مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

نشر ارزش‌های دفاع مقدس، فرهنگ «آزادگی» و «مقاومت» را در جامعه نهادینه می‌کند

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: نشر ارزش‌های دفاع مقدس ضمن نهادینه کردن فرهنگ ایثار، مقاومت و ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های نظام سلطه در جامعه، جوانان ایران اسلامی که آن دوران پرافتخار را درک نکردند با این حماسه جاوید آشنا می‌کند.
کد خبر: ۵۳۲۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷ - 06July 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست سه‌جانبه حجت‌الاسلام «حجت گنابادی‌نژاد» معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و «احد ضابط» سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد در این دانشگاه برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست اظهار داشت: نشر ارزش‌های دفاع مقدس ضمن نهادینه کردن فرهنگ ایثار، مقاومت و ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های نظام سلطه در جامعه، جوانان ایران اسلامی که آن دوران پرافتخار را درک نکردند با این حماسه جاوید آشنا می‌کند.

وی افزود: دفاع مقدس با حضور داوطلبانه قشرهای مختلف مردم به پیروزی رسید؛ بر همین اساس در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سطح دانشگاه‌ها، دانشجویان باید داوطلبانه و نه از روی جبر، درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس را انتخاب کنند، که اگر این مهم محقق شود معارف این حماسه جاوید در دل‌وجان نخبگان جامعه ماندگار می‌شود.

این مسئول گفت: در دانشگاه‌های آزاد و پیام نور در ترم گذشته چهار هزار و ۱۲۶ دانشجو درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس را انتخاب کرده‌اند اما در دانشگاه‌های فردوسی و علوم پزشکی مشهد به‌عنوان دانشگاه‌های دولتی هنوز این درس ارائه نشده که امید است با رفع موانع موجود ارائه این درس رسمیت پیدا کند و موردتوجه قرار گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه گزارشی از روند ارائه درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس در سطح دانشگاه‌های آزاد و پیام نور ارائه کرد.

ارائه درس آشنایی با معارف دفاع مقدس عرصه حضور در جهاد تبیین است

ضابط نیز در این نشست ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی جهاد تبیین را واجب عینی دانستند؛ بر همین اساس ارائه درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس ضمن پاسخگویی به شبهات جوانان در حوزه دفاع مقدس، در پرورش جوانان نخبه مؤثر خواهد بود.

سرپرست دانشگاه فردوسی تصریح کرد: در ارائه درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس باید شیوه‌ای اتخاذ شود که برای دانشجویانی که این درس را انتخاب می‌کنند تحول‌آفرین باشد.

این مسئول یادآور شد: اگر با برنامه‌ریزی، درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس ارائه شود جوانان امروز ایران اسلامی، که فرزندان انقلاب هستند در انتخاب این درس از یکدیگر پیشی خواهند گرفت.

ضابط در پایان سخنان خود آمادگی دانشگاه فردوسی مشهد را در ارائه درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس با هم‌افزایی و تعامل، رفع موانع موجود و بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی اعلام کرد.

حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد نیز در این نشست بر تعامل هر چه بیشتر اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان و دانشگاه فردوسی در راستای ارائه هر چه سریع‌تر درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس در این دانشگاه تأکید کرد.

وی در ادامه برگزاری جلسات کمیته آموزش شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با محوریت سرپرست دانشگاه فردوسی ضروری دانست.

در ادامه این نشست، طرفین در خصوص راهکارهای رفع موانع موجود بر سر راه ارائه درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس در دانشگاه فردوسی تبادل‌نظر کردند.

در این نشست سرهنگ «علیرضا رضایی» مدیر آموزش و معارف دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، سرهنگ پاسدار «جواد شایان» مدیر حفظ آثار دفاع مقدس مشهد، سرگرد پاسدار «مجتبی نیازی» مدیر هماهنگی امور شهرستان‌های اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی و «سیدحسین سیدموسوی» دانشیار گروه آموزشی معارف اسلامی و سرپرست دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه فردوسی نیز حضور داشتند.

نشر ارزش‌های دفاع مقدس، فرهنگ «آزادگی» و «مقاومت» را در جامعه نهادینه می‌کند

نشر ارزش‌های دفاع مقدس، فرهنگ «آزادگی» و «مقاومت» را در جامعه نهادینه می‌کند

نشر ارزش‌های دفاع مقدس، فرهنگ «آزادگی» و «مقاومت» را در جامعه نهادینه می‌کند

نشر ارزش‌های دفاع مقدس، فرهنگ «آزادگی» و «مقاومت» را در جامعه نهادینه می‌کند

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار