نمایش فیلم «مزار شریف» برای مهاجران افغان

فیلم سینمایی«مزار شریف» با هدف بررسی پیوندهای فرهنگی دو ملت ایران و افغانستان برای اهالی فرهنگ و ادب، دانشجویان و شماری از مهاجران افغانستانی به نمایش گذاشته خواهد شد.
کد خبر: ۵۲۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰ - 09September 2015

نمایش فیلم «مزار شریف» برای مهاجران افغان

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس به نقل از مدیر رسانهای این فیلم؛ «مزار شریف» به کارگردانی حسین برزیده و از ساختههای حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی است که به شهادت دیپلماتهای جمهوری اسلامی در کنسولگری ایران در شهر مزارشریف افغانستان توسط نیروهای طالبان میپردازد.

این فیلم علاوه بر این، نمایشی است از دورهای از تاریخ پر فراز و نشیب افغانستان که برای مردم این کشور پر از خاطرههای تلخ و دردناک و در عین حال، جلوههایی از مقاومت آنان در برابر دژخیمان طالبان است.

در این برنامه علاوه بر نمایش فیلم «مزارشریف»، مستند «شهید غریب» از ساختههای محمدسرور رجایی نیز به نمایش درخواهد آمد. این مستند به معرفی یکی از شهدای افغانستانی دفاع مقدس میپردازد که پیکرش در یکی از شهرهای ایران تدفین شده است و جایگاه ویژهای نزد اهالی آن شهر دارد.

نمایش فیلم سینمایی «مزار شریف»، ساعت ۱۵ روز پنجشنبه ۱۹شهریور ماه ۱۳۹۴ در سالن سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی خواهد بود و عوامل فیلم به همراه «شوکتعلی محمدی» نویسنده و محقق افغانستانی پس از نمایش فیلم آن را از جنبههای اجتماعی، تاریخی و هنری مورد بررسی و تحلیل قرار خواهند داد.

همچنین لازم به ذکر است حضور علاقهمندان به فرهنگ و هنر افغانستان در این برنامه آزاد است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار