وزیر آموزش و پرورش:

تربیت نسل آینده ساز در اولویت برنامه های دولت انقلابی است

نوری گفت: هدف دولت انقلابی در این دوره آن است که به تربیت نسل آینده ساز به عنوان اولویت در برنامه‌ها بپردازد و باید به دختران به عنوان مهمترین بخش ازجمعیت آینده ساز توجه شود.
کد خبر: ۵۲۶۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹ - 02June 2022

تربیت نسل آینده ساز در اولویت برنامه های دولت انقلابی استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در جشن بزرگ دختران آفتاب که به مناسبت سالروز میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش از سه ماه قبل در معاونت امور زنان برنامه‌هایی را تدارک دید تا از ظرفیت بیش از هفت میلیونی دختران در آموزش و پرورش استفاده کند و به همین منظور دبیرخانه‌ای دائمی بزرگداشت روز دختر در قم راه اندازی شد تا برنامه‌ها از این استان به سایر نقاط کشور تسری یابد.

نوری عنوان کرد: هدف دولت انقلابی در این دوره آن است که به تربیت نسل آینده ساز به عنوان اولویت در برنامه‌ها بپردازد و باید به دختران به عنوان مهمترین بخش از جمعیت آینده ساز توجه شود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تربیت نسل آینده می‌بایست بر اساس معارف اسلامی و سیره ائمه معصومین (ع) باشد و بانوان بزرگ تاریخ اسلام همانند حضرت فاطمه زهرا (س)، خدیجه کبری (س)، حضرت زینب (س) و حضرت فاطمه معصومه (س) می‌بایست به عنوان الگوی دختران به آنان شناسانده شوند.

وی با بیان اینکه دختران، محور خانواده هستند بیان داشت: در جامعه اسلامی خانواده‌ها می‌بایست مبتنی بر سبک زندگی اسلامی مسیر تعالی خود را طی کنند که در این صورت تمدن نوین اسلامی شکل خواهد گرفت.

وزیر آموزش و پرورش عنوان داشت: تبیین نقش دختران به عنوان پیشگامان جامعه دانش بنیان، تبیین جایگاه دختران در خانواده و جوانی جمعیت و الگو سازی سبک زندگی اسلامی ایرانی از مهمترین اهداف آموزش و پرورش در این دوره است.

نوری، پرورش شخصیتی همانند امام راحل را یکی از ثمرات هجرت حضرت فاطمه معصومه (س) برشمرد و ابراز داشت: دانش آموزان می‌بایست نسبت به توسل به حضرت معصومه (س) توجه داشته باشند و این ارتباط معنوی را از راه دور و نزدیک برقرار کنند.

وی در ادامه با تسلیت حادثه غمبار ریزش ساختمانی در آبادان بیان داشت: متأسفانه پنج دانش آموز و یک همکار فرهنگی در این حادثه جان خود را از دست دادند که برای همه آنان طلب مغفرت داریم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها