مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

نشر ارزش‌های دفاع مقدس راهکار مقابله با جنگ ترکیبی نظام سلطه است

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: یکی از عرصه‌های مهم و اجتناب‌ناپذیر برای مقابله با جنگ ترکیبی نظام سلطه، تبیین سیره، مکتب و ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت، شهدا و مجاهدان پیشکسوت است، آحاد جامعه باید برای تحقق این مهم از پای ننشینند و این حرکت عظیم و پرافتخار را پرچمداری کنند.
کد خبر: ۵۳۰۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶ - 23June 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، اولین نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان زبرخان به ریاست «محمد عین‌القضات» فرماندار این شهرستان و با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و سایر اعضا برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست اظهار داشت: حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت یکی از تلاش‌های مؤثر، کارآمد و پاسخگو در شرایط امروز جامعه است.

وی افزود: جنگ ترکیبی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی جریان دارد و ساده‌انگاری برخی و آسیب‌دیدگی جامعه هم قابل کتمان نیست؛ بر همین اساس یکی از راهبردهای تعیین‌کننده، عرصه‌ جهاد تبیین است که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی طی ماه‌های اخیر گشوده شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی خاطرنشان کرد: جهاد همه جانبه است اما در هر مقطعی متناسب با تهدیدات نظام سلطه یک عرصه ضروری‌تر و تکلیف‌آورتر است.

این مسئول گفت: یکی از عرصه‌های مهم و اجتناب‌ناپذیر برای مقابله با جنگ ترکیبی نظام سلطه، تبیین سیره، مکتب و ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت، شهدا و مجاهدان پیشکسوت است که در این عرصه فداکاری کردند، آحاد جامعه باید برای تحقق این مهم از پای ننشینند و این حرکت عظیم و پرافتخار را پرچمداری کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید در رکاب ولایت بود تا خدمات صورت گرفته مقبول درگاه الهی قرار بگیرد، بیان داشت: پرداختن به مسائل اقتصادی، توسعه شهری، تقویت ساختارها و برقراری عدالت نباید مانع آن باشد که از شهدا و ارزش‌هایی که مردم برای حاکمیت آنها انقلاب کردند و همچنین تبعیت از ولایت غافل شوند.

یوسفعلی‌زاده تصریح کرد: داشته‌های امروز انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف در مقایسه با 40 سال پیش اصلاً قابل مقایسه نیست؛ و لذا باید ضمن استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در راستای اعتلای بیش از پیش نظام مقدس جمهوری اسلامی، تهدیدات دشمن را برای کسب موفقیت‌های بیشتر به فرصت تبدیل کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تشکیل دفاتر نمایندگی حفظ آثار در شهرستان‌ها یک حرکت انقلابی و بسیجی است، یادآور شد: اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس در شهرستان‌ها گسترش ساختار اداری ندارد؛ بر همین اساس دفاتر نمایندگی در قالب یک تشکیلات مردم‌نهاد در تمام شهرستان‌ها شکل گرفته است. این دفاتر به پایگاهی برای انسجام پیشکسوتان دفاع مقدس تبدیل شده و بحمدالله اقدامات خوبی را در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت رقم زدند که برکات فراوانی را به‌همراه داشته است.

این مسئول تشکیل هیئت امنای شهدای گمنام در شهرهای درود، خرو و قدمگاه را در راستای تکمیل یادمان‌های شهدا و همچنین اداره آن ضروری دانست.

یوسفعلی‌زاده گفت: از سوی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی 95 عنوان برنامه پیشنهادی در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس به دستگاه‌های و ساختارها در سطح استان ابلاغ شده که هر مجموعه باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود نسبت به اجرای این برنامه‌ها اقدام کند.

در این نشست اعضا گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان زبرخان ارائه کردند.

در پایان احکام مسئولیت «محمد عین‌القضات» فرماندار شهرستان زبرخان به‌عنوان رئیس هیئت امنای شهدای گمنام شهرستان و حجت‌الاسلام «محمدرضا بابایی ماهانی‌نژاد» امام جمعه شهر قدمگاه رضوی و سرهنگ پاسدار «ابوالفضل فتوحی» فرمانده ناحیه مقاومت بسیج توسط مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی اعطا شد.

نشر ارزش‌های دفاع مقدس راهکار مقابله با جنگ ترکیبی نظام سلطه است

نشر ارزش‌های دفاع مقدس راهکار مقابله با جنگ ترکیبی نظام سلطه است

نشر ارزش‌های دفاع مقدس راهکار مقابله با جنگ ترکیبی نظام سلطه است

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار