانست و بر تأسی جامعه زنان به این ویژگی‌ها تأکید کرد.

اجرای سرود و نمایش و همچنین تجلیل از مادران، همسران، خواهران و دختران شهدا از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار