مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

لازمه شکست دشمن در جنگ نرم، نقش‌آفرینی مردم در «جهاد تبیین» است

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: لازمه موفقیت در جهاد تبیین به‌عنوان نقطه مقابل تحریف و ناامید سازی جامعه و ناکامی دشمن در جنگ نرم، به میدان آمدن و نقش‌آفرینی مردم است.
کد خبر: ۵۲۸۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱ - 15June 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان درگز به ریاست «محمد کرمی» فرماندار شهرستان و با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و سایر اعضا در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست خدمت به مردم را یک ضرورت دانست و اظهار داشت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی تا زمانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی سکان‌دار رهبری کشور هستند مسئولین به‌عنوان خادم باید به مردم خدمت کنند.

وی افزود: تجربه ۴۳ سال حیات انقلاب اسلامی ثابت کرده که فضائل اخلاقی، نام نیک و خدمت، ماندگار است و مسئولیت‌ها گذرا هستند. بدنه نظام مقدس جمهوری اسلامی عموماً در مسیر خدمت به مردم هر آنچه در توان داشته باشند به میدان می‌آوردند.

این مسئول تأکید کرد: باید بتوانیم با حسن تعامل، افزایش مودت و برادری و همچنین تقویت همکاری‌های بین بخشی کارهای بزرگی که در دست داریم را به انجام برسانیم.

لازمه شکست دشمن در جنگ نرم، نقش‌آفرینی مردم در «جهاد تبیین» است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه به تبیین ویژگی‌های شاخص شهدا پرداخت و گفت: شهدا مظهر کار جهادی بودند. آن‌ها مشکلات را در عرصه‌های مختلف شناسایی می‌کردند و در سایه اخلاص و با تکیه به روحیه جهادی پا در میدان می‌گذاشتند و با تلاش بی‌وقفه خود به رفع نواقص و آسیب‌ها می‌پرداختند، آن‌ها این‌گونه بودند که خداوند نیز شهادت را به آن‌ها ارزانی کرد.

یوسفعلی‌زاده بیان داشت: یکی از ویژگی‌های افراد جهادی مسئولیت‌پذیری است که شهدا به آن متخلق بودند. رهبر معظم انقلاب اسلامی نیت خالصانه، کار مجدانه و الزاماً در برابر دشمن را از ویژگی‌های کارهای جهادی می‌دانند.

این مسئول تأکید کرد: امروز میدان جهاد، غرب و شرق نیست، وجب‌به‌وجب خاک ایران اسلامی و خانه آحاد جامعه است. یکی از ضروری‌ترین اقداماتی که به‌عنوان تکلیف باید دنبال شود روشنگری و حضور در عرصه جهاد تبیین است.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) هفت توصیه و تأکید را با فعل نگذارید به آحاد جامعه و مسئولین متذکر شدند که نقطه ثقل آن‌ها تحقق جهاد تبیین است.

لازمه شکست دشمن در جنگ نرم، نقش‌آفرینی مردم در «جهاد تبیین» است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ابراز داشت: دشمن تلاش دارد که مردم را درگیر خود کند تا به‌جای اینکه شعارهای ضد استکباری را بر سر آمریکا فریاد بزنند گرفتار حاشیه‌ها شوند و از اصل غافل شوند؛ بر همین اساس آحاد مردم باید با ارتقا سطح آگاهی‌های خود، شناخت دشمن و توطئه‌های آن و نقش‌آفرینی در جهاد تبیین، این دسیسه دشمن را خنثی کنند.

یوسفعلی‌زاده ادامه داد: نظام سلطه از طریق فضای مجازی به دنبال جذب جوانان و القا ناکارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی است که باید با جهاد تبیین این جنگ نرم دشمن را خنثی کرد. لازمه موفقیت در جهاد تبیین به‌عنوان نقطه مقابل تحریف و ناامید سازی جامعه، به میدان آمدن و نقش‌آفرینی مردم است.

این مسئول در ادامه تکمیل یادمان شهدای گمنام شهرستان درگز را در سال جاری مورد تأکید قرار داد و گفت: احداث یادمان‌های شهدای گمنام یک پروژه صرف دولتی نیست؛ بر همین اساس هر نقطه‌ای که میزبان شهدای گمنام است باید هیئت‌امنا آن تشکیل شود تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های محلی، سهیم ساختن مردم و به میدان آوردن توانمندی آن‌ها احداث و اداره یادمان‌های شهدای گمنام به‌عنوان یک اولویت موردتوجه قرار گیرد و عملیاتی شود.

وی بابیان اینکه امیر سپهبد شهید علی صیادشیرازی و ۳۷۰ شهید گلگون‌کفن شهرستان درگز بر تارک این شهرستان می‌درخشد، از تلاش‌های صورت گرفته در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان قدردانی کرد و برگزاری منظم و مستمر نشست شورای هماهنگی و ستاد گرامیداشت‌های دفاع مقدس با محوریت فرماندار درگز را ضروری دانست.

لازمه شکست دشمن در جنگ نرم، نقش‌آفرینی مردم در «جهاد تبیین» است

فرماندار شهرستان درگز نیز در این نشست ضمن اعلام آمادگی دستگاه‌های محلی در راستای اجرای برنامه‌های حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس، خدمت به مردم را به‌دوراز شعارزدگی و در عمل و از روی صداقت و اخلاص خواستار شد.

حجت‌الاسلام ایروانی امام‌جمعه درگز نیز در سخنانی بر آمادگی آحاد جامعه برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن در سایه ارتقا سطح آمادگی‌ها و آگاهی‌ها و همچنین بسیج اراده‌ها جهت انجام فعالیت‌های جمعی تأکید کرد.

وی لازمه نقش‌آفرینی مسئولین را در راستای مقابله با این جنگ را شناخت شرایط و دشمن و همچنین شناخت و تجمیع ظرفیت‌ها دانست.

در پایان احکام مسئولیت «محمد کرمی» فرماندار شهرستان کلات به‌عنوان رئیس هیئت‌امنای شهدای گمنام شهرستان و حجت‌الاسلام «محمدحسین ایروانی» امام‌جمعه شهرستان و سرهنگ دوم پاسدار «رسول زیدانلو» فرمانده ناحیه مقاومت بسیج به‌عنوان اعضای هیئت‌امنای شهدای گمنام شهرستان توسط مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی اعطا شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار