مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

«جهاد تبیین» در عرصه اقتصادی، کارآمدی انقلاب اسلامی را به رخ جهانیان می‌کشاند

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: در راستای تحقق جهاد تبیین در عرصه اقتصادی، باید با استفاده از ظرفیت رسانه‌های جبهه انقلاب اسلامی در حوزه کارکردها، توفیقات و افشای حضور دشمن در جای‌جای این عرصه ورود پیدا کرد، تحقق این مهم می‌تواند به جامعه آرامش ببخشد و جنگ ترکیبی دشمن را خنثی کند.
کد خبر: ۵۳۳۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷ - 11July 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست مشترک سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و «امیررضا رجبی» رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست با تأکید بر اینکه زمانی که کارها در حوزه‌های مختلف ضابطه‌مند می‌شود، افراد سودجو مراقب عملکرد خود هستند، اظهار داشت: در حوزه خدمات و ایجاد فرصت برای مردم اقدامات باید به‌گونه‌ای باشد که جامعه به یک رضایتمندی و طمأنینه‌ای برسد.

وی افزود: در همه میدان‌های تلاش و مجاهدت، رگه‌های نفوذ دشمن وجود دارد. در جهاد اقتصادی و گام‌های بلندی که در این حوزه برداشته شده، بدخواهان داخلی و خارجی با تکیه به فضای مجازی و رسانه با نشر شایعات به دنبال برهم‌زدن آرامش جامعه هستند.

این مسئول تأکید کرد: یک جبهه گسترده جهاد همه جانبه‌ای پیش‌روی ملت ایران اسلامی قرار دارد که از اولویت‌های آن مقابله با جنگ ترکیبی نظام سلطه است، اما دشمن از طریق برجسته کردن جنگ اقتصادی به دنبال آن است تا با جابجایی اولویت‌ها، تحلیل‌های غلطی را به جامعه ارائه کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان داشت: راهبرد نظام سلطه در جنگ ترکیبی این است که مردم را دچار تردید کند و با شبهه‌افکنی اقتصاد کشور و مشکلات معیشتی مردم را مهم‌ترین چالش پیش‌روی جمهوری اسلامی جلوه دهد.

وی بابیان اینکه مأموریت سازمان صمت نقطه آماج دشمن است، گفت: در راستای تحقق جهاد تبیین و بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی به جامعه در عرصه اقتصادی، باید با استفاده از ظرفیت رسانه‌های جبهه انقلاب اسلامی در حوزه کارکردها، توفیقات و افشای حضور دشمن در جای‌جای این عرصه ورود پیدا کرد، تحقق این مهم می‌تواند به جامعه آرامش ببخشد. اگرچه در حوزه‌های معیشتی نگرانی وجود دارد اما بخشی از آن کاذب و توطئه دشمن است که با ایجاد آرامش به جامعه این دسیسه دشمن خنثی می‌شود.

یوسفعلی‌زاده تصریح کرد: به کوری چشم مستکبرین عالم، ایران اسلامی از بسیاری از گردنه‌ها عبور کرده و نظام مقدس جمهوری اسلامی پایدار است. نظام سلطه تمایل زیادی دارد تا مردم دنبال‌رو دشمن باشند اما وقتی قاطبه جامعه مسئولین خدمتگزار را در کنار خود ببینند آرام خواهند بود؛ این منطق پایدار انقلاب اسلامی است.

این مسئول نیاز امروز کشور را در جنگ اقتصادی، تأسی به فرهنگ دفاع مقدس دانست و ادامه داد: خود را در این مقطع درگیر جنگ می‌دانیم و وظیفه داریم نسبت به رشد و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

وی خاطرنشان کرد: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در راستای اجرای مأموریت‌های محوله به حماسه دفاع مقدس به‌عنوان یک واقعه تاریخی نگاه نمی‌کند بلکه به آن به‌عنوان سند پویایی جامعه می‌پردازد و تلاش دارد در این حوزه اقدامات اثرگذاری به انجام برساند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اگر جامعه و رسانه از ارزش‌های دفاع مقدس در جهت پیشرفت بیش‌ازپیش نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده کند بدون شک پیروز است. صبر، ایثار، امانت‌داری و ازخودگذشتگی باید همچون دوران دفاع مقدس در جامعه جاری باشد تا امت حزب‌الله در جنگ اقتصادی نیز همچون دفاع مقدس خوش بدرخشند.

«جهاد تبیین» در عرصه اقتصادی، کارآمدی انقلاب اسلامی را به رخ جهانیان می‌کشاند

وی بیان داشت: در عرصه‌های اقتصادی در راستای اجرای مأموریت‌ها و برای برون‌رفت از مشکلات باید از ظرفیت‌هایی همچون بسیج که الگوآفرین هستند و در دفاع مقدس نیز نقش تعیین‌کننده و کارنامه درخشانی داشتند استفاده کرد.

یوسفعلی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص مأموریت‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حوزه احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس و یادمان‌های شهدای گمنام، جمع‌آوری خاطرات شفاهی، ادبیات و تألیف کتاب، تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان و هنری و سینمایی و همچنین روند پیشرفت امور در این حوزه‌ها مطالبی را بیان کرد.

این مسئول ضمن تأکید بر نقش‌آفرینی سازمان صمت استان خراسان رضوی در گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و اجرای 95 عنوان برنامه تخصصی پیشنهادی در حوزه حفظ آثار دفاع مقدس، حضور این سازمان را در ستاد پشتیبانی مأموریت‌های حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس جهت بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در راستای اجرای هر چه‌بهتر این مأموریت ضروری دانست.

جاودانگی دفاع مقدس در گرو ثبات‌قدم در مسیر آرمان‌هاست

رجبی نیز در این نشست در خصوص مأموریت‌های سازمان صمت در استان خراسان رضوی مطالبی را بیان کرد و ابراز داشت: این سازمان تلاش دارد تا با نقش‌آفرینی در عرصه تولید و شفافیت در حوزه فعالیت‌ها، بستر اقتصاد سالم را در جای‌جای استان فراهم کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت پاسداشت حماسه دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: بزرگداشت دفاع مقدس، گرامیداشت رویدادی که در گذشته حادث شده نیست، بلکه به دلیل تجلی این دفاع در دفاع از حرم آل‌الله و حضور جامعه ایثارگری در بین مردم، به‌عنوان یک مناسبت ملی در بستر زمان جاری است و به جامعه حیات می‌بخشد.

رئیس سازمان صمت خراسان رضوی با تأکید بر اینکه جهاد در هر مقطع و عرصه برکت به همراه دارد، تأکید کرد: دشمن به دنبال آن است تا بین مردم و ارزش‌های دفاع مقدس فاصله بیندازد. اگر به دنبال جاودانگی حماسه دفاع مقدس هستیم باید پای آرمان‌های انقلاب اسلامی که ثمره مجاهدت شهدا و ایثارگران است ثابت‌قدم بمانیم.

رجبی ضمن اعلام آمادگی سازمان صمت استان در همکاری با اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گفت: تلاش ما بر این است که نشر ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه به‌عنوان یک راهبرد دنبال شود.

«جهاد تبیین» در عرصه اقتصادی، کارآمدی انقلاب اسلامی را به رخ جهانیان می‌کشاند

در این نشست «محمدرضا حقدادیان» مسئول دبیرخانه ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی، «مهدی عارفی» مدیر اداری و پشتیبانی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و «جعفر بهرامی» مدیر اسناد و مدارک این اداره‌کل نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار